جاباما
۲۵۰۰۰۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

اصفهان در گزارش ایندیپندنت

به دنبال بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش مفصل به بررسی آینده توریسم در ایران و آسیب شناسی ظرفیت های توریسمی این کشور با محوریت اصفهان پرداخته است.

اصفهان در گزارش ایندیپندنت



روزنامه توریسم - ترجمه زهرا اسدیان: به دنبال بازگشایی سفارت بریتانیا در تهران، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارش مفصل به بررسی آینده توریسم در ایران و آسیب شناسی ظرفیت های توریسمی این کشور با محوریت اصفهان پرداخته است.

در بخشی از این گزارش «کریس رایت» درباره اصفهان نوشته است: برجسته ترین تجربه سفر به ایران، شهر اصفهان است که قرن هاست به آن «نصف جهان» می گویند. این شهر آمیزه ای از آثار هنری خارق العاده و آرام را ارائه می دهد که آن را مورد توجه نسل های پیاپی گردشگران قرار داده است.

اصفهان در گزارش ایندیپندنت

جاذبه های برتر آن مساجد بزرگتری هستند که در ایران شناخته شده اند.

معروف ترین آنها مسجد امام، به همان شکلی است که شما تاریخ باستان ایران را در ذهن خود مجسم می کنید: کاشی های آبی درخشان، موزاییک های پرزرق و برق و پرنقش و نگار بر طاق های سنگی قوسی، مناره های فیروزه ای، مکان های مقدسی که پژواک صدای بازدیدکنندگان برای ۴۰۰ سال است در آن شنیده می شود. یک ورودی سر به فلک کشیده ۱۰۰ فوتی که به سوی یکی از بزرگ ترین میدان های شهری در جهان گشوده می شود.

این تنها یکی از جاذبه های گردشگری متعدد اصفهان است. یکی دیگر از جذابیت های این شهر خیابان ها و پارک های درختی آن است که قابل مقایسه با پاریس می باشد.

البته زمانی که من از این شهر بازدید کردم، خشکسالی رودخانه را خشک کرده بود و بنابراین این امکان وجود داشت که به بستر رودخانه پا بگذاریم و عکس بگیریم.

در اوج همه این جاذبه ها، بازار پیچ در پیچ و تودرتو، چایخانه های کوچک پر از اجناس بنجل، سوغات های برجسته همچون سفال و فرش و غذاهای خوب قرار دارد.

اصفهان در گزارش ایندیپندنت

ایران در زمینه ایجاد اقتصاد توریسم با مشکل رو به رو است که این مساله در اصفهان نیز وجود دارد. از آنجا که ایران از سیستم سوییفت برای معاملات مالی بین المللی استفاده نمی کند، نمی توان از کارت های اعتباری بین المللی در این کشور استفاده کرد و شما می بایست بهای هرچیزی را نقدا بپردازید. بنابراین لازم است یورو و دلار به اندازه کافی همراه خود داشته باشید.

در تئوری شما نمی توانید از دلار در این کشور برای خرید و فروش استفاده کنید اما در عمل مردم خوشحال می شوند که در هتل ها دلار از شما دریافت کنند. این مساله باعث شده که رزرو هتل پیش از سفر به ایران نیز بسیار مشکل شود؛ چرا که راهی برای تایید پذیرش خود از قبل ندارید و در حالی که هتل های بزرگ اغلب برای ثبت پذیرش، آدرس های ایمیل خود را ارائه می کنند اما این کار در عمل با ناکامی مواجه می شود.

من امیدوار بودم بتوانم در هتل معروف عباسی اصفهان که خود به واسطه فضا و باغ هایش یک جاذبه توریستی محسوب می شود، اقامت داشته باشم اما ۵ مرتبه اقدام کردم تا بتوانم کسی را پیدا کنم که بتوان که به من بگوید آیا اتاق خالی در آن هست یا نه.

این مشکل بعدی صنعت توریسم در ایران است. کمبود هتل های خوب! رامین ربیع، مدیر گروه شرکت سرمایه گذاری فیروزه در این باره می گوید: «طی چهار دهه گذشته در ایران هتل های مناسبی ساخته نشده است. تقاضای زیادی وجود دارد اما توریسم فرصت بزرگی است و تقریبا تمامی برندهای هتل بزرگ اخیرا بازدید داشته اند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج