۲۵۰۲۵۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

امام جمعه تهران: ما به قاتل دست نمی‌دهیم

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا و اوباما گفت: با اوبامایی که خودش، کشورش و حکامش دستشان به خون بی گناهان آلوده است دست نمی‌دهیم چون دست دادن یعنی رابطه ما با شما خوب است در حالی که ابداً رابطه ما با آمریکای ظالم خوب نیست. پس ما به دزد و قاتل دست نمی‌دهیم و نمی‌گوییم مرسی.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به واقعه تأسف‌بار منا خطاب به حکام سعودی، گفت: ایران اسلامی با شما مدارا می‌کند اما مراقب باشید گرفتار غضب ایران و رهبر ایران نشوید.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فاجعه جانگداز منا اظهار کرد: حجاج به عزم زیارت خانه خدا حرکت کردند و این حادثه تلخ به سراغشان آمد و تحقیقاً پاک پاک شدند اما ننگی بر دامن آل سعود نشسته که به سادگی قابل پاک شدن نیست.

وی خطاب به حکام سعودی گفت: نه تنها باید مسئولیت این فاجعه را بپذیرید که حتماً مسئول هستید بلکه دنیا منتظر جواب شماست بلکه باید تسلیت بگویید و عذرخواهی کنید. کار با تسلیت و عذرخواهی و برگزاری مراسم ترحیم و تجلیل تمام نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه عربستان می‌گوید به زخمی‌ها توجه دارد و جنازه‌ها را برمی‌گرداند، خاطرنشان کرد: این تنها یک صدم کار است و مسأله اصلی این است که از بین کشورهای اسلامی نمایندگانی به عنوان کمیته حقیقت‌یاب انتخاب شوند تا موضوع را بررسی کنند که چرا راه بسته شد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اظهارات حجاج برگشته از منا، گفت: می‌گویند شرطه‌ها با ماشین بالای سر ما ایستاده بودند و برای نجات جان آنهایی که مانده بودند هیچ کمکی نمی‌کردند و حتی به آنها آب ندادند و خیلی‌ها به خاطر عطش جان باختند.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه گفته می‌شود بسته شدن مسیر به دلیل عبور کاروان سلطنتی بوده است، تصریح کرد: مسأله به این سادگی خاتمه نمی‌یابد و فکر نکنند با برگرداندن جنازه‌ها مشکل حل می‌شود. حتی خیلی از شاهدان می‌گفتند زخمی‌ها را همراه جنازه‌ها داخل کانتینر می‌ریختند. پس مسأله باید از ریشه حل شود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه عاملان جنایت باید شناسایی شوند و در محاکم صالح محاکمه و مجازات شوند، گفت: بدون تردید حکام سعودی ثابت کردند لیاقت مدیریت حج را ندارند.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه هرساله شاهد حوادث تلخی در رمی جمرات هستیم و عده زیادی جان می‌دهند، گفت: اگر نمی‌توانند مدیریت کنند از کشورهای اسلامی باید مشورت بگیرند.

وی افزود: در سالی که به حجاج حمله شد و تعداد زیادی از حجاج زخمی شدند اینطور نقل می‌شود که به بیمارستان‌ها دستور داده بودند زخمی‌ها را قبول نکنند البته در مورد اعتبار این نقل مطمئن نیستم اما اگر درست باشد بسیار تأسف‌بار است.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه در تونل مسجدالحرام نیز عده زیادی جان باخته‌اند و هتلی قدیمی در مکه که در اختیار حجاج بود چند سال پیش خراب شد و عده زیادی از حجاج کشته شدند، افزود: امسال نیز سقوط جرثقیل و فاجعه منا را دیدیم که آخرین آمار حکایت از کشته شدن ۴هزار و ۷۰۰ نفر از حجاج و ۴۷۰ ایرانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شرطه‌ها خیلی بی‌ادب هستند، افزود: نوجوانانی بی‌ادب و خشن با برخوردی بسیار تند برای این کار انتخاب شده‌اند که به روحانیت جسارت و اهانت می‌کنند و باید افرادی مودب را برای این مسئولیت تربیت کنند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به حکام سعودی تأکید کرد: همه اتفاقات رخ داده از دید کشورهای اسلامی و ایران پنهان نیست و از هشدار رهبر بزرگوار ایران بترسید که فرمودند ممکن است با عکس‌العملی سخت و خشن مواجه شوید.

وی افزود: مسأله فقط مربوط به امسال نیست و باید بدانند که برای ابد باید مودب و میزبانی مهربان باشند و خشونت، تندی و جسارت را کنار بگذارند و حقوق حجاج را رعایت کنند.

وی خطاب به حکام سعودی گفت: با مسلمانان سر صفا پیدا کنید و دل به آمریکا و اسرائیل خوش نکنید و پیوندتان را با امت اسلامی قوی کنید و دست از حمله به یمن بردارید که این اقدام به هیچ وجه همخوانی با اسلام ندارد. پس از خدا بترسید که در کمین ظالم است و حتی اگر سلطنتی بتواند با کفر بماند اما با ظلم ماندنی نیست. پس بگذارید مردم یمن خودشان تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به آمریکا و اوباما گفت: با اوبامایی که خودش، کشورش و حکامش دستشان به خون بی گناهان آلوده است دست نمی‌دهیم چون دست دادن یعنی رابطه ما با شما خوب است در حالی که ابداً رابطه ما با آمریکای ظالم خوب نیست.

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه آمریکا دشمن شماره یک اسلام است، گفت: تا وقتی که دست از دشمنی برندارند ما با تمام قوا دشمن آمریکا هستیم و توافق ربطی به این مسائل ندارد چون بیزاری ما از دشمنان دین جزء پایه‌های اصلی دین ماست و آمریکا بداند که مردم ما جنایات آن را فراموش نکرده و هنوز شعار «آمریکا، آمریکا ننگ به نیرنگ تو خون جوانان ما می چکد از چنگ تو» را به یاد دارند.

وی افزود: آمریکا در طول زمان هرگز عذرخواهی نکرده است که این نشان از غرور و استکبار دارد و به این معناست که مواضعشان فرقی نکرده است. پس ما به دزد و قاتل دست نمی‌دهیم و نمی‌گوییم مرسی.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به هفته ناجا گفت: ناجا بحق در مبارزه با حرکات ضدانقلاب و امنیتی جدی است و توصیه من این است که جدیتش را بیشتر کند و گناه را تحمل نکند چون تحمل گناه در جامعه اسلامی گناه است و اگر گناهی دید برخورد کند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر، گفت: عید غدیر اکمال دین است چون با تحقق ولایت، دین کامل می‌شود.

وی در ادامه به بیان روایات مختلفی در فلسفه روز غدیر پرداخت و گفت: مسلمانان باید وحدت را مورد توجه قرار دهند و شیعیان را نیز مانند مذاهب اربعه به رسمیت شناسند و احترام کنند چرا که وحدت از این طریق محقق می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا و حامیان آن

    • بدون نام

      اوباما که به هیچ جایی حمله نکرد اما همون جرج بوش هم به طالبان و صدام حمله کرد که هر 2 ظالم بودن نه مظلوم!

    • بدون نام

      پس با عریستان چی ؟نکنه اونا مجازن؟

    • بدون نام

      جنایت های روسیه چه می شود؟ چرا آنهارا فراموش کرده ایم؟ در جنگ 8 ساله بیشترین ادوات جنگی رو شوروی به عراق داد که هواپیماهایشان تا تهران می آمدند. در حالی که ما با تجهیزات تمام آمریکایی مدرن جلوشون ایستادیم. در طول تاریخ کشورهای شرقی بزرگترین ضربه هارو به ما زدند. الانشم چین با این همه بیکاری که ایجاد کرده داره خون ما و جوانان مارو میمکه

    • آشنا

      زنده باد دکتر ظریف احسنت دکتر طریف هزاران ماشاالله دکتر ظریف فی امان الله دکتر طریف

    • هاشم

      باتوجه به لشگرکشی هوایی عربستان به یمن وواقعه مناوباتوجه به شایعات قبل ازذیحجه مبنی برعملیات داعش ضدزائران خانه خداکهدشمنی اشکارباخدارانمایان میکندایاحکام جنایتکاروخبیث ال سعودشایسته حکومت برسرزمین حجازحرم امن الهی هستند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج