جاباما
۲۵۰۲۰۵
۷۵ نظر
۵۰۰۵
۷۵ نظر
۵۰۰۵
پ

نامه زیباکلام درباره توهینی که به ظریف شد

صادق زیباکلام در نامه ای به رئیس جمهور توهین هایی که به وزیر امورخارجه در روزهای اخیر شده است را ناشی از محافظه کاری دولت دانست.

خبرآنلاین: صادق زیباکلام در نامه ای به رئیس جمهور توهین هایی که به وزیر امورخارجه در روزهای اخیر شده است را ناشی از محافظه کاری دولت دانست.

در بخشی از این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریئس جمهوری اسلامی ایران دامت عظمته

با سلام و تحیات، توهین هایی که به واسطه دست دادن آقای ظریف با رئیس جمهورآمریکا درمجلس به ایشان شد، درحقیقت به دولت یازدهم و درسطحی گسترده تربه ۱۹ میلیون رای دهنده ای بود که به شما رای دادند. آقای رئیس جمهور، من بخشی از آن توهین ها را ناشی از محافظه کاری بیش ازحد دولت شما دربرخی موارد درعرصه سیاست خارجی می دانم که به جای ایستادگی بر سرمواضعی که به خیر و صلاح ملک وملت است درمواجه با اقلیت تندرو دست به عقب نشینی زده و درمقام توجیه و رفع ورجوع برمی آیید. جناب آقای روحانی، دوسال پیش درآستانه تشکیل دولتتان پیشنهاد مراجعه به افکارعمومی و برگذاری رفراندم در خصوص موضوع مهم ادامه سیاست دشمنی با آمریکا را دادم. قانون اساسی مراجعه به همه پرسی را در خصوص مسائل مهم مملکت پیش بینی نموده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است:

آقای رئیس جمهور،ممکن است آمریکا ستیزان استدلال نمایند که ملاک نه "رای مردم" است ونه "منافع ملی" بلکه دشمنی با آمریکا باعث عزت، احترام وارتقاء جایگاه بین المللی و منطقه ای ایران شده است. در این مورد هم می بایستی گفت پاسخ منفی است. حوادث تلخ و ناگوار حج امسال نشان داد که احدی نه درمنطقه و نه در جهان تره هم برای ما خرد نمی کند. هرکس هر طورکه دلش می خواهد با ما ایرانیان رفتارمی کند.حتی یکی از ۱۹۵ کشور عضو سازمان ملل هم شهادت صدها تن ازهموطنان بی گناهمان را به ما تسلیت نگفتند چه رسد به محکوم نمودن مقامات سعودی. اروپایی ها، آمریکایی ها و غربی ها که جای خود دارند، آیا هیچ یک از کشورهای اسلامی به ما تسلیت گفتند یا ابراز همدردی نمودند؟(چه رسد به محکومیت مقامات سعودی).آیا حتی فلسطینی ها از جمله "حماس" و "جهاد اسلامی" که این همه بالای آنها هزینه می پردازیم حاضر شدند یک اعتراض خشک و خالی به ریاض نمایند یا پیشنهاد کمک به یک بررسی منصفانه و بی طرفانه به ریاض بدهند؟ آیا برخوردی که سعودی ها با ما کردند با کدام کشور و ملت دیگر هم ممکن بود انجام دهند و زحمت یک ابرازتاسف یک خطی را هم بخودشان ندهند؟ نمی دانم آمریکا ستیزان و تندروها ازکدام عزت، اعتبار و احترام بین المللی سخن می گویند که آمریکا ستیزی برای مان به ارمغان آورده؟

جناب آقای روحانی، اگر دولت شما معتقد است که دشمنی با آمریکا به نفع ایران است چرا به مردم توضیح نمی دهید که آن منافعی که آمریکا ستیزی به بارمی آورد کدام است؟ هیچکس نمی گوید که تنش زدایی با آمریکا همچون عصای موسی پیامبرمعجزه کرده و مسائل و مشکلات عدیده کشور را یک شبه از میان برخواهد داشت(چماقی که اصولگرایان و آمریکا ستیزان علی الدوام برسرمنتقدین دشمنی با آمریکا می کوبند).این دنیا پرازکشورهایی است که هم پیمان و نزدیک به آمریکا هستند و درعین حال هزار و یک مشکل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و غیره هم دارند. تنش زدایی با آمریکا قرار نیست لزوما هیچ مشکلی را بر طرف نماید. اما سئوال اساسی آن است که اصرار بردشمنی بی هدف و صرفا ایدئولوژیک با آمریکا به جزهزینه بر منافع ملی مان کدام نفع را در۳۶ سال گذشته برای کشور به هراه داشته و تا به کی قراراست منافع ملی کشور به پای این سیاست بی هدف و بی نتیجه قربانی شود؟

ایام بکام باد

صادق زیباکلام

دهم مهرماه یکهزاروسیصد و نود وچهار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      حق مطلب را ادا کرد ایشان
      ایشان فردوسی عصر حاضر هستندو جز حقیقت چیری را بیان نمیکنند.والبته حرف دل مردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ظریف قهرمان ملی کشورمان ایران .

    • بدون نام

      آقای ظریف یه دست داد شرایط ما با دنیا خیلی بهتر شد؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقای ظریف یه دست داد دنیا بالا رفت یا پایین آمد؟ برید بابا شماها به دستشویی رفتن ظریف هم گیر می دین

    • مسعود

      احسنت

    • بدون نام

      درودبرآقای زیبا کلام حرفهای شما دقیقا حرفهای دل ملت ایران است ..بایدسخنان شماروقاب طلا گرفت ...بامرگ برآمریکا گفتن جزاینکه شخصیت ایرانیان زیرسوال برودنفعی عایدمان نکرده هرچندبگوییم مابامردم آمریکاخصومتی نداریم آنها هم میگویندبه دولتی که مابهش رای دادیم نبایدکلمه مرگ ویا جمله ای توهین آمیزبگویید....

    • بدون نام

      دمت گرم

    • بدون نام

      نکنه این آقا فکر میکنه مملکت مال ایشونه که دنبال منافع ملته ومنافع ملت را بامنافع خودش که نوکری شیطان بزرگه گره زده، عزت واقتدار ما بخاطر ظلم ستیزی وایستادگی دربرابر قدرتمندان زمانه است وملت بزرگ ایران برای اون چندصدهزار شهید داده، تا ظهور منجی عالم ان شاءالله پایداری وانقلاب عزیزمون رابه دست باکفایت ومبارک ایشان خواهدسپرد/به کوری چشم هرآنکه نتواند دید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از طرف خودت صحبت كن لطفا
        اكثريت مردم عزت از دست رفته اين سالهاي خوشونو ميخواهند كه خوشبختانه آقاي ظريف عزيز
        دارند برميگردونند

    • بدون نام

      زنده باد ظريف، زنده باد روحاني، درود بر زيبا كلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آفرین . قربون دهنت

    • علی جاورسیان

      آمریکا به خاطر تسلط بر جهان و رهبری جهان به بهانه مسئله تروریست به همه جا لشکر کشی می کند و همیشه این حرف را زده که امنیت آمریکا در خطر است. اینان همم به بهانه دشمنی با آمریکا همیشه ما را ترسانده اند که آمریکا فلان می کند و بمان ولی متاسفانه ما در حال حاضر داریم به چین و روسیه و هند باج می دیم که مثلا به امریکا باج ندیدم

    • بدون نام

      دخالت در همه کار از وظایف زیبا کلام خسته نباشی

    • سمانه

      خدا آخر عاقبت زیبا کلام را ختم بخیر کنه..شب و روز نامه سرگشاده مینویسه.

    • کاوشگر فضایی

      درود ...

    • بدون نام

      جناب آقاى زيبا كلام سلام عليكم بسيار جملات زيبا وارزندهاى عنوان كرده. اى خدا به شما قوت بدد

    • بدون نام

      جناب آقاى زيبا كلام سلام عليكم بسيار جملات زيبا وارزندهاى عنوان كرده. اى خدا به شما قوت بدد

    • وطن دوست

      اقای صادق امریکایی دراین دوسال که دولت تدبیرباکوتاه امدن دربرابرامریکاچه منفعتی نصیب ملت وکشورشده است که بادشمنی باشیطان بزرگ ازدست داده ایم این بلاها ازموقع روی کار امدن دولت یازدهم ازواقعه مناوپایین اوردن قیمت نفت تافشارهای اقتصادی همه ازطرف امریکای جهانخواراست چرااقای صادق زیباکلام اینهارادرک نمیکنی یادرک میکنی چون غیرت وطندوستی نداری دم صلح بادشمن اصلی ایران وملتهای ازاده که میخواهدروی پای خودباستدفشارواردمیکنداقای زیباکلام اگرمسلمان وازداده هستی به فکر صنایع ودانشمندان خوب خودمان باشیم نه باتعطیلی داشته هایمنان به امیدواردات کالای خارج باشیم بایدباتلاش صنعتگران ایران اسلامی روی پای خودمان باستیم ومنت دیگران رانکشیم

    • بدون نام

      بابا یکی پریز این خل چل را از برق بکشه بیرون !!!!!!!!!!چون ملت از خنده روده بر شدن ها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما از طرف خودت صحبت كن لطفا
        اكثريت مردم عزت از دست رفته اين سالهاي خوشونو ميخواهند كه خوشبختانه آقاي ظريف عزيز
        دارند برميگردونند

    • ابراهیم

      هزاران درود پیشنهاد کمپینگ دفاع از وزیر امورخارجه محبوب را دارم.

      پاسخ ها

      • حمید

        درود به شرفت!!! شرف به درودت!! واقعا خنده داره نه غلام؟؟؟

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام نماینده واقعی مردم شما هستید زیرا از خواسته این ملت اطلاع دارید

    • بدون نام

      زنده باد شما که فقط نظرات موافق خودتون را درج میکنید ،احسنت ،تبارک الله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینو به فارس ورجا نیوز بگو

      • علی

        چی شد براتون صرف نمیکنه....

    • amin

      عالیه دمش گرم واقعا حرف حق را زد ممنونم استاد زیباکلام

    • رضا

      حق مطلب را ادا کرد ایشان
      ایشان فردوسی عصر حاضر هستندو جز حقیقت چیری را بیان نمیکنند.والبته حرف دل مردم

    • مجید

      درود بر غیرتتان.زیبا کلام.روحانی.ظریف.ما مردم پشتتان هستیم

    • مجید

      درود بر غیرتتان.زیبا کلام.روحانی.ظریف.ما مردم پشتتان هستیم

    • بدون نام

      دشمنی باآمریکاقرارنیست تاآخرعمر اد امه داشته باشه
      ولی دونستی باروسیه هم سودی نخواهد داشت که مظالم شد رتا یخ نسبت بکشور ماحیلی خیلی سنگینتر وننگینتر ازآمریک است کوبابعدازپنجاه سال که باشوروی دوستی داشت محبورشد باآمریکا مشارکت کنه چون جزفقروفلاکت چیزی آیدش نشد

    • عادل

      نمی دانم آقای زیبا کلام چرامی خواهد همیشه ازآمریکا دفاع کند مثال آقای زیبا کلام مثال طوطی درغربت است اقای زیبا کلام خیلی آمریکارادوست داری برو آنجا آقای زیبا کلام هیچ کشوری نه به ایران نه به مصر،پاکستان،اندونزی ، نیجریه تسلیت نگفتند این مشکل ازما نیست که باآمریکا رابطه نداریم این موضوع از ضعف وعدم اتحاد مسلمانان ووابستگی بعضی ازآنها به آمریکاست لطفا بیدارباشید ودورترازتفکرخودراهم ببینید

    • بدون نام

      پس توهین هایی که از جانب مرعشی به مردم وارد شد چی؟ !

    • بدون نام

      دمت گرم آقای زیباکلام حرف دلمان رازدی
      صلح بهترازجنگ ستیزه
      خدااین نظام راازبدخواهان مصون بدارد

    • مسعود

      آقای زیباکلام همیشه میگه آمریکا ستیزی چ نفعی برای ما داشت من از ایشون میپرسم آمریکادوستی ک سالهای سال و در زمان شاه سابق شاهدش بودیم چ سودی برای ما داشت!؟ جز این بود ک همه آمال و اموال مملکت رو ب تاراج بردند؟؟
      بابا ب احد و واحد قسم آمریکا دوستی هیچ سودی برای ما نداشته و نخواهد داشت. شما برید تاریخ رو ببینید همین صدام نجس رفیق شفیق آمریکا بود دم آخری خود آمریکاییا دارش زدند و خیلی از موارد دیگه. همین داعش بنا ب دست نوشته های خود مسئولین آمریکایی دست ساخته خودشونه الان مثلا دارن مواضعشونو بمباران میکنند. متاسفم ک فکر میکنید آمریکا دوستی خیلی خوب و عالیه. در طول تاریخ ببینید این دولتای آمریکایی با ما چیکار کردند. من مردم آمریکا رو نمیگم دولت های کثیفشونو میگم.

    • ناشناس

      بایدگفت دلواپسان امروز سری به ورزشگاه میزدند تاغیرت راتماشا کنند فقط درتهران وقردادرمازندران وبابل

    • سلام

      جناب زیبا کلام
      ما قبل از جمهوری اسلامی بهترین رابطه را با آمریکا داشتیم میتونید جواب بدین که چه منافعی برای ما داشت
      بحرین خاک ایران کجا رفت
      سفارتش جاسوس خانه شد
      کاپیتالاسیون یادتان هست

    • علی

      پیامبر با کسانی که او و خانواده اش را از شهر خانه شان بیرون کردند ملاقات می کرد وحتی از آنهادر مواقع لزوم حمایت می کرد .مثلا در فتح مکه .به این آقایان بگویید شما که ازپیامبر بالاترنیستید.

    • بهرام

      این آقایانی که به اقدام انسانی آقای ظریف معترض هستند و درمدت نزدیک به هشت سال در مجلس کوچکترین قدامی برای حوزه انتخابیه خودنکرده اند.بهتراست به فکر مبارزه با فسادو فحشاواعتیادوآلودگی هوا وکمبود آب وبیکاری جوانان ودهها مورد از این قبیل باشند .

      پاسخ ها

      • صبح سحر

        جانباز سرافراز مهندس حاج بهرام بیرانوند با دادن یک پا و سه برادر غیرت خود را در زمان جنگ و با پیگیری و به ثمر رساندن چند طرح در مدت سه سال نمایندگی از خیلی از مدعیان بیشتر و بهتر و خدایی تر عمل کرده است.

    • بدون نام

      مرسی صادق جان

    • ماندلا

      آقای زشت کلام به حل مسایل ومشکلات کشور برسیدتادست دادن ظریف بااوباما.مردم ازرکوددربازاررنج می بردوشماها گیردادیدبه ظریف.اگرشمابجای اوبودید...

    • arman

      با دشمن تراشی هیچ سودی عاید کشور نمی شود جز اینکه همه سواستفاده می کنند و منافع کشور به خاطر کسانی که فقط دوست دارند از ایران حمایت ببینند ولی هیچ حمایتی نکنند از بین می رود.مطمئن باشید اگر بین ایران و عربستان جنگی دربگیرد همین فلسطین و پاکستان و ترکیه و مصر از عربستان پشتیبانی می کنند و ایران تنها می ماند

    • ماندلا

      من این سخنان شمارابه حساب نفهمی شما می گذارم.واینکه توهین به ظزیف رابه19میلیون رای دهنده می گذاریددراین رابطه غلط می نمویید.جای شمادرمجلس نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماندلا لطفا شما فقط حق دارید بجای خودت نظر بدهید چون در همین حدید و کاری به 19 ملیون نفر نداشته باشید. درود بر گفتار جناب آقای زیباکلام و آقای ظریف عزیز و بزرگوارمان.

    • بدون نام

      آفرین به این همه شعور آقای زیبا کلام

    • Malek

      افرين احسنت به اقاى زيبا كلام ، با شجاعت و بدون ريا كارى حرف مردم را زديد اصلا دشمنى انرژى منفى مياورد ودر مورد كشورهاى عربى و فلسطين گل گفتيد افرين به قدرت و شرف و دلسوزى شما

    • آشنا

      اونوقت که رئیس دولت رادیکال را به ایتالیا راه ندادند اقتدار ما بود وقتی صندلی های سازمان ملل خالی شد اقتدار ما بود -وقتی رئس دولت اقتدارگرا رفت کومور -بورکینافاسو -جیبوتی -وجزایر ناشناخته دیگر اقتدار ما بود - وقتی قطع نامه صادر شد وهیچ کس رای منفی نداد اقتدار ما بود-اگر بجای رئیس دولت اقتدارگرا دکتر ظریف سربازان متجاوز انگلیسی را بدرقه می کرد چه پیش می آمد-اقتدار گرایان لطفا بساط کاسبیتان را در جای دیگر پهن کنید

    • بیست روز ازبرج جسب خالی

      کارمند دولتم حقوقم تا هشتم برج نمیرسه،بابامیگیم مرگ بر آمریکا،باشه میگیم ولی نفت مون مجانی ندین به کشورهایی مثل هند و... بزارین بریزیم تو همین پرایدای خودمون لااقل همین ایران بگردیم،پول چاپ بکنین بدین ملت که بتونن شیکمشون از جنس ایرانی پر کنن گرسنه نباشن والله شب توی خواب هم میگیم مرگ بر آمریکا وکل دنیا.،پاینده باد سید علی فقط.

    • Ali

      متاسفانه انهاييكه براى مملكت تصميم ميگيرند دولتى نيستند وفقط به فقط حرف خودشانرا قبول دارند فروش نفت از هشت تاصدوهفتاددلار چه عايد ملت كرد بجزء بدبختى وفلاكت كو گوش شنوا مطمأن باشيد كه وضع مردم ازحلا بدتر خواهد شد تاببينيم

    • محمد فامیل دور

      با سلام , بر خلاف عقیده و نظر تند رو ها امریکا شدیدا به دشمنی هییت حاکمه ایران نیاز دارد تا لشکر کشی هاشو به نقاط مختلف دنیا خاصا خاور میانه , توجیه کند ,نمونه اش لشکر کشی به بیخ گوش ما عراق .
      اقایون دلواپس اگر نمیدونند که قطعا هم میدونن ,,تولد نا میمون داعش ,,بیخ گوش ما نتیجه تند روی و دشمنی بیحساب و کتاب اونا با امریکاست .

    • محمد فامیل دور

      با سلام , بر خلاف عقیده و نظر تند رو ها امریکا شدیدا به دشمنی هییت حاکمه ایران نیاز دارد تا لشکر کشی هاشو به نقاط مختلف دنیا خاصا خاور میانه , توجیه کند ,نمونه اش لشکر کشی به بیخ گوش ما عراق .
      اقایون دلواپس اگر نمیدونند که قطعا هم میدونن ,,تولد نا میمون داعش ,,بیخ گوش ما نتیجه تند روی و دشمنی بیحساب و کتاب اونا با امریکاست .

    • بدون نام

      دروود بر افكار روشن

    • بدون نام

      دیپلماسی رو بعد از صحبت های رهبری دیدیم که پادشاه عربستان گرخید و اون پیام رو داد
      وقتی کسی به دولت تسلیت نمیگه شاید دلیلش موضع منفعلانه و توام با ترس و لرز دولت باشه
      متاسفم برای اقای روشنفکرنما
      جرات داری منتشر کن

    • لوک خوش شانس

      اولا اگر عضوی از دولت ( منظورم شخص خاصی نیست) کار اشتباه و یا تخلفی انجام دهد چه ربطی به 19 میلیون رای و توهین به آن دارد؟ مگر رای، رای دهندگان مجوز انجام هر کاری است؟
      ثانیا ما هم خیلی دوست داریم بدانیم که ارتباط با امریکا چه امتیاز ویژه از نظر اقتصادی برای ما خواهد داشت در حالی که خودش به قول نوام چامسکی با اقتصاد در حال فروپاشی و 23 میلیون بیکار دست به گریبان است؟
      سوما این محافظه کاری بخاطر ترس از افشای حقایقی است که اگر برملا شود هیچ کدام از شما ها حاضر نخواهید بود که این توافق نامه اجرا شود.
      و در اخر اینکه مگر عربستان به کشوری مثل مالزی که با امریکا ارتباط دارد تسلیت گفت و عذرخواهی کرد که ما به این خاطر مقامات عربستانی به ما بی محلی می کنند.
      دست بردارید از این حرف های و طرفداری های عوامانه و تعصب در افکار ...

    • ابوسهیل

      احسنت عجب مرد روشن فکری خداییش حرف دل مردم رو زده جزاک الله

    • یاسر

      خدارا سپاس که در شرایطی که بیان حق از دید بعضیها جرم ووابستگی وسرسپردگی محسوب میگردد زیبا کلامها ومطهری ها بنمایندگی از مردم حقایق را بیان میکنند .
      اما جناب زیبا کلام اگر این حربه دشمنی با آمریکا وشعار مرگ بر آمریکا را از این جماعت بگیرید پس آنه در مورد زیبابوه و غنا وکرم وکلوچه صحبت کنند اول برای جایگزینی پیشنهاد بدهید.
      باید کمپین حمایت از ظریف را فعال کرد

    • مریم

      خداییش راست میگه ما هر بلایی سرمون میاد بخاطر حمایت از سوریه و لبنان و فلسطینه کدومشون به خودش اجازه داد یه تسلیت خشک و خالی به ملت ایران بگه
      به ضرب المثل داریم که میگه خودتو واسه کسی بکش که برات تب کنه ولی ما داریم خودمونو برای کسانی میکشبم که ککشون هم نمیگزه واسه خاطر اوناست

    • user

      درود بر رهبر کبیر انقلاب و درود بر رهبر معظم انقلاب درود بر اقای روحانی درود بر دکتر ظریف و درود بر اقای زیبا کلام و درود بر دلسوزان ملت و کشور ایران که حرف مردم رامی زنند اقایان ما به اندازه کافی شهید داده ایم جنگ بس است ما صلح میخواهیم

    • مسعود

      خواهش میکنم بخونیدش:
      متاسفانه دیدگاه ب دور از توهین بنده ب صورت خیلی مغرضانه درج نشد.
      دیدگاهی ک فقط در حد یک پاسخ منطقی بود و لاغیر. از خدا میخوام همانطور ک شما در قبال نظراتتون قضاوت میکنید خداوند هم با شما به همین منوال قضاوت بکنه تا اون وقت متوجه بشید ک فرق گذاشتن و تفاوت قائل شدن چ درد سنگینی رو بر دل اون کسی که به ناحق قضاوت شده بر جای میذاره. دیگه هم حرفی ندارم و از همینجا هم سوگند میخورم ک با وجود حمایت چند ساله ام از شما دیگه در این مجله نه نظر میدم و نه مطالبتونو میخونم. خداحافظ.

    • ali

      بنده پیشنهاد میدم در دفاع از آقای ظریف و اعضای کابینه با سواد دکتر روحانی
      کمپینی تشکیل بدیم و تعدادی هم حضوراً در مقابل مجلس تحصن کنیم ببینیم با برخود نیروهای خودجوش مردمی مواجه میشیم یا خیر تو این چند روز که تحصن دلواپسان با تحصن جوانی روحانی بهمراه خانواده محترمشان شروع شد نیروهای خودجوش عکس العملی از خودشان نشون ندادند ببینیم با تحصن گروههای موافق برجام چه اتفاقی رقم میخوره...

    • ایرانی

      تعهده سخنان برادر زیبا کلام فقط با الله اکبر انجام میشود::الله اکبر::الله اکبر::الله اکبر

    • محمدحسین

      برادران عزیز.مسعولان محترم . دلسوزان این مملکت . شما را به خدا به پیر په پیغمبر به هر چه که خودتان قبول دارید قسمتان میدم دست از این ادا اصولا وابن مصقره بازیها بردارید . بیایید باهم هم دل هم رنگ . هم صدا. هم قدم. همراه . هم باشیم مثل دوران دهه شصت با هم مهربان باشیم کاری کنیم به سود ایران و ایرانی باشه . من 53 سالمه خداوکیلی 27 ساله کاسب ابن مملکتم به خداوندی خدا ابنقدر کاسبی خرابه که برای اجاره کارگاه موندم من از خودم گفتم که غیبت نشه خداوکیلی روزی بوده که کاسبی نکردم 2تا نان سنگک نتونستم برای زن و بچه هام بخرم چه رسد به میوه خداشاهده 1ساله نتونستم میوه بخرم . ایا دست دادن ویا دست ندادن افای ظریف برای من نان و میوه میشه چرا این درگیریهای لفظی را باهم انجام میدیم بیایید کاری کنید که کسب و کار رونق پیدا کنه امثال من زیاد هستند بیایید مردم را از این دل مردگی بازار را از این کساتی نجات دهید با گفتن چرا این دست داد .. دست داد که داده اسلام دین مهربانی هاست . گذشت و مروت در دین ما سفارش شده .. شاید با همبن دست دادن . طرف به خودش امد و ادم شد خدا را چه دیده ای ...نکنید دست از این خصومتها نسبت بههم برداریم تا مملکتی شاد و اقتصادی پر رونق داشته باشیم

    • منیژه

      موافقم با آقای ظریف وآقای زیبا کلام که حرف دل مردم را زدند وکاری که باید میکردند آقای ظریف انجام دادند درودتان باد .لطفا بدرد دل ما رسیدگی کنید دشمنی بس است ما را در یابید.

    • معلم عمر باخته

      دشمنی با امریکا البته که به نفع ملت بوده اما نه همه بلکه بعضی ها که که تو این سی وپنج سال حقوقهای انچنانی گرفته اند درود بر زیبا کلام که تنها سخنگوی ملت ایران در این دوره بحرانی است

    • یعقوب احمدی

      سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای زیبا کلام ودرود برشما که بازم با کلام زیبا حرف ملت عزیز را به دولت انتقال دادین . باید دست ظریف را بوسید و به شما احسنت گفت

    • علی

      گر چه در انتخابات به آقای روحانی رای ندادم ولی ادبیات بکار گرفته شده توسط آقای بیرانوند را معقول نمیدانم . آقای ظریف را فردی با همان توصیف های مقام رهبری میشناسم

    • بدون نام

      آقای زیباکلام یادت میآید که موقع حمله امریکا به عراق که شایعه حمله به ایران را نیز تو بوق و کرنا کرده بودند در مصاحبه ای که با صدای امریکا داشتی در مقابل این سئوال که اگر امریکا به ایران حمله کند شما که تئوریسین تفکر امریکایی هستی چه میکنی ؟
      در پاسخ گفتی که شما خیال میکنی که ایران کجاست همین منی که دم از تفکر امریکایی می زنم راننده خانواده ای هستم که مجبورم شب جمعه آنها را به دعای کمیل و روز جمعه به نماز جمعه ، من قطعا اگر امریکا حمله کند اسلحه خواهم برداشت و با امریکا خواهم جنگید.
      خوب حالا من از شما می پرسم وقتی آدم معلوم الحالی جون تو چنین ایدهای دارد بنظرت باقی مردم در مورد امریکا چگونه عمل می کنند.
      آیا ندیدی آنهائیکه بعد از سخنان ریاست محترم جمهوری آقای روحانی چگونه رجز خوانی می کردند و به ایران چه توهیناتی که نکردند اما در کمتر از دوازده ساعت بعد تهدید علی گونه امام خامنه ای (مد ظله العالی ) پیام تسلیت فرستادند و خود شان برای جلسه با ایران پیش قدم شدند .. درحالیکه قبل از پیام امام عظیم الشان آنها حاضر نبودند به وزیر ما برای رفتن به عربستان ویزا بدهند
      چرا تو که اینهمه طرفدار زندگی امریکایی هستی به امریکا نمی روی و از زندگی خود لذت ببری .
      حرف تو در اینجا خریداری ندارد ............عزت زیاد
      لطفا رفع زحمت نمائید

    • عبدالله

      حرکت نماینده مجلس درست نبود اما حرفهای اقای زیبا کلام غلط اندر غلط است. مرد حسابی اینکه دنیا واسه شهید شدن مردم در حادثه منا به ما تسلیت نگفت چه ربطی به اوباما داره؟؟!!! کاملا برعکس شما، اگه ما اقتدار داشته باشیم (اقتدار درونی نه اقتدار وابسته به آمریکا)، همه دنیا برامون تره خرد می کنن وگرنه هیچ کس قبول مون نداره. اینو بدون اگه واقعه تاریخ رو مطالعه کردی!!!

    • بدون نام

      آیا هیچ یک از کشورهای اسلامی به ما تسلیت گفتند یا ابراز همدردی نمودند؟(چه رسد به محکومیت مقامات سعودی).آیا حتی فلسطینی ها از جمله "حماس" و "جهاد اسلامی" که این همه بالای آنها هزینه می پردازیم حاضر شدند یک اعتراض خشک و خالی به ریاض نمایند

    • علي

      آقاي زيبا كلام آمريكا ستيزي يا همان شيطان بزرگ جزئ اعتقادات ماست خدا در قران ميگويد يهود و نصاري را دوست خود نگيريد، آنها تا زمانيكه شما دست از دينتان برنداريد از شما راضي نمي شوند...
      من سخن خدا را گفتم هرچند هيچ كسي لايك نكنه مهم اينه كه حرف خدا حقه...

    • حاتم محمدی

      یه دست داد من که ندیدمشماهم فکر کنید ندیدید

    • بدون نام

      درودبه شرفت آقای ظریف. به راستی که ایرانی هستی نه عرب پرست

    • امیر

      حالا یکی نیست بهش بگه تو غیر نامه نوشت کار دیگه ای هم بلدی که هی میای حرف .... میزنی

    • حسن

      افرین بر زیبا کلام احسنت بر شما چش. زاکآنی کور افرین بر ظریف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج