۲۵۰۵۳۷
۲۳ نظر
۵۰۰۶
۲۳ نظر
۵۰۰۶
پ

دفاع تمام قد از مصافحه جنجالی ظریف با اوباما

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مصافحه ظریف با اوباما هیچ اشکالی نداشت، گفت: این مصافحه از نظر آداب اسلامی و همچنین آداب دیپلماتیک هیچ اشکالی نداشته است.

عصر خبر: عوض حیدرپور نماینده شهرضا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصافحه ظریف با اوباما رئیس جمهور آمریکا در حاشیه هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: برخی از نمایندگان نسبت به این موضوع اعتراض کرده و در صحن مجلس تذکراتی را مطرح کردند اما به نظر من این مصافحه اشکالی نداشته است.

وی با اشاره به آموزه های دین اسلام تصریح کرد: بر اساس آین آموزه ها اگر فردی به فرد دیگر سلام کرد، نه تنها باید جواب سلام را داد بلکه باید محکم تر از آن فرد جواب داد. یعنی اگر کسی گفت سلام، مخاطب باید بگه سلام علیکم و رحمه الله.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: پس طبق دین اسلام و آداب اسلامی نباید سلام یک فرد را بی جواب گذاشت و از این منظر هیچ اشکالی بر سلام و احولپرسی اوباما و ظریف وارد نیست.

حیدرپور با اشاره به آداب و عرف دیپلماتیک تصریح کرد: طبق آداب دیپلماتیک مقامات و هیئت های کشورها باید مواردی را رعایت کنند و ریز موارد مواجه ۲ مقام رسمی در آداب دیپلماتیک وجود دارد و نمی توان سلام یک فرد را بی جواب گذاشت.

وی در خصوص واکنش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این اقدام ظریف گفت: اگر نماینده ای در این زمینه از ظریف سوال کند، سوال به کمیسیون ارجاع و موضوع بررسی خواهد شد در غیر این صورت کمیسیون تا این لحظه تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

دوشنبه ۶ مهر پس از پایان سخنرانی روحانی رئیس جمهور در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که بطور اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، روبرو شد، طرفین سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.

این اقدام ظریف واکنش برخی نمایندگان علیه ظریف را در پی داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه عجب !
      یکی پیدا شده که از رو عقلانیت صحبت میکنه!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میخاد تو انتخابات رای بیاره

      • سراج

        سلام - اين موضوعي كه اين آقا مطرح كرده و لعاب اسلامي بهش چسبانده زماني كه طرف با واژه سلام روبرو باشد، نا با واژه مثل Hi آمريكايي. اين چه بهانه اي است كه ميگن اتفاقي بوده. چرا شجاعانه نمگن بله اين كار را كردم. وقتي اين چنين مطرح ميكنه كه اتفاقي بوده پس اصولا نبايد اين كار را ميكرد.

    • مهدی

      چه عجب بالاخره یکی تو مجلس یه حرف درستی زد!

    • رها

      حرف حساب

    • بدون نام

      به نظر منم اشکالی نداشته. البته اگه نظر من مهم باشه

    • احمد

      خدايا صبر بده به ما از دست اين نمايندگان !!

    • شهرضائی

      عزیزم نزدیک انتخابات شده وبه فکر رای جمع کردن افتادن والا این آقا تاحالا کجا بود منکه همشهریش هستم میدونم

    • منا

      واقعا که یکی پیدا شد حرف درست و حسابی بزنه آخه بندگان خدا دست دادن چه اشکالی ایجاد میکنه که اینهمه تو بوق و کرنا میزنین این نهایت ادب و احترام ایرانیارو نشون میده مث این میمونه که ما تو مجلسی باشیم به چند نفر دست بدیم و احوالپرسی کنیم ولی به عده ای دیگه نه . چی پشت سرمون میگن ما تو این برهه که حجاج بیگناهمون تو عربستان قربانی بی تدبیری آل سعود لعنت اله علیه شدن چسبیدیم به دست دادن ظریف به اوباما که به هیچ جا بر نمی خوره با ادبی خودشو یه مملکت و نشون داده از نمایندگانی که به دفاع از این مصافحه بلند شدن تبریک میگیم و اونا رو نمایندگان برحق ملت در مجلس می دانیم نه نمایندگانی که فقط از زبان خودشون به تهدید و ارعاب از دکتر ظریف وزیر محبوب پرداختند.

    • بدون نام

      بابا تو این دوران وانفسا ول کنید این حرفای بچه گانه را !؟

    • بدون نام

      خیر ببینی یه نفر حرف حساب زد

    • ناشناس

      سلام مستحب و جوابش واجب . هرگاه کسی با احترام با تو برخورد کرد باید پاسخش را بهتر از خودش بدهید . اینها آموزه های دین اسلام است که باید به آنها عمل نمود . حرفهایی که برخی از به اصطلاح نمایندگان مردم با بی ادبی بیان می کنند نه اسلامی است و نه مورد تایید مردم . جناب ظریف مومن و با اداب اسلامی کاملا آشناست و خیلی باغیرت تر از آن آدمهاست که تا دیروز ساکت بی عدالتی و غارت بیت المال بودند .

    • amir

      بهتر ازینکه یه زن نامحرمو بغلش بگیره و یا اینکه باهاش دست بده.بعضیها کارای دولت قبلو فراموش کردن

    • ناشناس

      نمايندگان محترم : شما نماينده مردم هستيد آيا دغدغه مردم اينهايي است كه شما ميگوييد يا مردم دغدغه ديگري دارند . چرا شما بر خلاف نطر مردم اظهار نظر ميكنيد . مردم در انتخابات 92 گفتمان اقاي روحاني را انتخاب كردند شما نبايد بگوييد كه مردم اشتباه كردند.زيرا هميشه دست خدا با جماعت است پس سعي نكنيد طرز فكر خودتان را به مردم تحميل كنيد زيرا نتيجه عكس ميگيريد

    • بدون نام

      کشور کارهای مهم به زمین مانده زیاد داره .لطفا وقت
      مجلس ودولت ومردم با این حرفها تلف نکنید .

    • بدون نام

      خدا عوض بده به این دلواپس

    • علی

      این اعتراضهاجنبه نعل وارونه داردکه درسیاست مشهورست.

    • بدون نام

      کار پسندیده و نیکویی انجام داده است .

    • سراج

      سلام - اين موضوعي كه اين آقا مطرح كرده و لعاب اسلامي بهش چسبانده زماني كه طرف با واژه سلام روبرو باشد، نا با واژه مثل Hi آمريكايي. اين چه بهانه اي است كه ميگن اتفاقي بوده. چرا شجاعانه نمگن بله اين كار را كردم. وقتي اين چنين مطرح ميكنه كه اتفاقي بوده پس اصولا نبايد اين كار را ميكرد.

    • bEHZAd

      مجلس مشکل مردم رو حل کنه که مهمتر از دست دادن فلانی به بهمانی
      در ضمن حالا من کاری ندارم این نماینده چقدر برای شهرش کارر مثبت کرده ولی همینکه کور کورانه قضاوت نمیکنه نشون میده آدم فهمیده ای هست

    • بدون نام

      اقای ظریف انسان تصیلکرده ایرانی وبا ادب است ویک ایرانی اصیل نمیتواند بی ادب باشد وقتی کسی سلام میکند ودست خود را برای دست دادن دراز میکند ادب حکم میکند پاسخ داده شود این نماینده های منتقد قطعا نماینده مردم ایران نیستند و با هیاهو و غوغای بیهوده میخواهند بی کفایتی خودشان در حل مشکل جامعه را بنوعی تحت اشعاع قرار دهند واقعا خجالت داره

    • علی

      اقا ی لحظه ی سوالی داشتم داستان یارانه ها چی شد؟چرا قبض اب و برق و گاز اینقد زیاد شده؟چرا بیکاری بیشتر شده؟اجمدی نزاد هم ک گند زده بود به همه چی ب قول همه الان ک 3 سال نیس ...اصلا داستان چیه؟مشگل دست دادن اون با اونه؟پس 3 سال مذاکره کردن گفتن و خندیدن چی شد؟چرا یهو تونل میزنن این مجلسیا ...همونایی ک رای ب گرونی دادن و خودشون همه چیو سهمیه رایگان دارن ....حق با همون مخالفاس اونا بیشتر میفهمن چون گرونی و بد بختی ندیدن برجامم اغو کنین تا همین فقر باعث بشه عربا بیان ی لقمه نون بهمون بدن و تو سرمون بزنن و ناموس ایرانیو با خودشون ببرن.حق با شماست

    • علی

      حرف حساب جواب ندارد .
      آن کس که نداند و نداندکه نداند
      در جهل مرکب ابدالدهر بماند
      آن کس که نداند و بداند که نداند
      لنگان خرک خویش به مقصد برساند
      در نوشته های دوستان خواندم که اظهارات آقای عوض پور بخاطر این بوده که در انتخابات بعدی رای بیاره . میخواستم بپرسم این آقا و امثالهم رای بیارن خوبه یا جنابانی مثل بیرانوند و رسایی و امثالهم . قضاوت با شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج