۲۵۱۷۶۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

کوچولو، این که ترس نداره!

اینکه فرزند شما در موقعیت هایی احساس ترس کند موضوعی طبیعی است. عده ای از کودکان از چیزهای خاصی می ترسند. برای مثال سوسک، سگ، تاریکی یا از صدای بلندی، مانند صدای جاروبرقی.

کوچولو، این که ترس نداره!



هفته نامه زندگی مثبت - ترجمه طاهر محمدی: اینکه فرزند شما در موقعیت هایی احساس ترس کند موضوعی طبیعی است. عده ای از کودکان از چیزهای خاصی می ترسند. برای مثال سوسک، سگ، تاریکی یا از صدای بلندی، مانند صدای جاروبرقی. عده ای دیگر از موقعیت های ناآشنایی مانند دیدار با یک فرد غریبه احساس ترس می کنند. بیشتر ترس های کودکان وقتی آنها در مورد محیط اطرافشان احساس امنیت کنند به خودی خود برطرف می شود. اما از فرزندتان انتظار نداشته باشید که خیلی سریع بر ترسش غلبه کند مخصوصا اگر او سنی بین 2 تا 3 سال داشته باشد. غلبه کردن بر یک ترس گاهی ماه ها یا یک سال طول می کشد.

کوچولو، این که ترس نداره!

ترسشان را بی اهمیت فرض نکنید

چیزی که باعث ترس فرزندتان شده از نظر شما شاید غیرمنطقی و حتی احمقانه به نظر برسد اما برای فرزندتان موضوعی کاملا واقعی و جدی است. هنگام ترس فرزندتان به او نخندید یا نسبت به ترسش بی توجه نباشید. به او بفهمانید که کاملا احساس او را درک می کنید. اگر برای مثال او از یک سگ یا حیوانی می ترسد به او نگویید که هیچ دلیلی برای ترس او وجود ندارد. در عوض این جمله را به کار ببرید: «من می فهمم که شما از این حیوان ترسیده اید اما من کنارت هستم و با همدیگر از کنار آن رد خواهیم شد.

وسایل محبوب او

در شرایطی که کودک دچار ترس شده اسباب بازی های مورد علاقه او را در اختیارش بگذارید وسایل مورد علاقه و محبوب کودک او را در شرایطی که ترسیده آرام می کند. برای مثال اگر فرزندتان را برای خواب شبانه در اتاقش تنها می گذارید عروسک مورد علاقه اش را در کنار او قرار دهید. فرزندتان یاد خواهد گرفت که چگونه خود را با این وسایل آرام کند.

دلایل ساده نیاورید

هنگام ترس فرزندتان سعی نکنید با دلایل ساده او را قانع کنید. چون اگر نسبت به ترس او بی توجه باشید و قانع اش نکنید باعث شدت گرفتن ترس او خواهید شد. برای مثال اگر فرزندتان می ترسد که با کف صابون و آب از دریچه وان بلعیده شود برایش توضیح دهید که تنها کف صابون و آب می تواند از آن سوراخ بلعیده شود.

کوچولو، این که ترس نداره!

عروسک حمام او را نشان دهید و بگویید: «جوجه اردک و شما هرگز از این دریچه بلعیده نمی شوید.» یا اگر او از صدای آمبولانس می ترسد برایش توضیح دهید که صدای بلند آمبولانس برای این است که ماشین های دیگر از سر راه او کنار بروند تا آمبولانس زودتر به بیمارستان برسد.

بعضی از بچه ها باید خیالشان بابت امن بودن شرایط کاملا راحت باشد. برای مثال اگر او از جاروبرقی می ترسد به او نشان دهید که جاروبرقی تنها آشغال و چیزهای بسیار ریز را داخل خود می مکد و قادر به مکیدن اسباب بازی یا آدم ها نیست. او را نزدیک جاروبرقی کنید و این موضوع را نشانش دهید.

نقش بازی کنید

اگر فرزندتان از دکتر می ترسد با اسباب بازی های او بازی را ترتیب دهید که در آن کسی نقش دکتر را به عهده داشته باشد. با تداعی نقش دکتر فرزند شما راحت تر با پزشک مربوطه ارتباط برقرار خواهد کرد.

ترستان را نشان ندهید

تا جایی سعی کنید که مانع آشکار کردن ترستان به کودک شوید. اگر سوسکی را در حمام دیدی ترستان را کنترل کنید چون اگر کودک در کنار شما باشد او هم از ترس شما احساس ناامنی خواهد کرد. گاهی اوقات خود را با احساسات آنها شریک کنید. برای مثال برای فرزندتان توضیح دهید با وجود اینکه از دندان پزشکی خوشتان نمی آید اما برای سلامت دندان هایتان مجبور هستید که این کار را انجام دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج