۲۵۱۴۴۴
۵۴ نظر
۵۰۱۱
۵۴ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش خشن ایرانی ها به اکبر آقای محبوب

حرف های عجیب هفته پیش اکبر عبدی روی آنتن زنده تنها حاشیه او نبوده. هفت صبح ضمن مرور همه واکنش ها به رفتار اخیر این بازیگر، برنامه های جنجالی او را در تلویزیون مرور کرده. موضع مسئولان تلویزیون چه خواهد بود؟

واکنش خشن ایرانی ها به اکبر آقای محبوب





روزنامه هفت صبح: حرف های عجیب هفته پیش اکبر عبدی روی آنتن زنده تنها حاشیه او نبوده. هفت صبح ضمن مرور همه واکنش ها به رفتار اخیر این بازیگر، برنامه های جنجالی او را در تلویزیون مرور کرده. موضع مسئولان تلویزیون چه خواهد بود؟

حضور چهره های مطرح هنری در اتفاقات سیاسی و اجتماعی غالبا با حاشیه توأم بوده است. مرور کنید چند اتفاق اخیر را تا بهتر متوجه منظورمان شوید. بهنوش بختیاری درباره مذاکرات هسته ای، بهرام رادان در حمایت از قانون جنجالی در آمریکا و حالا واکنش عجیب و بدیع اکبر عبدی درباره فاجعه منا. اتفاقی که پنجشنبه شب (9 مهر) در برنامه «مولای مهر» افتاد.

نیاز به توضیح دوباره ندارد. ساعتی بعد از پایان برنامه، کلیپ خاطره اکبر عبدی از آنچه در مکه بر او و دخترش رفت دست به دست چرخید و به سرعت واکنش ها را برانگیخت. ابتدا واژه عبدی محل بحث بود و اینکه چطور یک بازیگر کهنه کار روی آنتن زنده اختیار از کف می دهد و برای نشان دادن زهر کلام و میزان عصبانیتش از همان واژه ای استفاده می کند که در جمع خودمانی دوستان! اندکی بعد مرجع این صفت محل بحث شد که چرا باید جناب عبدی به یک قوم توهین کند.

واکنش خشن ایرانی ها به اکبر آقای محبوب

دایره تنگ تر شد و در نهایت این مسئله پررنگ شد که مگر بخش زیادی از هموطنان ما عرب تبار نیستند؟

تنها واکنش عبدی

چه بسا اگر بحث ناسیونالیستی پیش نمی آمد، اکبر عبدی هم تصمیم به واکنش نمی گرفت. او دیروز در صفحه اینستاگرام خود دقیقا روی این مسئله دست گذاشت و اینطور نوشت: «با سلام و درود به تمامی هموطنان عزیز و پاک سرشتم. من از همین جا دست تمامی خواهران و برادران عرب زبان ایرانی خودم را می بوسم و این مطلب رو فقط برای رفع سوءتفاهم عزیزان هموطن عرب زبانم می نویسم که روی صحبت من در دفاع از ناموس و ایرانی بودنم با وهابیون سعودی بود. دوستون دارم. حق نگهدار همه شما خوبان. اکبر عبدی»

پیگیری هفت صبح

اکبر عبدی بازیگر محبوبی است که خاطرات خوشی با فیلم و سریال های مختلف برای مردم رقم زده است. این محبوبیت اما نتوانست جلوی اعتراض برخی از مردم و چهره های سرشناس را بگیرد.

داخل پرانتز می گوییم که در لابلای کامنت ها هستند نظراتی که از عبدی حمایت کرده اند و این خود در جایی دیگر نیاز به بحث و کنکاش عمیق جامعه شناسی دارد. این واکنش درست از جنس همان تشویق و سوت و کف احساسی است که بعد از پایان حرف های عبدی روی آنتن زنده پخش شد.

از آن طرف عبدی در پست اینستاگرامی خود هیچ اشاره ای به این واژه نکرد؛ در حالی که کمترین انتظار یک عذرخواهی خشک و خالی بود. با او تماس گرفتیم تا یکطرفه به قاضی نرفته باشیم و در قالب گفتگو حال آن شبش را واکاوی کنیم.

به شدت عصبانی بود

آن طرف خط اما صدایی غیر از عبدی پاسخگو بود و اصرار داشت آنچه می گوید بدون ذکر نام و عنوان او مکتوب شود. گفت بعد از این اتفاق حال عبدی خیلی خراب است؛ او نه قصد توهین به عرب های ایرانی را داشته و نه می خواسته بی ادبی کند. گفت حالا هم دیالیز شده و حوصله پاسخگویی ندارد. این را هم گفت که در برنامه پنجشنبه اکبر عبدی به خاطر فاجعه منا خیلی عصبی بوده، به ویژه آن که دو نفر از دوستانش در این حادثه کشته شده اند.

دیگران چه می گویند

کریم ارغنده پور، اولین چهره سرشناسی بود که خیلی زود به این اتفاق واکنش نشان داد و در صفحه شخصی اش نوشت: «مرور ناباورانه سخنان سخیف اکبر عبدی را در برنامه زنده دیشب علیه بخشی از اعراب دیدم و تاسف خوردم. مردم این روزها در ماتم کشته شدن مظلومانه هموطنان خود هستند. پاسخ به این وضع دردآور ولی گستاخی و اهانت و خرج از دایره ادب نیست. درد این است که امکان جولان فرهنگی و حضور در برنامه زنده در دست اکبر عبدی هاست وگرنه اغلب صاحبان اندیشه و هنر جز تماشا و افسوس و دریغ ندارند. بدتر از آن این است که عده ای الگو بگیرند یا از فرصت برای اظهارنظرهای نژادپرستانه و ضد عرب یا ضد مذهب تسنن و امثال آنها بهره بگیرند. اینها بر دامنه و عمق درد می افزاید و نه تنها کاری را درست نمی کند که بدتر هم می کند.»

نقش تلویزیون

سید عبدالجواد موسوی ماجرا را کلی تر دید: «همه ما از دست عربستان عصبانی هستیم. کاملا هم طبیعی است. آنچه در خانه خدا با میهمانان حرم امن الهی کردند، جنایتی است که هیچ انسان منصف و آزاده ای نمی تواند بر آن چشم بپوشد اما آنچه آقای اکبر عبدی در یک برنامه تلویزیونی انجام داد چه اندازه می تواند با معیارهای یک نظام اسلامی که مدعی آشتی دادن اخلاق و سیاست است، همخوانی داشته باشد؟

نمی خواهم از یک اتفاق ناگهانی نتایج عجیب و غریب بگیرم اما اینجا بحث آقای عبدی فقط در میان نیست. آقای عبدی که از هنرپیشگان ممتاز این سرزمین است، پیش تر هم از این دسته گل ها به آب داده. از ایشان نمی توانیم انتظار خاصی داشته باشیم. هنرمندی است غریزی که مملکتش را دوست دارد و ممکن است گاهی از سر عصبانیت واکنش هایی نشان دهد که چندان با معیارهای عرفی و اخلاقی جور درنیاید.

آنچه تاسف برانگیز است برخورد صداوسیمای جمهوری اسلامی است که نه تنها هیچ واکنشی مبتنی بر ناخرسندی از این بی ادبی نشان نمی دهد که تشویق و تایید عبدی را پس از این حکایت پررنگ تر می کند. نوعی تایید ضمنی حرکت آقای عبدی. من فعلا بحث اخلاقی نمی کنم اما تلویزیونی که بام تا شام دارد بچه ها را به اخلاق دعوت می کند، چطور می تواند چنین چیزی را توجیه کند؟ تلویزیونی که مدام واعظان و خطبایی را نشان می دهد که دارند مردم را به رعایت ادب و تنزیه زبانی تذکر می دهند، چگونه می تواند از کنار چنین اتفاقی بی اعتنا گذر کند؟

من هم می دانم که در یک برنامه زنده تلویزیونی هر اتفاقی ممکن است رخ دهد. هر اتفاقی. در هر جای جهان. هیچ کس هم نمی تواند اتفاقاتی از این دست را پیش بینی کند. من حتی نمی خواهم تلویزیونی ها را به بی اخلاقی متهم کنم. مطمئنم اگر آقای عبدی به دست اندرکاران این برنامه می گفت می خواهد چنین حکایتی را تعریف کند او را از این کار منع می کردند. یقین دارم. منتها این را هم مطمئنم که اگر فی المثل آقای عبدی از یک سیاستمداری که ریاست رسمی تلویزیونی با آن سرِ ستیز دارد تعریف و تمجید می کرد، قطعا آن برنامه قطع می شد یا دست کم به مجری می گفتند یک جوری سر و ته ماجرا را هم بیاورد.

یعنی یک جوری تلویزیونی ها حساب خودشان را از آقای عبدی جدا می کردند اما در چنین موردی نه تنها چنین نمی کنند بلکه ته دل شان بدشان هم نمی آید. وسیله توجیه هم که دم دست است. برنامه زنده. علاوه بر این به عربستانی ها توهین شده که حق شان است. کسی هم نمی تواند خیلی مته به خشخاش بگذارد. هدف وسیله را توجیه می کند.

اما من و شما به عنوان یک بیننده، خوب می فهمیم چه اتفاقی دارد می افتد. بی اعتنایی به اخلاق و کم اهمیت تلقی کردن این امر فجایعی به بار می آورد که جلوه هایی از آن را در جامعه مشاهده می کنیم. ای کاش دست کم به اندازه نیمی از اهمیتی که برای سیاست قائل بودیم برای اخلاق نیز اهمیت قائل می شدیم.»

واکنش مردم

در این سه روز، حتما با واکنش های متضادی از سوی دوستان در برابر رفتار اکبر عبدی مواجه شده اید. وجه غالب اما این است که چرا یک نفر روی آنتن زنده مراعات ادب نکند. در سایت خبر آنلاین از این دست واکنش ها زیاد است. یک نفر گفته: «ادبیات شما به دور از شأن و شخصیت یک هنرمند بود واقعا... با این خاطره تعریف کردنش متاسفم.» دیگری گفته: «نه جمله ات و نه طرز بیانت درست نیست آقای استاد، آن هم در یک برنامه زنده. شما از کجا فهمیدی که اون عرب وهابی بود؟ البته من که به صحت خاطره و طرز برخوردت هم شک دارم و امکان ضعیفی هست که این واقعه شما رخ داده باشد.»

دیگری اینطور گفته: «شما فرض کن یکی از آدم های سرشناس اونجا بیاد اینجا، به یی از هموطنای شما این حرف رو بزنه، بعدشم بره توی برنامه ای که کلی آدم می بینن با افتخار تعریف کنه، خودت به نظرت نمیاد بی فرهنگی باشه؟»

این را هم یک یکدیگر از هموطنان نوشته: «آقای عبدی از شما که یک هنرمند هستید اینقدر توهین و زشت و زننده صحبت کردن بعید بود. واقعا متاسفم براتون». دیگری اما در حمایت وارد شده: «وقتی ایشون میاد و واقعیت رو میگه و معذرتخواهی می کنه، خواهشا تمومش کنید»، این نظر در نوع خود جالب است و می تواند مثال خوبی برای بحثی باشد که اول گزارش مطرح کردیم. در میان واکنش خشمگینانه برخی ماجرا را جوری دیگر دیده اند: ««جالبه که حرف بی ادبانه از زبان یک هنرمند خیلی هم از نظر دیگران بد نیست. واقعا جای تأسفه، باید فکری کرد.»

حاشیه های عبدی

اکبر عبدی همیشه دوست دارد با مطایبه حرف بزند. همین باعث می شود کلامش نیش دار و حاشیه ساز شود. ۱۳ خرداد در برنامه خندوانه با رییس جمهور شوخی کرد که باعث شد برخی رسانه های اصلاح طلب به او خرده بگیرند. او گفته بود: «مهم این است که آدم همیشه بخندد. حالا اگر بنزین یا دلار بالا می رود عیب ندارد. تا الان پول دادیم، از این به بعدش هم می دهیم. حالا درست است که آقای روحانی اولش کلید نشان داد ولی مثل اینکه کلید را گم کرده است.»

منتقدان و چلوکباب و قیمه

عبدی در روز ۲۵ اسفند سال ۹۱ روی خط برنامه هفت آمد و ضمن دفاع از فیلم رسوایی حرف های گزنده ای علیه منتقدان بیان کرد. خیلی زود هم واکنش ها علیه او شروع شد. گفته بود: «همه این حرف هایی که منتقدان می زنند به خاطر این است که عقده دارند به سینما بیایند. منتقد باید پنبه بزند. منتقدها می روند دفتر تهیه کننده و یک چلوکباب یا قیمه می خورند و آن وقت ندیده از یک فیلم تعریف می کنند. این حرف هایی که در مورد فیلمفارسی می زنید توهین به فردین و ایرج قادری و امثال اینهاست. این حرف ها بی احترامی به این بازیگران است.»

متهم کردن یک تهیه کننده به کلاهبرداری

اکبر عبدی یک سال پیش از این در ۲۷ اسفند سال ۹۰ در برنامه هفت حاضر شد و تهیه کننده یکی از فیلم هایش یعنی «شرط اول» را متهم به کلاهبرداری کرد. گوشش هم به جیرانی بدهکار نبود که می گفت اسم شخص خاصی را بیان نکن. کار به شکایت کشید و در نهایت ختم به خیر شد.

مجرای مهاجرت

دیگر حاشیه عبدی بحث مهاجرت او بود که ابتدای سال کلی جنجال ایجاد کرد. شایع شده بود که عبدی برای همیشه از ایران می رود و در ترکیه ساکن خواهد شد که بعد از مدتی به این خبر واکنش نشان داد: «من اصلا مهاجرت نکرده ام و نمی دانم این خبرها و شایعات را چه کسی منتشر می کند.»

تلویزیون با عبدی چه می کند

اکبر عبدی هفته پیش اشتباه فاحشی مرتکب شد. از هموطنان عرب تبارمان عذرخواهی کرد ولی از بقیه نه. کاش زودتر درباره این اشتباه توضیح دهد... حالا می ماند یک نکته و اینکه تلویزیون با عبدی چه می کند؟

او جمعه پیش به عنوان بازیگر میهمان در سریال محله گل و بلبل حضور داشت و اتفاقا حضورش هم موفق بود. حتما مورد نظر کارگردان ها و برنامه سازان تلویزیونی برای بازی در سریال و برنامه های مناسبتی هست. اینجاست که تدبیر مسئولان تلویزیون کارساز است. عبدی در یک برنامه زنده می تواند چشم در چشم از مردم عذرخواهی کند و تمام مردم می بخشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • خاطره

      کاملا درست . ولی جمله اخر سختگیرانه نیست؟باید توی برنامه زنده یک ساعت معذرت خواهی کنه یا بگه غلط کردم؟عذرخواهیش رو انجام داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اکبر عبدی راست گفته معذرت خواهی هم نمیخواد

      • بدون نام

        درود بر اکبر عبدی استاد بزرگ

    • بدون نام

      خودتون رو بذارید جای پدری که با ناموسش رفته در حرم امن الهی و به اون چشم به دخترش نگاه شده.خودتون رو بذارید جای ایرانیی که 40 نفر از حاجیای کشورش با احمال کاری فوت شدن.خودتون رو بذارید جای دولت و حکومتی که سالهاست داره از اعراب ضربه میخوره.همین الانش مردن 4000 حاجی تو منا افتاده گردن ایرانیا.بذارید جای نفتی که داره بشکه ایی هیچ تومن فروش میره به خاطر همین عربستان.اون همه جوون مثه دسته گل تو جنگ رفتن به خاطر حامیان صدام که از گنده های مطرحش همین عربستان و آل سعود بودن.همه جا رد پای اینا هست.کمتر به جیب فکر کنید آقایونی که دم از ادب میزنید.ادب وقتی کاربرد داره که مخاطب مودب باشه.نه اینکه به نوجونامون تجاوز کنن تو فرودگاه،اونهمه حاجی هم بمیرن تازه لحن صحبت نه تنها دلجویانه نیست بلکه طلبکارانست.
      با تشکر

    • mnnn

      اعدامش کنید هر چه سریعتر لطفا

      پاسخ ها

      • م

        آره اعدامش كنين !!بذارين وهابي هاي متوحش و نفهم هر توهيني خواستن به ما بكنن ، مارو وحشي و تروريست بخونن ، واسه اخراج ايرانيا از كشوراي عربي كمپين تشكيل بده ، با عزيزانمون توي "منا " اونطور رفتار كنن و هزار كثافت كاري ديگه كه كردن در حقمون ادامه بدن ولي ما خفه بشيم ......!!!

      • ریاحی

        میشه حرف نزنی ،نترس نمیگن لالی،
        پسر خوب داری با قول طنز ایران صحبت میکنی ،اکبر عبدی اولا خودش خانواده شهیده ثانیا اینقدر دوسش دارن که وقتی چند روز توی بیمارستان برای کثالت بستری شد،راهروهای بیمارستان جای پا نبود،فردی که توی خندوانه از روحانی انتقاد کرد.بعد شما میخوای اعدامش کنی ،خون از دماغش بیاد اول برای دولت شر میشه

    • hamid

      دمش گرم. دوستش دارم

    • بدون نام

      مرگ بر عربستان و طرفداران او تمام .

    • حسین

      زنده باد اکبر عبدی.....
      .
      .
      بعضی ها میخوان خودشون اینطوری مشهور کنند...برید کمی ادم بشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ايشون نيازي به كسب شهرت ندارن چون همينجوري مشهور هستن!!
        منظورشونم فقط وفقط وهابي هاي آل سعود بود

      • بدون نام

        اینم منظورش همینه دیگه.دروووووود

    • سعید

      دمش گرم

    • بدون نام

      همه متوجه شدن منظور آقاي عبدي چه كساني بود أين بازيهارو يكسري تفرقه برانگيز برپا ميكنند و هميشه از أب گل الود در هر موضوعي در حال ماهيگيري هستند

    • بدون نام

      حرف حق زده دمش گرم من كه خيلي خوشم اومد عربها خيلي پررو شدند

      پاسخ ها

      • mohamaad

        دقیقا منظورتون کدام عرب هاست؟؟ احیانا عرب های پاک ایران زمین که نیستن؟

    • Malek

      بابا اينقدر بزرگش نكنيد حالا ملت خيلى مودب هستند؟ ما نفهميديم به عربستانيا توهين بكنيم يا فقط اوونها بايد به ما توهين كنند .ول كنيد بابا عبدى بيچاره يك شوخى كرده ديگه بزرگش نكنيدخواهشاً

    • سایلنت

      عربهای سرزمین ما عرب زبان هستند نه عرب بلکه ایرانی هستند و به اندازه همه مردم ایران از عربستان شاکی هستند.

    • ناشناس

      با سلام آقای عبدی که بعنوان الگویی در جامعه ما هستند نباید این جمله را در جمع و روی آنتن با این لحن بیان میکردن البته اینم بخاطر عصبانیت ایشون از خاندان کثیف و قاتل آل سعود بود به هر حال اتفاقیه که افتاد قصد ایشون توهین به جامعه عرب نبود انزجار ایشون فقط از وهابیون هستش انشا الله که عرب زبانان هموطنمون از این هنرمند دوست داشتنیمون کینه ای بدل نگیرن

    • ناشناس

      با سلام آقای عبدی که بعنوان الگویی در جامعه ما هستند نباید این جمله را در جمع و روی آنتن با این لحن بیان میکردن البته اینم بخاطر عصبانیت ایشون از خاندان کثیف و قاتل آل سعود بود به هر حال اتفاقیه که افتاد قصد ایشون توهین به جامعه عرب نبود انزجار ایشون فقط از وهابیون هستش انشا الله که عرب زبانان هموطنمون از این هنرمند دوست داشتنیمون کینه ای بدل نگیرن

    • سید علیرضا

      مردم از تلوزیون اختلاس و جنگ وکشت وکشتار و دروغ گویی یاد نمیگیرن ولی یه جمله که هممون میدونیم منظورش عربای وهابی بوده رو یاد میگیرن و برا بچه ها بد اموزی داره خدا عمرت بده که مثل یه مرد با ظاهرو باطن یکسان حرفتو زدی

    • بدون نام

      به نظر من این خاندان ال سعود لیاقت بیشتر از ای حرفارو هم داره
      اکبر اقا دمت گرم.

    • کوکنار

      کاری به اینکه حرف عبدی زشت بوده یا نبوده نداره.....اما روی سخنم با شما نگارنده محترم این مقاله....واقعا به خاطر این حرف عبدی باید بیاد تو تلویزیون و از مردم عذرخواهی کنه؟...فک نمیکنی جای خیلیا تو لیستت خالیه؟....خیلیا هستن که باید بیان و رسما از مردم عذرخواهی کنن...آنقدر زیادن که حالا حالاها نوبت به اکبر عبدی نمیرسه!

    • غریبهای دلسوز

      تو مملکت ما همه حکایت ها بر می گرده به ملانصرالدین و الاغش...هرکی هر کاری بکنه اشکال داره...می گیم اتفاق بوده میگن تعصب و عرق ملی نداری ناسزا میگیم میگن بی ادبی و خلاف مصلحت و...بسه بابا ، زندگیتونو بکنین ...همش تو حرف و زندگی مردم سرک می کشید...بنده خدا عصبانی بوده و حرفی زده...بیشتر مردم و عامه مردم هم فحش داده و ناسزا گفتن و نفرین کردن...چون این اکبر عبدی بود باید زیر تیغ منتقدین نون به نرخ روز خور بره؟؟؟

    • user

      واقعا دمش گرم. آفرین به غیرت اکبر آقا. آفرین به جراتش.

    • بدون نام

      دمش گرم ، جرات داشت این حرف رو زد ،

    • mehDi

      من از اکبر عبدی حمایت میکنم ..
      و اون حرفی هم که زد خیلی عالی بود..

      لطفا بعضی ها که در خلوت از این بدترا ش هم میگن ادای آدمای مثلن خیلی با فرهنگ رو درنیارن و به عبدی گیر ندن......
      اکبر عبدی کارش نمره 20 داشت......

    • محمدی

      اونایی که مخالف حرکت اکبر عبدی هستن اگر اون عرب به این شکل از اونا خواستگاری میکرد چیکار میکردند دخترشون وسط خیابون تحویل اون بابا میداند یه نکته این جا هست اون این اینکه اون عرب حتی خواستگار واقعی نیوده خواسته غیرت وشرف یک ایرانی رو به نمایندگی از تمام ایران لگ مال کنه و به لنج بکشه موضوع بعدی که به نظر من آقای عبدی به ظرافت به اون اشاره کرده اینه که گفته "خواهران و برادران عرب زبانم " یعنی شما ایرانی هستید ربطی به وهابیون ندارید و منظور من اصلا شما نیستید

    • بدون نام

      به به !! نمادی از فرهنگ وتمدن ایران زمین رو به نمایش گذاشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه کلام از مادر عروس

    • ابي

      هر كس كه اقاي عبدي رو ميشناسه ميدونه ايشون بطور كلي اهل طنز و خنديدن و خندوندن مردمه از هر وسيله اي هم استفاده ميكنه كه روحيه طنز و قدرت بازيگريشو كه البته بر هيچ كس پوشيده نيست به رخ بكشه كه در اين كليپ هم موفق بوده از همون صداي خنده حضار معلوم بود ، حالا يك عده اين وسط از طنز يه بازيگر محبوب ميخوان بهره برداري كنن گردن خودشون ، مهران مديري عزيز هم همه جا از طنز استفاده ميكنه چرا كسي ناراحت نميشه ؟ مگه غير از اينه كه تو اين زمونه كه مردم با هزار گرفتاري غصه دار هستن اين عزيزان لحظاتي رو خنده به لب مردم ميارن ، اين رو هم نميتونيد تحمل كنيد ؟

    • متولی

      زان یار دلنوازم شکری ست با شکایت.....هنرمند بودن ادب را میبایست به همراه داشته باشد اگر این حرف ها در فیلمی میزدید اینقدر اشتباه کار نبودید. بله ما از عرب های ان سوی مرز در تاریخ کشورمان اسیب هایی بس گران دیده ایم. راستی جواب هم وزن دختر شما طلا باشد را این گونه نمی دهند حتی اگر مفهوم ان مرد هم انحرافی و چنسی بوده باشد ان هم در برابر مردمان خودت نه ان ها. اقای عبدی من یک کویریم . در کویر زیسته ام و کتاب کویر را از برم . تو به همه پدران و مادران کویری ما اهانت کرده ای همه ان هایی که کاریز ها را بوچود اوردند و در بیابان ابادی افریدند و.... در کویر همه جیز ارزشمند است از شیر کوه که نام دیگرش نچیب کوه است تا بی اب ترین ابادی ممکنه که نامش خشک اباد است. شرمت باد که ان شب میزان نبودی یا شرمشان باد انهایی که تو را این گونه ساختند و نزد مردم تحقیرت کردند.خیلی دوست داشتنی هستی اما دوام ان را مشکل میدانم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمع کن بابا

    • محمد

      ظاهرا دل نویسنده مقاله از اکبر عبدی خیلی پره که میگه بیاد تو تلویزیون از مردم عذر خواهی کنه.
      نویسنده از طرفداران پرو پاقرص آقای روحانی هستن که بابت تیکه اکبر عبدی ناراحته.
      داداش عقدت رو جای دیگه خالی کن.
      ما مردم ایران از اکبر عبدی ناراحت نیستیم.
      بزرگ نکن الکی

    • علی

      درود بر شرف آقای عبدی

    • بدون نام

      لیاقت عربی که زندگی رو بر حضرت محمد (ص) و امت شیعه اش زهر کرده و میکند بیشتر از این نیست ؛حرفش رو باید طلا گرفت ؛انگار عادت کردیم همیشه ما یاشیم که مورد توهین قرار می گیریم ؛این ادبیات ادبیات خود واهابیون است ؛پس با زبان خودشون باهاشون حرف زده ؛یادتون رفت توی جنگ چه کردند عربها با ما؛این زبون لایق شیعه کشهاست؛......

    • محمدرضا

      آقای عبدی دمتون گرم
      میدونم به خاطر انتقادهای بعضیا استرس زیادی این چندروزه بهتون وارد شده ولی دمتون گرم خیلی شجاع و باغیرت هستید

    • بدون نام

      برادر محترم اقای عبدی میدونم وازتو توقعی ندارم چون سطح سواد و تحصیلاتت در همین حد بکار بردن کلماتی که شایسته بزبان اوردن نیست ودور از ادب است از زبان شما چندان بعید نیست خواهشا در بکار گیری لفظ عرب کمال دقت را مبذول دارید چون این کلمه شامل تعدادی از هموطنای شما هم میشه همونهایی که دشمن بعتی برای رسیدن به شما از اور منازل و جنازه های انها عبور کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هموطنای ما ایرانین نه عرب. فقط عربی حرف میزنن

    • بدون نام

      كجا ايراني ها واكنش خشن نشون دادن!!!!!!!!!!!!!! اگه منم ايرانيم كه خيلي خيلي خوشم اومد خيلي به موقع بود . بعد از اون اتفاق تو منا واقعا به موقع بود .

    • ایرانی

      باسلام.بهتره نگارنده محترم تیترش رو عوض کنه. چون اگه نظرات خوانندگان رو بخونه میفهمه واکنش ایرانیها نه تنها تند نبوده بلکه از آقای عبدی حمایت کردن.
      درود بر عبدی قهرمان.

    • بدون نام

      ما عرب های خوزستان در هشت سال جنگ تحمیلی خانه و کاشانه و همه چیزمون را از دست دادیم مخصوصا خرمشهری ها. که هر خانواده ای حداقل یک شهید داره و سالها اواره شدیم ولی هیچ وقت اعتراض نکردیم اینم دست مزدمون.باید رسما از ما عدر خواهی کنه

      پاسخ ها

      • اشکان22

        دوست عزیز منظور ایرانی ها ال سقوطه ولی واقعا با لفظ زشت میگن که اعراب زبان ایران اشتباه قضاوت میکنند

      • بدون نام

        عزیزم شما ایرانی هستی نه عرب که بخواد بهت بر بخوره

    • بدون نام

      وقتی صحبت از عرب میشه پنظور اعراب انطرف اب هستند ایرانی ایرانی است ربطی به نژاد . زبن و قوم ندارد این را هم می فهمند پس منظور اقای عبدی اعراب ایران نبود الا این که نویسنده مقاله در صدد ربط موصوع است شاید نان در ان باشد که این نویسنده ایگونه قلم گردانی می کند درود بر عبدی هموطن شریف

    • بدون نام

      کی گفته عرب عای ایران عرب زبانند و نه عرب؟ آیا ترک های ایران فقط ترک زبانند و نه ترک ؟ آیا اگر کسی راجع به ترک ها ( ترک های ترکیه) فحاشی کند و مشخص نکند که کدام دسته از ترک ها به شما توهین نشده است

    • بدون نام

      ای بابا چقدر بزرگش میکنید، اون حرفو به خاطره ناموسش زده، خوب گفته، چرا اینقدر تجزیه تحلیل میکنید، چه ربطی به عربای ایران داره؟

    • اشکان22

      هر کس نظر خواست خودشو داره ولی جلوی این همه بیننده برای بازیگر مردمی واقعا جای تاسف داره ال سعود کشوری وهابی ولی این راهش نیست............
      جلوی این همه بیننده

    • بدون نام

      آفرین بر استاد اکبر عبدی
      دمش گرم

    • بدون نام

      واقعاً متاسفم برای امثال عبدی چقدر نژادپرستی تا کی نژادپرستی مگر پیامبرانمان و امامانمان عرب نبودند تو کشورهای عربی به دنیا نیامدند نکنه میخواهیم بگیم همه اونا تو کشور خودمون به دنیا اومدند یا اینکه اونا هم ایرانی بودن واقعاً جای تاسف داره واقعاً اگه روزی تو کشور آمریکا و بقیه کشورها به ماها اینجوری توهین کنند ما باید بگیم عیبی نداره چون از ماها بدشون میاد عیبی نداره یا اینهمه دارن به دین مبین اسلام توهین میکنند و مسلمونا رو میکشن ما هیچ کاری نکنیم و بگیم چون اونا از اسلام خوششون نمیاد عیبی نداره

    • داریوش

      درود به اکبر عبدی عزیز
      ایشان مطلقا نژاد پرستی نکردند و به قوم عرب که لایق بدترینها هست توهینی نکردند. ایشان با این نوع حرف زدن دشمن ستیزی کردند. با دشمن یک کشور توقع دارید چگونه حرف زد. درود بر هر ایرانی که میخواد لباس خفت فرهنگ عربی رو از تن رنجورش دربیاره.

    • عرب اصیل با افتخار

      سلام. این روزها توهین به ما عرب ها به بهانه آل سعود گسترده تر شده. واین اصلا به صلاح اتحاد ودوام یک کشور وملت نیست...

    • بدون نام

      متاسفم برای جامعه هنری ایران که مثل بقیه اقشار بجای اینکه به اصلاح خودش بپردازه،برای بالا جلوه دادن خودش بقیه رو تخریب میکنه..وقتیی بازیگران خانم در خارج آنطور شخصیتشان را نشان میدهند ، اآقای عبدی هم باید بدون درنظر گرفتن شخصیت عربهای هموطن اونطور شخصیتش را نشان دهد. ... فساد که قومیت و ملیت نمیشناسد اگر میشناسد سری به جشنواره های فیلم و حضور بازیگران ایرانی در خارج از کشور بزنید...

    • فرشاد

      عزیز من شماها چرا زود باور کردید که واقعا خواستگاری بوده به اکبر گفتند دخترت رو بزار اینجا پولش رو بگیر و برو خواستگاری نبوده معامله بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج