۲۵۱۷۴
۱ نظر
۹۷۲۸
۱ نظر
۹۷۲۸
پ

چگونه با فشار، درد‌معده را خاموش كنیم

معده یكی از اندام‌های درونی بدن است كه به دلایل مختلف از قبیل رژیم بدغذایی، پرخوری گرسنگی، فشارهای عصبی و استرس ممكن است با كمبود انرژی، درد، كندی عملكرد یا اختلال در عملكرد روبه‌رو شود

چگونه با فشار، درد‌معده  را خاموش كنیم

چگونه با فشار، درد‌معده  را خاموش كنیم

برترین ها: متخصصان در شیوه فشاردرمانی برای پیشگیری از بروز این اختلال‌ها در اندام معده یا درمان بیماری‌های این عضو از یكی از شیوه‌های فشاردرمانی دست، پا یا گوش استفاده می‌كنند. آنها با كمك این شیوه‌ها به تقویت نیروهای معده می‌پردازند و به این ترتیب اختلال‌های ایجاد شده در این بخش را درمان می‌كنند، اما برای پیشگیری از بروز این مشكلات و تقویت این اندام‌ها نیز تكنیكی در این شیوه وجود دارد كه شما می‌توانید با اجرای آن در منزل از بروز این اختلال‌ها در بدنتان پیشگیری كنید.


فشار درمانی معده با ۲ روش

برای افزایش میزان انرژی در مردین‌های معده و تسكین دردهای این ناحیه می‌توانید از 2 شیوه «توپ غلطان» و «راه رفتن انگشت روی شست» روی نقطه مشخص شده، استفاده كنید. به این ترتیب كه یكی از این شیوه‌ها یا هر دو آنها را انتخاب كرده و آن را روی نقطه اجرا كنید. اجرای این دو تكنیك در مقایسه با دیگر تكنیك‌های فشار درمانی تاثیر بیشتری بر نقطه معده خواهد داشت. در روش توپ غلطان به یك توپ كوچك و توپر احتیاج دارید تا بتوانید با كمك آن تكنیك را روی نقطه مورد نظر اجرا كنید.


چه كسانی فشار درمانی نكنند

متخصصان فشاردرمانی بهره‌گیری از این تكنیك را برای درمان بسیاری از بیماری‌های روحی و جسمی مناسب می‌دانند اما در مواردی خاص افراد را از دریافت این نوع درمان برحذر داشته‌اند.

• بهتر است در دوران بارداری تكنیك‌های فشاردرمانی حتما زیر نظر متخصص صورت گیرد.

• در ۳ ماه اول بارداری از دریافت این نوع درمان خودداری كنید.

• افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی از دریافت این نوع درمان پرهیز كنند.

• در صورتی كه زخم، سوختگی یا عفونتی در پا یا دست وجود دارد، فشار درمانی انجام نشود.

• اگر بیمار به مصرف مواد‌مخدر اعتیاد دارد یا الكل مصرف كرده است، نباید تحت فشاردرمانی قرار بگیرد.

• در صورتی كه دچار خون‌مردگی یا كبودی در عروق ترمپوزیس، التهاب در ورید‌ها یا ناراحتی در ناحیه پا هستید قبل از اجرای تكنیك‌ها در این مورد با متخصص خود مشورت كنید.


چگونه با فشار، درد‌معده  را خاموش كنیم

بهبود عملكرد معده با فشاردرمانی

علاوه بر روش توپ غلطان برای نقطه معده كه در كف دست چپ قرار دارد، می‌توانید از تكنیك «راه رفتن انگشت شست» نیز بهره بگیرید. در این شیوه همانطور كه در شماره گذشته نیز اشاره شد با كمك انگشت شست روی نقطه مورد نظر فشار وارد كنید و در مسیر آن با انگشت شست به سمت جلو حركت كنید. مراقب باشید فشاری كه به این ناحیه وارد می‌كنید، قابل كنترل و مهار شده باشد و موجب وارد آمدن آسیب به كف دست‌تان نشود. در این حالت نیز می‌توانید به‌مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی نقطه مورد نظر این تكنیك را اجرا كنید و به این ترتیب علاوه بر تقویت انرژی در ناحیه معده به بهبود عملكرد معده و هضم بهتر مواد غذایی كمك كنید.


چگونه با فشار، درد‌معده  را خاموش كنیم

تسكین درد به روش توپ غلطان

در این شیوه توپ را روی نقطه مشخص شده كف دست چپ قرار دهید و با چرخاندن توپ و هدایت كردن آن به سمت جلو و عقب به افزایش میزان انرژی معده و تقویت آن كمك كنید. علاوه بر این در مواردی كه به دلیل استرس، فشار كاری یا رعایت نكردن رژیم غذایی دچار درد معده می‌شوید، می‌توانید با اجرای این تكنیك به كاهش درد و تسكین آن كمك كنید. در این روش به‌مدت ۳۰ ثانیه توپ را در نقطه مورد نظر حركت دهید و بعد ۳۰‌ثانیه نقطه مورد نظر را رها كنید. این كار را در ۴ تا ۵ دقیقه دوباره می‌توانید این حركت را روزی ۳ تا ۴ بار تكرار كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رها

      خیلی جالب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج