۲۵۰۹۳۲
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

A۱۰ تاندربولت، کابوس تروریست‌های داعش

هواپیمای A۱۰ تاندربولت ۲ به دلیل ظاهر خشن‌اش اغلب «وارت‌هاگ» (گراز وحشی) هم خوانده می‌شود. این هواپیما موردعلاقه‌ی سربازانی است که نیاز به پشتیبانی نزدیک هوایی دارند.

وب سایت مجله دیجی کالا -ارکین زاهدی: هواپیمای A۱۰ تاندربولت ۲ به دلیل ظاهر خشن‌اش اغلب «وارت‌هاگ» (گراز وحشی) هم خوانده می‌شود. این هواپیما موردعلاقه‌ی سربازانی است که نیاز به پشتیبانی نزدیک هوایی دارند.

نیروهای داعش برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ با A۱۰ مواجه شدند. در منطقه‌ای در نزدیکی موصل، چهار A۱۰ نیروی هوایی ایالات متحده نیروهای داعش را به خاک و خون کشیدند و موجب شدند تروریست‌های داعش فرار را بر قرار ترجیح دهند.

A10 تاندربولت، کابوس تروریست‌های داعش

A۱۰ می‌تواند در ارتفاع کم پرواز کند و نیروهای دشمن را با تیربار هفت‌لول‌اش که قابلیت شلیک ۶۵ تیر در ثانیه را دارد به آتش گلوله‌هایی از اورانیوم ضعیف‌شده ببندد.

چندی پیش یکی از منابع ارتش عراق به وب‌سایت خبری «عراقی نیوز» گفت: «این هواپیما پس از بمباران نیروهای داعش، در حالی که در نزدیکی سطح زمین پرواز می‌کرد ترس و وحشت را در دل فرماندهان داعش انداخت.

نیروهای این سازمان تروریستی با چهار موشک «استرلا» این هواپیما را هدف گرفتند اما نتوانستند هیچ‌گونه آسیبی به آن برسانند. نیروهای باقی‌مانده‌ی این سازمان با دیدن صحنه اجساد، هم‌رزمان‌شان را رها کرده و به همراه زخمی‌ها فرار کردند.»

A10 تاندربولت، کابوس تروریست‌های داعش
این هواپیما برای پشتیبانی نزدیک از نیروهای زمینی و از بین بردن تجهیزات زرهی دشمن ساخته شده است

خلبانان A10 هم این هواپیما را دوست دارند. این هواپیما نزدیک به سطح زمین پرواز می‌کند، اما یک محفطه‌ی تیتانیومی که کابین خلبان را احاطه کرده آن را در امان نگه می‌دارد.

این مساله به خلبان این امکان را می‌دهد که در ارتفاع کم پرواز کرده و نیروهای دشمن را با تیربار هفت‌لول‌اش که قابلیت شلیک ۶۵ تیر در ثانیه را دارد، به آتش گلوله‌هایی از اورانیوم ضعیف‌شده ببندد. طراحان A10 آن را طوری ساخته‌اند تا جان‌سخت‌ترین هواپیمای ساخته‌شده در تاریخ باشد.

سیستم هدایت پشتیبان و مخزن سوخت محافظت‌شده با فوم را هم اضافه کنید تا ببینید که این هواپیما به این راحتی از پای در نمی‌آید.

یک سرهنگ گارد ملی هوایی ایالات متحده به نام «مایکل استولر»، خلبان A10 در ماموریت‌های هوایی علیه نیروهای داعش هم هست به وبسایت Military.com گفت: «تیربار ۳۰ میلیمتری A10 واقعا ترسناک است و این خبر خوبی برای ماست.

می‌توانم به شما بگویم که ما می‌دانیم چه خطرهایی آن‌جا روی زمین در کمین است. اکنون هر کسی یک اسلحه‌ی دستی یا هر چیز دیگری برای حمله به هواپیماها را با خود به همراه دارد.»

با این حال، مقامات ارشد نیروی هوایی ایالات متحده به دنبال فرستادن ناوگان A10 خود به قبرستان هواپیماها هستند. این کار منجر به ۴میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود، پولی که احتمالا صرف برنامه‌ی بی‌نهایت هزینه‌بر هواپیمای اف ۳۵ خواهد شد.

در ماه ژانویه، یکی از مقامات ارشد نیروی هوایی ایالات متحده، به نام «دبورا لی جیمز» اعلام کرد که A10 تنها در ۱۱ درصد از ۱۶هزار ماموریت هوایی علیه مواضع داعش شرکت داشته است.

این در حالیست که A10 تا ماه نوامبر ۲۰۱۴ به صحنه‌ی جنگ فرستاده نشد و هواپیماهای اف-۱۶، اف-۱۵ای، بمب‌افکن بی-۱ و اف-۲۲، همه در ماه اوت ۲۰۱۴ جنگ با داعش را آغاز کردند.

A10 تاندربولت، کابوس تروریست‌های داعش
این هواپیما مسلسل بسیار سریع و قدرتمندی دارد که می‌تواند در هر ثانیه ۶۵ تیر شلیک کند

شواهد از این قرارند که A10 به خوبی از پس وظایف‌اش بر می‌آید و قیمت ارزانی دارد. طبق اطلاعات به دست آمده از سال ۲۰۱۲، استفاده از A10 به ازای هر ساعت، ۱۷ هزار دلار هزینه برای نیروی هوایی ایالات متحده به همراه داشت.

اطلاعاتی زیادی در مورد اف ۳۵ وجود ندارد، اما در مقایسه باید گفت که هزینه‌ی استفاده از اف ۲۲، در هر ساعت حدود ۶۸ هزار دلار است.

بنابراین، اگرچه نیروی هوایی به دنبال بازنشسته کردن این هواپیما است، اما در عمل می‌بینیم که A10های بیش‌تری به میدان نبرد فرستاده می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Iliya

      عالى بود

    • Iliya

      عالى بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج