۲۵۲۱۳۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

قلعه نویی: حق زن و بچه نوروزی را بدهند

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال گفت: ایرانی همواره ثابت کرده در شرایط سخت می تواند کارهای بزرگ انجام دهد.

کاپ: امیر قلعه نویی درباره شرایط حاکم بر فوتبال ایران در ارتباط با مشکلات فوتبالیست ها با اشاره به درگذشت نابهنگام کاپیتان فقید تیم پرسپولیس اظهار داشت: جا دارد من بار دیگر درگذشت بازیکن اخلاق و ادب، کاپیتان تیم پرسپولیس هادی نوروزی را خدمت تمام ملت ایران تسلیت بگویم. حضور مردم در این چند روز در مراسم تشییع، خاکسپاری و ترحیم آن مرحوم نشان داد که ملت ایران همواره ملتی اخلاق مدار است.

وی افزود: مشخص شد برخلاف آنچه عده ای به آن اصراردارند اخلاق مداری در بطن جامعه ایران زنده است هرچند که به نظر می رسد در برخی نقاط کمرنگ شده است. انسان باید همواره از اتفاقات تلخ زندگی تجربیات بزرگ را به سود خود رقم بزند. فوت هادی نوروزی عزیز می تواند سرمنشاء اتفاقی مثبت برای فوتبالیست ها باشد.

پیشکسوت فوتبال ایران در این باره چطور می توان به فوتبالیست ها به ویژه خانواده های آنها در چنین روزهای تلخ و ناگواری کمک کرد، توضیح داد: همیشه در این قبیل روزها که امیدوارم دیگر شاهدش نباشیم به یاد جای خالی اتحادیه فوتبالیست ها می افتیم. باید در جامعه ما این امر مهم دیده شود که فوتبالیست ها هم مانند سایر اصناف نیازمند اتحادیه و پایگاهی هستند که بتوانند از آن طریق پیگیر حق و حقوق خود باشند.

قلعه نویی در این باره که چرا تا به حال چنین پایگاهی به وجود نیامد تصریح کرد: متاسفانه عزم و همتی برای این کار وجود نداشته و به اعتقاد من این خود فوتبالیست ها هستند که باید در این زمینه اقدام کنند. مانند مربیان که حالا اتحادیه دارند یا باشگاه های فوتبال که دارای اتحادیه هستند. بازیکنان نیز باید در این مهم پا پیش گذاشته و به فکر روزهای بعد از پایان دوران بازی شان باشند.

بازیکن اسبق تیم استقلال درباره مشکلاتی که در دوران بازی در این تیم برایش به وجود آمد، خاطرنشان کرد: من شخصا ۹ بار عمل جراحی روی زانوهایم انجام دادم. اولین بار سال ۶۹ بود و آخرین بار در سن ۳۴ سالگی رباط زانوی دیگرم پاره شد. همین مسائل ممکن است در سنین جوانی باعث شود تا یک فوتبالیست به عمر ورزشی اش پایان دهد. بنابراین هیچ کس بهتر از خود فوتبالیست ها نمی تواند برای آنها در این زمینه قدمی بردارد.

وی با اشاره به شرایط فوتبال در دوران گذشته تاکید کرد: تازه در زمان ما مانند حالا پولی در فوتبال نبود. نسلی که ما با آنها فوتبال بازی می کردیم به لحاظ فنی با نسل فعلی قابل قیاس نیست. شاید اگر نگاه امروز به فوتبال در آن دوره هم حاکم بود ۹۰درصد فوتبالیست های ما می توانستند در اروپا توپ بزنند.

ملی پوش اسبق ایران ادامه داد: ما در زمین هایی بازی می کردیم که افتضاح بود. پولی در فوتبال وجود نداشت. علم پزشکی، فیزیوتراپی و آب درمانی مانند حالا در این سطح در خدمت فوتبال نبود. در آن دوران کسی درباره مکمل های غذایی و بحث تغذیه و روانپزشکی با بازیکن کاری نداشت. با همان شرایط ما رفتیم و قهرمان آسیا شدیم. البته در این دوره هم همچنان برخی مشکلات باقی است.

قلعه نویی: حق زن و بچه نوروزی را بدهند

سرمربی فصل پیش استقلال اضافه کرد: مشکلی که این روزها فوتبالیست ها را آزار می دهد بحث عدم دریافت حق و حقوق شان است. با بازیکن ۶۰۰ میلیون قرارداد می بندند و تا آخر فصل به زور بعد از چند قسط ۲۰۰،۳۰۰ میلیون آن را به حسابش می ریزند. تازه بازیکن باید مالیات ۶۰۰ میلیون را هم کامل بپردازد. اگر از آن مبلغ که پول گرفته جریمه ها را هم کم کنید می بینید که ۲۰۰ میلیون هم دست بازیکن را نمی گیرد. اتحادیه ای هم نیست که مطالبات بازیکنان از آن طریق پیگیری شود.

وی افزود: خود من سال گذشته چقدر دریافتی داشتم؟ متاسفانه فضایی که خارج از فوتبال به وجود آمده و این ذهنیت را برای آنهایی که در بطن فوتبال نیستند ایجاد کرده سبب شده تا همه تصور کنند اینجا چه خبر است. به همین خاطر امیدوارم دوستان و مسئولان خانواده هادی نوروزی را فراموش نکنند و حق زن و بچه آن مرحوم را بدهند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال درباره دیدار فرداشب تیم ملی مقابل عمان گفت: تا جایی که در این مدت اخبار این تیم را پیگیری می کردم اردوی خوبی را در امارات داشتند و همه بچه های تیم ملی شاداب و سرحال در خدمت تیم هستند. مطمئنم که جوانان تیم ملی با انگیزه هستند و برایشان آرزوی موفقیت می کنیم.

قلعه نویی در پاسخ به این سوال که ضایعه درگذشت کاپیتان پرسپولیس تا چه اندازه می تواند در بحث انگیزشی روی تیم ملی تاثیر مثبت بگذارد، بیان داشت: به هر حال ایرانی جماعت احساساتی و عاطفی است. ما معمولا در این قبیل مواقع و در شرایط سخت شاهد بوده ایم که ایرانی کارهای بزرگی کرده است. ولی این مسابقه شرایط خاص خودش را دارد. قطعا بازیکنان تیم ملی انگیزه زیادی دارند تا برای شادی روح عزیز از دست رفته هرکاری بکنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج