جاباما
۲۵۰۱۲۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رتبه جهانی ایران در اهدا و پیوند اعضا

رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، اظهارداشت: با اینکه ایران در اهدا و پیوند اعضا قدمت چندانی ندارد اما سومین کشور دنیا در اهدا و پیوند اعضا است.

خبرگزاری مهر: رئیس بیمارستان مسیح دانشوری، اظهارداشت: با اینکه ایران در اهدا و پیوند اعضا قدمت چندانی ندارد اما سومین کشور دنیا در اهدا و پیوند اعضا است.

دکتر علی اکبر ولایتی در دوازدهمین جشن نفس که با حضور برخی خانواده های اهدا کنندگان و گیرندگان اعضا در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، افزود: تیمی که پیوند انجام می دهد در قله حوزه پزشکی قرار دارد، همانطور که خانواده های اهدا کنندگان در قله اخلاق اجتماعی قرار دارند.

وی گفت: مردم با این اعتقاد اعضای عزیر خود را اهدا می کنند که نیت کمک به افراد مستحق و نیازمند را در نظر دارند و این کار خداپسندانه با مادیات قابل ارزیابی نیست.

در ادامه دوازدهمین مراسم جشن نفس، محمد هادی ایازی معاون مشارکت های مردمی وزیر بهداشت با اشاره به ۶۱۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت گفت: در حوزه بهداشتی و درمانی به حضور و مشارکت مردمی نیاز داریم.

وی با تاکید بر گسترش انجمن ها و سازمان های مردم نهاد برای مشارکت بیشتر مردم افزود: با وجودی که میزان رضایت خانواده‌های اهدا کننده عضو در سال ۱۳۸۳ فقط ۵ درصد بود با مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی‌ امسال به ۷۰ درصد رسیده است.

دکتر ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران نیز در این مراسم با تقدیر از مردم خوب و فهیم کشور گفت: ما به این کشور و مردم باید افتخار کنیم که استانی همچون کهکیلویه و بویراحمد ۱۰۰ درصد رضایت اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی خود داشته است.

در این مراسم علاوه بر تقدیر از پزشکان و متخصصان برجسته تیم اهدا و پیوند، از برخی خانواده های اهداکنندگان و تعدادی از هنرمندان که به عنوان سفیر جشن نفس در مسیر فرهنگ سازی اهدای عضو قدم بر می‌دارند قدردانی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج