۲۴۹۵۹۳
۱ نظر
۵۰۳۸
۱ نظر
۵۰۳۸
پ

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

سفری داریم به تبریز شهر خوی ، جایی که چندی پیش معماران زیادی در تکاپوی تصاحب افتخار جایزه طراحی مقبره یادمان شمس تبریزی در کارنامه ی حرفه ای خود بودند. در این سفر با کورش حاجی زاده معمار برتر خاورمیانه همراه می شویم.

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز





وب سایت چیدانه: هفتم مهر است و بزرگداشت محمد بن علی بن ملک‌داد تبریزی، ملقب به شمس‌الدین، یا شمس تبریزی(زاده ۵۸۲ - درگذشته ۶۴۵ هجری قمری) از صوفیانِ مسلمان مشهور سده هفتم هجری . بعید است که نام و آوازه ی این بزرگ مرد عالم عرفان به گوش شما نخورده باشد پس به همین مناسبت در روز بزرگ داشت ایشان سفری داریم به تبریز شهر خوی ، جایی که چندی پیش معماران زیادی در تکاپوی تصاحب افتخار جایزه طراحی مقبره یادمان شمس تبریزی در کارنامه ی حرفه ای خود بودند.

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

در این سفر با کورش حاجی زاده معمار برتر خاورمیانه همراه می شویم تا ببنیم چه طور زیر و بم های این یادمان بی نظیر ابدی را برای کسی که عمرش را در سیر و سفر بوده و در یک جا قرار نمی گرفته طراحی کرده است. با چیدانه همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

ترکیب غذاخوری با نشیمن: راه حلی آسان برای دکوراسیون نقلی

امروزه بسیاری از ما در خانه و آپارتمان هایی کوچک در میان انبوهی از ساختمان ها زندگی می کنیم. دیگر خبری از خانه های دلباز قدیمی نیست که با خیال راحت وسایل خود را در گوشه و کنار شان بچینیم. با این حال اگر فضاهای تنگ و کوچک امروزی را از زاویه ای دیگر ببینیم، فضاهایی دنج و صمیمی هستند که با یک طراحی داخلی و چیدمان خوب می توان زندگی را بیش از پیش در آن ها جاری ساخت.

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

در هنگام طراحی دکوراسیون آپارتمان های کوچک امروزی، معمولا اولین فضایی که حذف می شود غذاخوری است. حتما اکنون از خود می پرسید پس تکلیف میز ناهارخوری تان چه می شود؟ شاید تصور کنید آشپزخانه بهترین گزینه است، اما می بینید لوازم برقی تان هم در آنجا جا نشده اند چه برسد به میز و صندلی غذاخوری. اتاق خواب؟! فکرش را هم نکنید. بهترین گزینه نشیمن شما است که با ترفندهای کوچک و ساده ای مثل صندلی های نیمکتی و میزهای تاشو می توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم سریال های شبانه تان را ببینید و هم یک شام خوشمزه در کار خانواده نوش جان کنید. با ایده های جذاب چیدانه همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

انواع لوازم و مبلمان اداری برای راحتی در دکوراسیون اتاق کار

همه ما به خوبی می دانیم که آرامش داشتن در اتاق کار باعث بهبود عملکرد افراد می شود، اما آیا تا به حال فکر کرده اید که این آرامش به چه شکلی در اتاق نمود پیدا می کند؟ خب باید بگوییم عوامل زیادی در این مساله دخیل هستند، چیدمان درست مبلمان ها، طراحی دکوراسیون داخلی مناسب، استفاده از رنگ های مناسب اتاق کار، اما مهم ترین مساله این است که شما دسترسی راحتی به تمام وسایل و لوازم اداری خود داشته باشید.

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

به نوعی طبقه بندی و نظم دهی در اتاق کار بسیار مهم است، این کار هم باعث صرفه جویی در وقت تان می شود هم آرامش لازم را برای تان پدید می آورد، در این مطلب می خواهیم بدانیم که وسایل و لوازم های مان را باید چگونه دسته بندی بندی کنیم، پس با چیدانه همراه باشید.

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...

راه حل های شگفت آور برای راحتی در خانه های کوچک

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

خانه های جمع و جور و کوچک مثل جعبه های جواهری می مانند که همه چیز در آن ها باید شاخص باشد تا به چشم بیاید، اصلا به نظر من خلاقیت یک معمار و یا طراح را می توان از طراحی دکوراسیون داخلی خانه های کوچک محک زد. استفاده از طرح های جسورانه و ایده های خلاقانه می تواند فضای کوچک خانه شما را منحصر به فرد و خاص جلوه دهد، با این مطلب جذاب از چیدانه همراه باشید تا با هم ۱۲ پیشنهاد کاربردی برای دکوراسیون منزل کوچک شما را بررسی کنیم.

ادامه مطلب را درچیدانه بخوانید ...

نورپردازی: آنچه باید درباره انتخاب لامپ های LED بدانید!

اگرچه حضور نور طبیعی در فضا، چهره ی دکوراسیون داخلی منزل را طبیعی و دلنشین می کند، اما همیشه امکان حضور کامل آن در خانه نیست. در همین راستا نسل جدید نورپردازی ها در تلاش اند خود را هرچه بیشتر به نور طبیعی نزدیک کنند. یکی از پیشگامان این نسل، لامپ های LED هستند که با ظهور خود تحول عظیمی در صنعت نورپردازی به وجود آوردند. تعویض لامپ های حبابی رشته ای با لامپ های LED چند مزیت دارد که شامل ذخیره ی پول شما با کاهش هزینه ی برق، کیفیت بهتر نور، تأثیر کمتر بر محیط و عمر طولانی تر لامپ ها می شود.

قدمگاه شمس تبریزی دستاورد معماری بومی تبریز

در هنگام انتخاب لامپ های LED به دلیل گزینه های زیاد ممکن است دچار سردرگمی شوید. اشکال متنوع حباب ها، شدت نور لامپ ها، نوع و رنگ نور آن ها و مواردی دیگر همه به این سردرگمی شما دامن می زنند. اگر می خواهید لامپ های پر مصرف قدیمی تان را با لامپ های LED جایگزین کنید، چیدانه اینجاست تا آنچه را که نیاز دارید درباره ی این لامپ ها بدانید در اختیارتان قرار دهد و شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری کند. با ما همراه باشید...

ادامه مطلب را در چیدانه بخوانید ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      باسلام و تشکر بابت مطالب خوبتان.فقط جهت اصلاح این متن لازمه خاطرنشان کنم که خوی از شهرهای استان آذربایجان غربی هست و به تبریز ربطی نداره.سپاس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج