۲۴۹۸۷۳
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

افشاگری یک پزشک از علت فاجعه منا

یک پزشک مصری که در عربستان فعالیت‌ می‌کند، نامه‌ای را به پادشاه عربستان فرستاد که در آن اشاره کرده است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد از گاز سمی در فاجعه منا استفاده شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک پزشک مصری که در عربستان فعالیت‌ می‌کند، نامه‌ای را به پادشاه عربستان فرستاد که در آن اشاره کرده است شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد از گاز سمی در فاجعه منا استفاده شده است.

عبدالحمید فوزی، این پزشک مصری و مشاور سابق وزیر بهداشت مصر گفت که در جریان بررسی‌هایش پس از مشاهده تعدادی از جسدها که در حادثه منا بر زمین افتاده بودند و همچنین در تماس با تعدادی از مجروحان، به این نتیجه دست یافته است.

سایت اینترنتی المحیط نوشت، وی در مصاحبه با روزنامه عربستانی "عاجل" گفت، زمانی که به دنبال برادرش می‌گشت که در هنگام مناسک حج در منا مفقود شده بود، به بیمارستان‌ها در منا، عرفات و مکه رفت که در این بیمارستان‌ها با حدود ۵۰ مورد از دست دادن هوشیاری میان مجروحان در حادثه منا مواجه شد و به این امر پی برد که بیشتر مجروحان در حالت بیهوشی وارد بیمارستان‌ها شده بودند و پس از یک دوره دو ساعته تا هشت ساعته به هوش آمدند و آنها به موارد از دست دادن حافظه دچار هستند که این امر بیمارستان‌ها را واداشته است تا این موارد را در بند "ناشناخته" ثبت کنند، چرا که بیمارستان‌ها این توانایی را نداشتند که به داده‌های بهداشتی آنها دست یابند.

این پزشک عنوان داشت که بیشترین احتمالی که می‌دهد،‌ این است که حجاج در منا گاز سمی کشنده‌ای را استنشاق کرده باشند که باعث کشته شدن کسانی که در نزدیکی منبع پخش این گاز بودند شد و افرادی که در مکانی دورتر بودند، دچار مسمومیت در سلول‌های مغزی شدند که نوعی توهم و از دست دادن حافظه را باعث شده است و برخی از آنها توانایی کنترل بر رفتارهایشان را نداشته‌اند.

وی نوشت: اقدام تعیین کننده این است که پزشکی قانونی وارد عمل شود و ریه یکی از جانباختگان را مورد بررسی قرار دهد و موادی که به آن نشت کرده است،‌ تحلیل کند تا اطمینان کسب کند که آیا گاز سمی وجود دارد یا خیر.

این پزشک مصری عنوان داشت که نامه‌ای را در مورد نتایج به دست آورده به دفتر پادشاه فرستاد که محتوای پاسخ به نامه‌اش این بود که پادشاه و همچنین ولیعهد از متن نامه وی مطلع شده‌اند و دفتر پادشاه از این پزشک به دلیل مشارکتش در شناسایی ابهامات این رخداد قدردانی‌ کرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      اي بنده خدا تو هم رفتي قاطي مرده ها،از اون خدا نشناسا هر چي بگي برمياد ،مطمئن باش يه جوري سرتو زير آب ميكنن

    • بدون نام

      *دفتر پادشاه از این پزشک به دلیل مشارکتش در شناسایی ابهامات این رخداد قدردانی‌ کرد! * کار این بنده خدا درست بوده شاید یکی از این پزشک های باسواد بوده . حالا نویسنده محترم چرا اخر مقاله اش را علامت تعجب گذاشته نفهمیدیم

    • بدون نام

      هر حرفی رو که نباید باور کرد

    • مرمر

      روحت شاد دکتر .. سر توام زیر آب میکنن و صداشو در نمیارن

    • بدون نام

      ما که گفتیم اما خود این مجله سانسور کرد این عربها از ما ایرانی ها بخاطر حادثه ی فوت زایرینشون توی مشهد از ما کینه گرفته بودند اونم کینه ی شتری ی ی ی ی ی ی

      پاسخ ها

      • sepehr

        اون عربهای عراق بودن نه سعودی های کثیف

    • كتي

      كاربر يوزر هر احتمالي رو ميشه حدس زد چرا كه نه از اين از خدا بي خبرا هرچي بگي برمياد

    • حسین

      علت کشته شدگان را هم مسئولین ما می دونن و هم مسئولین عربستان به نظر من از نحوه افتادن مردم روی همدیگر حجاج دچار خفگی شدند بلاشک و اینکه در یک نقطه این اتفاق افتاده و چه جلوتر و چه عقب تر رفته رفته تعداد کشته ها کم شده این نشان تصدیقی بر حرف دکتر است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج