جاباما
۲۵۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

کاهش ۲۵ درصدی تعداد مبتلایان به ایدز در جهان

خبر خوش درباره مبتلایان به ایدز در جهان

برآوردها نشان می دهند که تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۳۴ میلیون نفر در سراسر جهان حامل ویروس اچ آی وی بوده اند و از سال ۱۹۸۱ (زمان شناسایی نخستین بیماران مبتلا به ایدز) تاکنون حدود ۳۰ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که چنانچه بودجه تامین داروهای درمان اولیه بیماری ایدز فراهم شود، می توان به کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از این بیماری امیدوار بود. مایکل سادیبی، مدیر برنامه کنترل ایدز سازمان ملل متحد (UNAids) می گوید که پژوهش های جدید نشان داده اند که در صورت مصرف بهنگام داروهای کنترل ایدز، می توان از انتقال ویروس اچ آی وی (عامل زمینه ساز بیماری ایدز) تا میزان ۹۶ درصد پیشگیری کرد. به گفته آقای سادیبی، چالش فعلی این است که چطور دسترسی همگانی به این داروها تسهیل شود.

خبر خوش درباره مبتلایان به ایدز در جهان

به گزارش بی بی سی، وی همچنین مقابله با باورهای غلط و ننگ اجتماعی ناشی از ابتلا به ایدز را راهکاری موثر در کنترل این بیماری دانست. روز پنجشنبه دوم ژوئن سازمان ملل متحد طی گزارشی اعلام کرد که میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری ایدز، در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۲۵ درصد کاهش داشته است.

گزارش جدید سازمان ملل متحد تنها چند روز پیش از سی امین سالگرد جهانی انتشار نخستین گزارش مربوط به بیماری ایدز توسط مرکز کنترل بیماری های آمریکا منتشر می شود. در همین رابطه، قرار است که رهبران ۲۰ کشور به همراه بیش از ۱۰۰ نفر از وزیران بهداشت ممالک جهان، هفته آینده در مقر سازمان مللل متحد گرد هم آیند تا در زمینه راه های کنترل و مبارزه با بیماری ایدز، گفتگو کنند.
ایدز

از سال ۱۹۸۱ (زمان شناسایی نخستین بیماران مبتلا به ایدز) تاکنون حدود ۳۰ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند

برآوردها نشان می دهند که تا پایان سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۳۴ میلیون نفر در سراسر جهان حامل ویروس اچ آی وی بوده اند و از سال ۱۹۸۱ (زمان شناسایی نخستین بیماران مبتلا به ایدز) تاکنون حدود ۳۰ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده اند.

بنابر گزارش جدید سازمان ملل، فعالیت های پیشگیری از ایدز در جهان طی یک دهه گذشته، منجر به آن شده است که میزان رشد حاملان ویروس اچ آی وی در هندوستان ۵۰ درصد و در آفریقای جنوبی ۳۵ درصد کاهش داشته باشد.

این دو کشور، بیشترین تعداد حاملان ویروس اچ آی وی را در خود جای داده اند. گزارش سازمان ملل نتیجه گیری کرده است که تلاش های پیشگیرانه در زمینه بیماری ایدز، به آگاهی بیشتر مردم جهان انجامیده است و به نظر می رسد که افراد در برقراری روابط جنسی خود ایمن تر عمل می کنند.

در پایان این گزارش، دفتر کنترل ایدز سازمان ملل متحد اعلام کرده است که به منظور تداوم موفقیت در مهار ایدز و پیشگیری از مرگ و میر ناشی از این بیماری، این نهاد بین المللی تا پایان سال ۲۰۱۵ به بیش از ۲۲ میلیارد دلار بودجه نیاز دارد. این مبلغ ۶ میلیارد دلار بیش از بودجه فعلی این سازمان برای مهار بیماری ایدز تا سال ۲۰۱۵ است.

مدیر برنامه کنترل ایدز سازمان ملل پیش بینی کرده است که در صورت تامین بودجه ۲۲ میلیارد دلاری مورد نیاز این برنامه، می توان امیدوار بود که از ابتلای ۱۲ میلیون مورد جدید حامل ویروس اچ آی وی و مرگ حدود هفت و نیم میلیون نفر مبتلا به ایدز تا پایان سال ۲۰۲۰ پیشگیری کرد.

منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج