جاباما
۲۵۲۳۰۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

نظر علی مطهری درباره «محمد رسول‌ الله»

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تاثیر فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» بر افراد غیر مسلمان بیشتر است گفت: دلایل برخی رسانه‌های غربی و عربی و علما برای عدم نمایش این فیلم در کشورهایشان قانع کننده نیست.

خبرگزاری فارس: علی مطهری نماینده مجلس در خصوص فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» گفت: من این فیلم را سال گذشته در اکرانی که برای رسانه‌ها و برخی مسئولان داشت دیدم. از نظر من فیلم خوبی بود، همان جا هم نظرم را درباره کیفیت و محتوای این فیلم بیان کردم.

تاثیر فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» بر افراد غیر مسلمان بیشتر است

وی افزود: من با تماشای این فیلم تحت تأثیر قرار گرفتم. فکر می‌کنم اگر این فیلم در خارج از کشور خصوصاً در دنیای غرب نمایش داده شود، بر افراد غیر مسلمان تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی ادامه داد: قسمتی از فیلم که حضرت رسول در نوجوانی همراه مادر و عموی‌شان ابوطالب برای سفر بازرگانی به سمت مدینه می‌روند و در بازگشت مادر خود را از دست می‌دهند جانسوز بود و مرا تحت تأثیر قرار داد.

این نماینده مجلس عنوان کرد: این که پیغمبر اکرم قبلا پدر خود را از دست داده بودند و در نوجوانی مادر خود را نیز از دست دادند، شاید برای آمادگی ایشان برای رسالت پیامبری و در واقع تدبیر الهی بوده است.

دلایل مخالفت علمای‌ عرب با نمایش این فیلم قانع‌کننده نیست

وی با اشاره به موضع گیری‌های برخی رسانه های غربی و عربی نسبت به این فیلم عنوان کرد: دلایل این رسانه ها و برخی علما برای عدم نمایش این فیلم در کشورهایشان قانع کننده نیست. مثلا این که می‌گویند چون بدن پیامبر در این فیلم به نمایش درآمده یا چهره مادر و پدربزرگ ایشان نمایش داده می‌شود این فیلم قابل نمایش نیست، درست نیست چون منع شرعی و عقلی برای این موارد وجود ندارد.

مطهری در ادامه اظهار داشت: همین طور این که گفته‌اند ممکن است بازیگران این نقش‌ها بعدا در یک نقش منفی ظاهر شوند و در ذهن مخاطبان تصور منفی از پیامبر یا مادر و یا پدربزرگشان ایجاد شود، دلیل قانع کننده ای نیست چون مردم حساب سابقه یا لاحقه یک بازیگر را از حساب شخصیت‌های یک فیلم جدا می‌دانند.

فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» در تصحیح نگاه غرب به اسلام اثر خوبی است

مطهری خاطر نشان کرد: به هرحال این فیلم، هم برای موقعیت ایران و شیعه در جهان اسلام که متهم به کم‌توجهی به پیغمبر اسلام هستند آثار خوبی خواهد داشت و هم در تصحیح نگاه دنیای غرب به اسلام موثر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج