۲۵۲۳۰۴
۱ نظر
۵۰۳۷
۱ نظر
۵۰۳۷
پ

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

فوتبال انگلستان همیشه به دنبال ستاره هایی بوده که بتواند روی شان مانور تبلیغاتی کند.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

همشهری تماشاگر: فوتبال انگلستان همیشه به دنبال ستاره هایی بوده که بتواند روی شان مانور تبلیغاتی کند. آنها بعد از اینکه از تبلیغ و بزرگ جلوه دادن وین رونی خسته شدند، ستاره ای دیگر را جستجو می کردند و اکنون به نظر می رسد چنین هدفی تقریبا محقق شده باشد.

یک ستاره جوان و آینده دار با قراردادی خیره کننده راهی منچسترسیتی می شود و همین موضوع دلیل خوبی است که بشود بر روی این بازیکن مانور کرد. ستاره ای مسلمان و جاماییکایی که تابعیت انگلستان را گرفته و اکنون یکی از امیدهای سه شیرها در رخدادهای بین المللی آتی محسوب می شود.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

شروع

اگر بخواهیم درباره شروع کار رحیم استرلینگ بنویسیم باید به این نکته توجه داشته باشیم که این بازیکن ارزنده هم اکنون در نقطه شروع قرار دارد! او فوتبال را از ۹ سالگی و در آکادمی کویینز پارک رنجرز شروع کرد و بیش از ۷ سال در آنجا به یادگیری فوتبال پرداخت.

عضویت در تیم های پایه QPR این فرصت را به استرلینگ داد تا رشد کافی در فوتبال جزیره داشته باشد. او در سال ۲۰۱۰ به تیم جوانان لیورپول رفت و آنجا توانست استعدادهای باارزش خود را به معرض نمایش بگذارد.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

لیورپول

سال ۲۰۱۲ و به تشخیص کادر فنی باشگاه لیورپول، استرلینگ توانست نخستین قرارداد حرفه ای خود را به امضا برساند و بدین ترتیب این شانس را به دست آورد تا در لیگ برتر به میدان برود. او در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ مجموعا سه بار برای سرخ پوشان آنفیلدی بازی کرد.

در فصل بعد این تعداد بازی به ۳۶ افزایش یافت ضمن اینکه رحیم ۲ گل نیز به ثمر رساند که هر دوی آنها در لیگ برتر وارد دروازه حریفان شد.

فصل ۲۰۱۴-۲۰۱۳، استرلینگ ۳۸ بازی و ۱۰ گل زده را در کارنامه اش به ثبت رساند. در فصل ۲۰۱۵-۲۰۱۴ تعداد بازی ها به ۵۲ و گل های زده به ۱۱ افزایش داشت. پس از آن بود که انتقال خیره کننده اش به منچسترسیتی حیرت بسیاری را در پی داشت.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

منچسترسیتی

۴۴ میلیون پوند پیشنهادی بود که سران منچسترسیتی به لیورپول دادند و در سوی دیگر میدان مدیران آنفیلدی نیز آن را پذیرفتند. بدین ترتیب بود که در روز دوازدهم ژوئیه ۲۰۱۵ انتقال رسمی رحیم استرلینگ ۲۰ ساله از لیورپول به منچسترسیتی اعلام شد. او در این فصل ۴ مسابقه برای سیتی به میدان رفته و یک گل نیز در لیگ برتر به ثبت رسانده است.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

تیم ملی

داستان حضور رحیم استرلینگ در تیم ملی انگلستان کمی پیچیده بود. طبق قوانین او حق حضور در تیم های ملی انگلیس را نداشت. البته این قانون در سال ۲۰۰۹ با قانونی که چنین اجازه ای را صادر می کرد جابجا شد و بدین ترتیب او توانست در تیم زیر ۱۶ سال انگلستان بازی کند.

در آن زمان وقتی از او در خصوص تیم ملی جاماییکا و احتمال دعوت برای حضور در این تیم سوال شد خیلی صریح گفت: «چرا که نه؟ اگر بخواهند و بشود می روم و برای تیم ملی جاماییکا بازی می کنم.» با این حال چنین چیزی محقق نشد و استرلینگ بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ میلادی در تیم های زیر ۱۶، زیر ۱۷، زیر ۱۹ و زیر ۲۱ سال انگلستان مجموعا ۳۱ بار بازی کرد و ۷ گل نیز به ثمر رساند. سرانجام در روز چهاردهم نوامبر ۲۰۱۲ استرلینگ توانست برای تیم ملی بزرگسالان انگلستان به میدان برود. این بازی یک دیدار دوستانه و تدارکاتی خارج از خانه مقابل سوئد بود. او برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل هم به تیم ملی فراخوانده شد و در بازی نخست سه شیرها مقابل ایتالیا که منجر به باخت ۲- یک انگلیسی ها شد بازی کرد.

در روز ۲۷ مارس ۲۰۱۵ او موفق به ثبت نخستین گل ملی اش شد. در بازی انتخابی رقابت های یورو ۲۰۱۶ فرانسه، انگلستان میزبان لیتوانی بود که رحیم یکی از ۴ گل تیمش را وارد دروازه حریف کرد.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

حامی مالی

در سال ۲۰۱۲ استرلینگ قراردادی را با شرکت نایک، تولیدکننده پوشاک و وسایل ورزشی به امضا رساند. او در همان سال و در ماه نوامبر در تیزر تبلیغاتی این شرکت برای کفش «گرین اسپید ۲» به همراه ماریو گوتزه، تئووالکات، ادن آزار، کریستین اریکسن و استفان الشعراوی شرکت کرد. در ژانویه سال ۲۰۱۳ هم یک مدل کفش دیگر را برای این شرکت تبلیغ کردم.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

زندگی شخصی

استرلینگ متولید منطقه کینگستون جاماییکا بوده و سال های ابتدایی عمرش را در آنجا گذرانده است. او در ۷ سالگی به همراه مادرش به انگلستان مهاجرت کرد. فوتبال تنها دلخوشی زندگی اش بود. ۲ سال پس از مهاجرت به انگلستان، پدرش در جاماییکا به قتل رسید. استرلینگ یک دختر ۳ ساله به نام «ملودی رز» دارد.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

گاز خنده

حدود یک ماه پیش اتومبیل مرسدس بنز رحیم استرلینگ در حالی در خارج منچستر پیدا شد که کسی داخلش نبود و پلیس پس از جستجوی خودرو ۲ عدد گاز خنده که ماده محرک غیرمجاز محسوب می شود پیدا کرد. پیدا شدن این گازهای خنده به دردسری بزرگ برای ستاره جدید من سیتی تبدیل شد.

مرسدس بنز ستاره جدید سیتی قبل از یکی از مسابقات این تیم در یک تصادف متوقف شده بود. نکته قابل توجه که می تواند استرلینگ را از اتهام تبرئه کند این است که خود او در صحنه تصادف و ماجراهای بعد از آن حضور نداشته است. وکیل این بازیکن جوان دفاعیات قابل قبولی را داشته و به نظر می رسد بتواند استرلینگ را از این مخمصه برهاند.

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

الگو

استرلینگ می گوید زمانی که در لیورپول توپ می زده الگویش لوییس سوارس ستاره شیلیایی این تیم که اکنون در بارسلونا بازی می کند و دانیل استوریچ بوده اند. استرلینگ درباره آنها می گوید: «من چیزهای زیادی از سوارس و استوریچ آموختم. مثلا یاد گرفتم که چگونه به دروازه حریف نزدیک شوم. من می خواهم این روند را ادامه دهم و چیزهای بیشتری از بزرگان فوتبال یاد بگیرم.»

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

لقب

به خاطر نحوه بازی و تکنیک بالا و قدرت دریبل زنی عالی، به او لقبی شبیه به القاب برزیلی داده اند و استرلینگ را «حیمیو» می خوانند!

اعجوبه ای به نام «رحیم استرلینگ»

مشخصات

نام کامل: رحیم شکیل استرلینگ

تاریخ تولد: 8 دسامبر 1994

محل تولد: کینگستون - جاماییکا

قد: 170 سانتیمتر

وزن: 65 کیلوگرم

باشگاه کنونی: منچسترسیتی

پست: گوش/ هافبک هجومی/ مهاجم

شماره: 7

باشگاه های پیشین: لیورپول

درآمد: یک میلیون و پانصد هزار پوند (2015)

بازی ملی: 18

گل ملی: یک

افتخارات

برای کسب افتخار باید کمی صبر کند. او در لیورپول تقریبا نتوانست عنوان قابل توجهی به دست آورد و حالا در من سیتی به دنبال کسب نخستین افتخار و عنوانش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohammad

      بی سوادا سوارز اهل اروگوئست نه شیلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج