۲۵۰۱۴۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

راهکار کاهش قیمت خودروهای داخلی

یک عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو اقدامی غیر کارشناسی است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو، کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو مانند حقوق گمرکی، انواع مالیات و دیگر عوارض وضع‌شده بر این صنعت است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو اقدامی غیر کارشناسی است، خاطرنشان کرد: یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو، کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو مانند حقوق گمرکی، انواع مالیات و دیگر عوارض وضع‌شده بر این صنعت است.

شهرام آزادی درباره طرح دو فوریتی برخی نمایندگان مجلس برای افزایش ۱۰۰۰ درصدی تعرفه واردات خودرو، اظهار کرد: طرح افزایش تعرفه واردات خودرو طرحی غیر کارشناسی و غیر منطقی است.

وی با بیان اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو به معنای حمایت از صنعت خودروی داخلی نیست، خاطرنشان کرد: اتفاقا راه حمایت از صنعت خودروی ایران، کاهش تعرفه واردات خودرو برای تسهیل ورود خودروهای خارجی، افزایش رقابت و اجبار خودروسازان به ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در این شرایط یکی از راهکارها برای افت قیمت خودرو نیز کاهش هزینه‌های دولتی صنعت خودرو مانند حقوق گمرکی، انواع مالیات و دیگر عوارض وضع‌شده بر این صنعت است. در آن صورت می‌توان خودروی ۳۰ میلیون تومانی را با قیمت ۲۰ میلیون تومان عرضه کرد.

وی افزود: در آن شرایط از یک‌سو خودرو با قیمت مناسب به دست مصرف‌کنندگان رسیده و از سوی دیگر خودروسازان می‌توانند هزینه‌های صرفه‌جویی‌شده را صرف انتقال تکنولوژی، توسعه محصول و ارتقای کیفیت محصولات کنند.

آزادی با بیان اینکه اگر تعرفه واردات خودرو را افزایش دهیم خودروسازان دیگر انگیزه‌ای برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت محصولاتشان نخواهند داشت، تصریح کرد: در این شرایط به جای ارائه طرح افزایش تعرفه واردات خودرو، دولت و مجلس باید هم‌راستا با یکدیگر طرحی کارشناسی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت خودروهای تولید داخل ارائه کنند.

نادر قاضی‌پور - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس - از تهیه طرحی دو فوریتی برای افزایش تعرفه واردات خودرو تا ۱۰۰۰ درصد خبر داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش گل من موضوع قیمت نیست،
      درس عبرت برای مسئولین محترم و ارجمند و بزرگواره،
      بهر حال همه بندگان خدا فرصت دارند برای توبه و در مسیر حق بودن.
      باید به نشانه ها توجه کرد،
      مردم میفهمند،درک دارند، هر حرکتشون ما معناست،
      خون کوروش در رگهای ماست.

    • حسین

      واقعا حرف هاشون صحیح و منطقی است
      .
      ولی متاسفانه از مجلسی که هی داد میزنند اقا ساکت، اقا برو سرجات بشین، به خودشون و وزیر کشور هم بی احترامی میکنند. چه انتظاری هست؟؟؟

    • یه ایرانی

      خدا وکیلی حال میکنید با این خلاقیت و راه حل برون رفت از مشکل خودرو

    • علیرضا چهری

      نخریدن بهترین راهکاره ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج