۲۴۹۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

چه جوري بگم دوستت دارم؟

راه های ابراز عشق طفل به مادر!

تا ۲ سالگي، كودك شما به طرق مختلف دوست داشتن خود و علاقه‌اش را به شما ابراز مي‌كند. شايد همين ابراز دوست داشتن او باشد كه باعث مي‌شود خستگي بيداري‌هاي شبانه و كارهاي روزانه را فراموش كنيد. آيا تا به حال فكر كرده‌ايد كه فرزندتان درهر ماه چگونه علاقه‌اش را به شما نشان مي‌دهد؟

راه های ابراز عشق طفل به مادر!

راه های ابراز عشق طفل به مادر!

از ابتداي تولد تا 6 ماهگي

در اولين ماه‌هاي بعد از تولد، فرزندتان بسيار وابسته به شماست. هم از نظر تغذيه‌اي به شما نياز دارد و هم به‌دليل ضعف جسماني. وقتي دو قدم مانده به زماني كه به خاطر بيداري‌هاي شبانه گله‌مند شويد نخستين لبخند او شكل مي‌گيرد. اين نخستين عكس‌العمل او به كارهاي شماست و در واقع مي‌خواهد با اين كار بگويد كه چقدر به شما عشق مي‌ورزد. برخي بچه‌ها از همان ابتداي تولد لبخند مي‌زنند. البته لبخند آنها به شخص خاصي نيست در واقع آنها عشق خود به زندگي را ابراز مي‌كنند. جالب است بدانيد در ماه‌هاي اول بعد از تولد لبخندي كه بين مادر و فرزندش رد و بدل مي‌شود پايه‌گذار رابطه آتي آن دو است.

بررسي‌هاي محققان آمريكايي روي موش‌ها نشان داده، لبخند بچه موش‌ها سبب فعال شدن قسمتي از مغز مادر مي‌شود كه توسط كوكائين نيز تحريك مي‌شود. در واقع لبخند بچه موش‌ها كه نشانه ابراز احساسات آنهاست، به مادر لذتي بي‌حدوحصر مي‌دهد. غير از لبخند، كودكان بعد از تولد، سلاح جذب‌كننده ديگري دارند و آن هم زل زدن به شما به‌ويژه موقع شير خوردن است. كودك شما اين موضوع را خوب مي‌داند كه شما كه هستيد. شما براي او تنها اتكايي هستيد كه تمامي نيازهايش را برآورده مي‌كنيد. بو و صداي شما براي او آشناست بنابراين در اكثر زمان‌ها به شما زل مي‌زند تا هم صورت شما را به خاطر بسپارد هم بگويد كه شما را بسيار دوست دارد.

كودكان ۳، ۴ ماهه كم‌كم شروع مي‌كنند به درآوردن صداهايي شبيه به حرف زدن. شايد افراد غريبه كمتر موفق شوند اين حرف‌هاي ابتدايي را بشنوند زيرا اين حرف‌ها همراه با لبخند، تنها مخصوص به مادر، پدر يا مادر و پدربزرگ است. نزديك ۶ ماهگي، كم‌كم زبان بدن كودك نشان مي‌دهد كه چقدر او به مادرش اعتماد دارد. او در اين سن با درخواست نوازش و به بغل رفتن، عشقش را به مادر بيان مي‌كند.


از ۶ تا ۱۲ ماهگي

از اين زمان به بعد فرزندتان مي‌فهمد كه موجودي جدا از شماست. اين كشف تازه تاثيري شگرف در ابراز احساسات او دارد. از 6 ماه به بعد كودك‌تان متوجه مي‌شود كه حتي وقتي مادر حضور خارجي ندارد، هنوز هست.بنابراين اين موضوع سبب احساس اضطراب جدايي در او مي‌شود و با نديدن مادر به گريه مي‌افتد تا نشان دهد او را دوست دارد و از نديدنش دلتنگ است. اگر او ببيند كه مادر از او خداحافظي مي‌كند، دلتنگي و اضطرابش بيشتر مي‌شود بنابراين اگر در اين سن مي‌خواهيد كودك‌تان را به جايي بسپاريد و برويد حداقل از او خداحافظي نكنيد.

يكي ديگر از علايمي كه او ابراز مي‌كند تا نشان دهد شما را دوست دارد، گريه كردن در بغل افراد غريبه است. در واقع هر صورت غريبه‌اي براي او تداعي‌گر نبود شماست. برخي مادرها گله مي‌كنند كه فرزندشان در اين سن گاهي ضرباتي مي‌زند يا موي آن‌ها را با خشونت مي‌كشد. فكر نكنيد اين حركات از روي خشم است. برعكس، هنوز از روي دوست داشتن است با اين تفاوت كه كودك قادر به كنترل حركات خشن خود نيست. از سوي ديگر در اين سن، او مي‌فهمد كه مادر مي‌تواند هم مهربان باشد هم سخت‌گير و خشن.

اگر صبح تا شب او را پيش پرستار بگذاريد و شب به سراغش برويد شايد اين دور بودن از شما را با رفتاري خشن كه البته نشانه عشقش به شماست نشان دهد. از يك سالگي به بعد او بوسيدن را مي‌آموزد. عملي كه شايد يك مادر هميشه انتظار آن را بكشد. ابتدا او تنها گونه خود را براي بوسيده شدن جلو مي‌آورد اما كم‌كم مي‌آموزد كه بايد با لب‌هايش ببوسد. نكته جالبي كه بايد به آن اشاره كنيم اين‌كه تحقيقات نشان مي‌دهد، بوسيدن و چشمك‌زدن‌هاي مادر در تكامل سيستم عصبي كودكان نقش دارد.


يك تا 2 سالگي

در اين فاصله سني شايد فرزند شما براي مادر خود، بيش از هر كس ديگري گريه كند. در واقع او به‌طور ذاتي مي‌داند كه شما به او علاقه داريد و براي رفع نيازهايش نخستين كسي هستيد كه به دادش مي‌رسيد. پس با نشان دادن نيازهايش سعي مي‌كند توجه شما را به‌خود جلب كند. اين جلب توجه نشان مي‌دهد كه چقدر به شما علاقه‌مند است.

يكي ديگر از كارهايي كه كودكان در اين سن انجام مي‌دهند، تبعيت از رفتار مادر است. او موهايش را مانند مادر شانه مي‌زند و اداي او را در مي‌آورد. اين نشان مي‌دهد كه چقدر دوست دارد بزرگ شود و در عين حال عشقش را به شما نشان مي‌دهد زيرا كودكان تنها از كساني الگو مي‌گيرند كه آنها را دوست دارند. برخي از مادرها مي‌گويند فرزندشان در مهد يك فرشته است اما به خانه كه مي‌رسد شيطان مي‌شود و مدام جيغ مي‌زند. شايد باورتان نشود اين هم نوعي ابراز علاقه به مادر است. در واقع او پيش غريبه‌ها احساس زنداني بودن مي‌كند و تنها وقتي به مادر مي‌رسد خود را آزاد مي‌داند تا هر كاري مي‌خواهد بكند. او به مادر اعتماد كافي دارد و به همين علت خلق و خوي اصلي خود را رو مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج