۲۴۹۲۹۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار داغ موسیقی در تابستان ۹۴

آلبوم‌های «جاده می‌رقصد»، «بنیامین ۹۴»، «اسمش عشقه»، «مثل مجسمه»، «از عشق»، «رویا»، «شهر من بخند»، «مخرج مشترک»، «ماه و ماهی» و «داماهی» ۱۰ آلبوم پرفروش فصل تابستان در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی بودند.

روزنامه صبا: آلبوم‌های «جاده می‌رقصد»، «بنیامین ۹۴»، «اسمش عشقه»، «مثل مجسمه»، «از عشق»، «رویا»، «شهر من بخند»، «مخرج مشترک»، «ماه و ماهی» و «داماهی» ۱۰ آلبوم پرفروش فصل تابستان در فروشگاه‌های حقیقی و مجازی بودند.

۱۰ آلبوم پرفروش تابستان ۹۴

امسال موسیقی ایران تابستان شلوغی را پشت سر گذاشت و خیل انتشار آلبوم‌های موسیقی در سبک‌های مختلف اعم از پاپ، تلفیقی و سنتی تا حد زیادی باعث تقسیم و پخش شدن ارقام فروش در میان آن‌ها شد؛ بنابراین به‌اعتراف بسیاری از گزارشگران و کارشناسان بازار موسیقی فروش آلبوم‌های موسیقی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنزل محسوسی داشته است اما با نگاهی به ۱۰ آلبوم پرفروش این دوره زمانی می‌توان دریافت که کیفیت این آلبوم‌ها نسبت به آلبوم‌های منتشرشده در تابستان سال گذشته ارتقای قابل ملاحظه‌ای داشته است.

چارتار همچنان روی جاده می‌رقصد

دومین آلبوم گروه چارتار با نام «جاده می‌رقصد» که اواسط شهریورماه ۹۴ منتشر شد توانست رکوردهای فروش آلبوم موسیقی امسال را به‌طرز محسوسی جابه‌جا کند. به‌گفته نیما جوان مدیر پخش موسیقی جوان این آلبوم توانست در کمتر از ۸ ساعت که از رونمایی و انتشار آن می‌گذشت تمامی نسخه‌های تکثیرشده نوبت اول خود را به فروش برساند و استقبال چشمگیر مخاطبان از این آلبوم همچنان ادامه دارد. در این حال علاوه بر نسخه دی‌وی‌دی، «جاده می‌رقصد» در فضای مجازی و به‌خصوص سایت بیپ تونز نیز توانست بهترین فروش شهریورماه را به خودش اختصاص دهد و همان‌طور که پیش‌بینی هم می‌شد «جاده می‌رقصد» به‌رغم انتشار در شهریورماه از بسیاری از آلبوم‌هایی که از ابتدای تابستان منتشر شده بودند، فروش بهتری را تجربه کند.

بنیامین ۹۴

«بنیامین ۹۴» یکی از اولین آلبوم‌های پاپ بود که تابستان امسال و در ابتدای تیرماه منتشر شد و به فروش نسبی رضایت ‌بخشی در دو بخش فضای مجازی و فروش نسخه «دی‌وی‌دی» دست یافت. بنیامین بهادری در این اثر که چهارمین آلبوم رسمی او محسوب می‌شود در راستای تجربیات خودش در ۳ آلبوم قبلی گام برداشت و سعی کرد با تکیه بر همان فضاها علاقه‌مندان به موسیقی و صدای خودش را راضی نگه دارد. هرچند در این آلبوم بنیامین سعی کرد با تکیه بر رنگ‌آمیزی جدیدی با استفاده از سازهایی همچون ویلن‌سل، ویولا، ساکسیفون، ترومپت و نی، خون جدیدی در رگ‌های موسیقی‌اش بدمد اما حال و هوای آهنگ‌های آلبومش از نظر مضمونی و سبکی تفاوت چندانی با آلبوم‌های گذشته‌اش نداشت.

اسمش بفروشه

پرتیراژترین و چه‌بسا پرفروش‌ترین آلبومی که تابستان امسال منتشر شد و دوستداران موسیقی پاپ به خصوص علاقه‌مندان زنده‌یاد مرتضی پاشایی مدت‌ها منتظرش بودند آلبوم «اسمش عشقه» بود که روایت‌های مختلفی از تیراژ و آمار فروش آن به رسانه‌ها اعلام شد. پخش‌کنندگان ابتدا اعلام کردند تیراژ اولیه آلبوم ۹۰۰ هزار نسخه است و در صورت استقبال بیشتر آن را بازسفارش می‌کنیم اما کمی بعد اعلام کردند که این آلبوم در مراحل نخست بیشتر از ۳۰۰ هزار نسخه تکثیر شده است و این جدای از نسخه «دی‌جی‌پک» آلبوم خواهد بود. آمار تکثیر مرحله اول این آلبوم هرچه بود به‌نظر می‌رسید همه نسخه‌های تکثیر شده در مرحله اول در تمام کشور از پخش منظمی برخوردار شد و به فروش رسید، هرچند بسیاری از خریداران آلبوم نسبت به کیفیت صدای ضبط‌شده آلبوم و مشخصات فنی اعم از میکس و مستر اعتراض داشتند، اما با همه این احوال شواهد نشان می‌دهند به‌دلیل پخش گسترده سوپرمارکتی و تبلیغات گسترده‌ای که مدتی پیش از آلبوم برای آن در نظر گرفته بودند این آلبوم توانست همه نسخه‌های تکثیر شده در مرحله اول انتشار آلبوم را در مدت یک هفته بفروشد. هرچند سرنوشت بازسفارش نوبت اول این آلبوم همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و مشخص نیست آیا فروشگاه‌ها و مراکز پخش تهران و شهرستان‌ها سفارش مجددی برای آلبوم صادر کرده‌اند و ناشر آلبوم به این سفارش‌ها پاسخ داده است یا خیر.

«از عشق» تا فروش

هرچند آلبوم «از عشق» حمید عسگری در اواسط خردادماه منتشر شد، اما بنا بر دو علت متفاوت ادامه فروش این آلبوم به تابستان کشیده شد. نخست آن‌که این آلبوم جز در مراکز فروش موسیقی و فیلم و پخش سوپرمارکتی بخت تبلیغات بیشتر پیش از آلبوم را نداشت و تنها رسانه‌ها مبادرت به درج اخبار پیش از انتشار این آلبوم می‌کردند، بنابراین تا بتواند به فروش نسبی متداول برای آلبوم‌های پاپ دست بیابد به یکی دو هفته‌ای زمان نیاز داشت و علت دوم هم آن بود که ناشر آلبوم رضایت نداد تا پیش از دو هفته که از فروش آلبوم در فضای سوپرمارکتی می‌گذرد، سایت‌های فروش مجازی آلبوم همچون بیپ تونز اقدام به فروش آن کنند. در نتیجه پس از دو هفته یعنی در ابتدای تابستان بود که این آلبوم توانست فروش مطلوبی را تجربه کند.

فروشی نه مثل مجسمه!

«مثل مجسمه» مهدی یراحی هم یکی از پرفروش‌ترین آلبوم‌های تابستان ۹۴ بود که پیش از آغاز فصل تابستان منتشر شده بود. هرچند این آلبوم موسیقی پاپ به صورت مجازی و از طریق سایت بیپ تونز در تیرماه منتشر شد، اما در هر دو مجرای فروش سوپرمارکتی و فضای مجازی به فروش مطلوبی دست یافت و البته اهالی موسیقی پاپ نیز با نوشتن پیام‌های تبریک و گزارش‌هایی درباره این آلبوم توانستند فضای تبلیغاتی و خبری نسبتا گسترده‌ای را برای تداوم فروش این اثر پاپ فراهم کنند. آهنگسازان این آلبوم به ترتیب عبارت بودند از امیرعلی بهادری، آرش فتحی، رستاک حلاج، معین راهبر و مهدی یراحی. همچنین در این اثر روزبه بمانی، نسترن شیرمحمدی، محسن رسولی، رستاک حلاج، سروش دادخواه و امیرعلی بهادری به عنوان ترانه سرا همکاری کرده‌اند.

رویای عاشقانه‌ای از رگه

سینا حجازی هم با آلبوم عاشقانه «رویا» در مدت زمانی معین به صدر جدول پرفروش‌ها در تابستان ۱۳۹۴ رسید و این آلبوم با توجه به تنوع تماتیکی که از آن برخوردار بود و سبک خاص و متفاوتش در موسیقی پاپ ایران فروش بالایی را برای خود رقم زد. این آلبوم از ۱۰ قطعه موسیقی تشکیل شده بود که ترانه‌های هر ۱۰ قطعه را شخص سینا حجازی سروده بود و ساخت ملودی همه قطعات نیز حاصل فعالیت خود او بوده است؛ اما در تنظیم قطعات موزیسین‌هایی همچون امیر عظیمی و بهنام ابطحی با سینا حجازی همکاری کرده بودند. این آلبوم نوازندگان صاحب‌نامی هم داشت که تاثیر آن‌ها در فروش آلبوم را نمی‌شود نادیده گرفت. دارا دارایی، همایون نصیری، هومن نامداری، بابک صفرنژاد، بهنام ابطحی و کیان ایرجی، حسین شریفی، حسن فراهانی و خود سینا حجازی نوازندگان این آلبوم بوده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج