جاباما
۲۵۲۴۹۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وعده دکتر سمیعی درباره یک مرکز پزشکی

رئیس انجمن جراحی اعصاب دنیا اعلام کرد: مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب تهران را زودتر از مرکز تحقیقات پکن افتتاح خواهم کرد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس انجمن جراحی اعصاب دنیا اعلام کرد: مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب تهران را زودتر از مرکز تحقیقات پکن افتتاح خواهم کرد.

پروفسور "مجید سمیعی"، در همایش "مرزهای دانش در دوران پساتحریم" در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نه چندان دور، بزرگ‌ترین مرکز علوم جراحی اعصاب را در تهران راه‌اندازی کنیم، تکنولوژی‌هایی برای این مرکز ساخته‌ایم که تاکنون در هیچ کجای دنیا پیاده نشده است.

وی با اشاره به اینکه جراحی مغز و اعصاب یکی از رشته‌های پیچیده، مشکل و خطرناک است که تسلط بر آن به طی زمان طولانی نیاز دارد، تصریح کرد: دو استاد بزرگ با نام‌های پروفسور ابراهیم سمیعی و نصرالله آملی موفقیت‌های زیادی در این رشته کسب کرده‌اند که برای من به عنوان الگو بوده‌اند.

پروفسور سمیعی با بیان اینکه در گذشته به مغز انسان توجه زیادی نمی‌شد و همه توجه‌ها معطوف به قلب بود، عنوان کرد: تاکنون موفق به کشف اسرار مغز نشده‌ایم، وزن مغز هر انسان ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ گرم است که وزن مغز خانم‌ها ۱۰۰ گرم از وزن مغز آقایان کمتر است اما کیفیت مغز خانم‌ها از آقایان مطلوب‌تر است.

وی تصریح کرد: مغز هر انسان ۱۰۰ میلیارد سلول عصبی دارد که با هم در ارتباطند و همکاری می‌کنند، این در حالی است که انرژی که در طول روز مصرف می‌کند بیش از ۱۰ وات نیست.

پروفسور سمیعی اعلام کرد: دو ماه پس از تولد، مغز ارتباط‌گیری را شروع کرده و پس از گذشت دو سال فعالیت‌ها بیشتر می‌شود به طوری‌که سیستم‌هایی مانند بویایی، بینایی، شنوایی و حرکتی اطلاعاتشان را به مغز منتقل کرده و مغز نیز اطلاعات را تفکیک می‌کند.

رئیس انجمن جراحی اعصاب دنیا افزود: در سال‌های دور از هر پنج عمل جراحی مغز و اعصابی که انجام می‌شد، چهار نفر می‌مردند و بیماری هم که زنده می‌ماند دچار فلج می‌شد.

وی با بیان اینکه عصب روزی یک میلی‌متر نمو می‌کند تا خود را به ماهیچه برساند، تصریح کرد: کسانی که تصادف می‌کردند می‌ترسیدند پایشان فلج بماند اما خوشبختانه با پیوند اعصاب این نگرانی برطرف شد.

رئیس انجمن جراحی اعصاب دنیا تصریح کرد: به بیمارانی که دچار بیماری عصب هفت شده‌اند رسیدگی نمی‌شود در صورتی که کمک‌های زیادی می‌توان به آنها کرد.

وی با اشاره به اینکه وجود دستگاه ام.آر.آی در اتاق عمل به بهبود جراحی کمک شایانی می‌کند که متاسفانه به علت گران بودن، امکانش فراهم نیست، گفت: ۱۰ نفر از کشور آفریقا وارد دانشگاه تهران شده‌اند و در رشته مغز و اعصاب آموزش می‌بینند تا پس از اتمام دوره به کشور خود برگردند و خدمت‌رسانی کنند.

پرفسور سمیعی افزود: تلاش می‌کنیم تا تکنولوژی جدیدی در عرصه جراحی اعصاب وارد ایران شود تا خطر جراحی را به حداقل خود برساند.

وی تاکید کرد: با جراحی زیر میکروسکوپ معروف شدم و زمانی بود که باید روی پای خود می‌ایستادم و جراحی مغز و اعصاب را آغاز می‌کردم. از سال ۱۹۷۰ شروع به کورس‌های تعلیمی کردم و در سال ۱۹۸۰ نیز بزرگترین کنگره اعصاب را برپا کردم. در زمینه پیوند نیز موفقیت‌های زیادی کسب کرده‌ام.

پرفسور سمیعی افزود: در سال ۱۹۷۱ نخستین کورس جراحی زیرمیکروسکوپی را در تهران اجرا کردم.

وی تاکید کرد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند چرا سمیعی در ایران نماند باید بگویم من خدمات فراوانی را در ایران ارائه داده و سالی یک بار و گاهی بیشتر به ایران می‌آیم.

وی اظهار کرد: خوشحالم که یک ایرانی هستم و می‌توانم به کشورم خدمت کنم. تمام اعتبار خود را منوط به اعتماد مردم نسبت به خود می‌دانم و تمام زندگی‌ام، حرف‌ها و اعمالم یکی بوده است.

در این مراسم، پروفسور مجید سمیعی به عنوان عضو هیأت علمی افتخاری دانشگاه علوم پزشکی همدان منصوب شد و پروفسور امیر سمیعی، پسر وی نیز به عنوان شهروند نمونه همدانی از شهردار همدان لوح افتخار دریافت کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم پروفسور سمیعی با عضو شدن در هیأت علمی دانشگاه به صورت افتخاری، برکات فروانی را برای دانشگاه داشته باشند.

دکتر "حبیب‌اله موسوی‌بهار" اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در زمره ۱۰ دانشگاه برتر کشور قرار گرفته و جزو دانشگاه‌های تیپ یک است.

وی با بیان اینکه ۹ دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال بوده و ۱۲۰ رشته علوم پزشکی در آن تدریس می‌شود، تصریح کرد: ۶ رشته PHD، کارشناسی‌ارشد و پزشکی و دندان‌پزشکی در دانشگاه فعال بوده و در تمامی رشته‌ها بجز جراحی مغز و اعصاب دارای متخصص است.

وی گفت: تعداد ۴۳۰ نفر عضو هیأت علمی دانشگاه بوده و فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۲۰ نفر پروفسور و فوق پروفسور هستند.

موسوی‌بهار افزود: کشور در دوران پساتحریم گرفته است و دانشمندان جوان در دوران تحریم هم کوتاه نیامدند و همواره در راه تبدیل تکنولوژی به ثروت گام برمی‌دارند.

وی در پایان گفت: با توجه به عدم‌اطلاع رسانی و تبلیغات گسترده همایش، استقبال دانشجویان از پروفسور سمیعی بی‌نظیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج