۲۵۱۶۲۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چرا AFC فغانی را کنار گذاشت؟

کنار گذاشته شدن علیرضا فغانی و تیم داوری ایرانی از قضاوت دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در روز ۲۸ مهر ۹۴ یک اتفاق عجیب بود.

وب سایت برنامه نود: کنار گذاشته شدن علیرضا فغانی و تیم داوری ایرانی از قضاوت دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در روز ۲۸ مهر ۹۴ یک اتفاق عجیب بود.


زمانی که ای اف سی یک داور را برای قضاوت یک بازی انتخاب می کند آن را تغییر نمی دهد مگر اینکه واقعا اتفاق غیر منتظره ای رخ بدهد. تازه اینکه از سه هفته پیش فغانی برای قضاوت بازی بین تیم های الهلال عربستان و الاهلی امارات در عربستان انتخاب شده بود و از ماه پیش هم به وی رسما اعلام شده بود اما عربستانی ها با استفاده نفوذی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارند، قضاوت فغانی را در این بازی لغو کردند.

باشگاه الهلال عربستان به نحوه قضاوت فغانی در دوره گذشته فینال لیگ قهرمانان آسیا برای تیم الهلال اعتراض کرده در حالی که نمره ناظر داوری به فغانی در ان بازی نمره خوبی بوده است.

در هر حال اینکه باور کنیم عربستانی ها به این دلیل به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعتراض کرده باشند و ای اف سی هم به همین دلیل فغانی را عوض کرده باشد، کاملا ساده لوحانه است اما اینکه چرا با اینکه علی کفاشیان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست و عضو کمیته اجرایی، این اتفاق می افتد در نوع خود کاملا عجیب است.

مشخص است که شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون اینکه با کفاشیان مشورت کند، چنین تصمیمی گرفته است. ضمن اینکه در حال حاضر هیچ ایرانی در کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا عضو نیستند و کفاشیان به خاطر اینکه خودش رئیس کمیته فوتسال ای اف سی شود، در یک سیاست جالب، باعث حذف ترابیان از کمیته فوتسال ای اف سی و همینطور حذف مسعود عنایت شد.

شاید اگر کمیته داوران ای اف سی عضوی ایرانی می داشت چنین اتفاقی نمی افتاد. هر چند این تصمیمات باید به تایید کمیته اجرایی ای اف سی هم برسد و علی کفاشیان عضو کمیته اجرایی ای اف سی هم هست و مطمئنا از روند حذف علیرضا فغانی با خبر بوده است.

به نظر می رسد علی کفاشیان از نایب رئیسی و عضویت در کمیته اجرایی هیچ استفاده ای نمی کند. آقای کفاشیان این پستها در ای اف سی گرفته ای که در این روزها از منافع فوتبال مملکت دفاع کنی نه اینکه با سکوت به تصمیمات کنفدراسیون فوتبال تن بدهی.

در حالیکه فوتبال و سیاست کاملا از هم جدا هستند، اما ای اف سی مسایل سیاسی را دخیل کرده و همین عامل لغو قضاوت فغانی در لیگ قهرمانان آسیا بوده است. امروز خبرآمد که فدراسیون فوتبال ایران می خواهد به این ماجرا واکنش نشان بدهد. واکنشی که مطمئنا فایده ای نخواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج