جاباما
۲۵۲۹۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اقدام «بلاتر» برای لغو محرومیت ۹۰ روزه‌اش

رئیس پیشین فدراسیون جهانی فیفا درخواست تجدید نظر در حکم محرومیت ۹۰ روزه‌اش را به کمیته اخلاق این نهاد داده است.

خبرگزاری تسنیم: چهارشنبه شب بود که اعضای کمیته اخلاق فیفا پس از برگزاری جلسه‌ای با محرز دانستن اتهاماتی نظیر امضای قراردادهایی بی‌ارتباط با فوتبال و پرداخت پول نامشروع (۲ میلیون فرانک سوئیس) به میشل پلاتینی در سال ۲۰۱۱، سپ بلاتر، رئیس سوئیسی این سازمان را به تعلیق ۹۰ روزه از ریاست بر مهم‌ترین نهاد فوتبالی محکوم کردند.

کلاوس اشتولکر، مشاور و دوست بلاتر در گفت‌و‌گو با بخش ورزشی خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت: سپ درخواست تجدیدنظر در حکم صادره را به کمیته اخلاق فیفا داده است. بلاتر از جایگاه خود دفاع می‌کند و اطمینان دارد که در نهایت گناهکار نخواهد بود.

میشل پلاتینی هم که به خاطر دریافت ۲ میلیون دلار وجه غیرقانونی از فیفا از سوی کمیته اخلاق اتحادیه فوتبال اروپا انفصال از خدمتی ۹۰ روزه برایش در نظر گرفته شده، اعلام کرده که او نیز درخواست فرجام‌خواهی خواهد داد. رئیس یوفا تأکید کرده که جرمی مرتکب نشده و ادعا می‌کند پولی که دریافت کرده، حق‌الزحمه خدماتش به فیفا بوده است.

قرار است پنجشنبه هفته آینده، ۵۴ عضو اتحادیه فوتبال اروپا در نیون سوئیس گردهم بیایند و در خصوص بحران به وجود آمده به بحث با یکدیگر بپردازند. همچنین انتظار می‌رود هفته پس از آن هم جلسه اضطراری اعضای کمیته اجرایی فیفا در زوریخ سوئیس برگزار شود.

اتحادیه فوتبال انگلیس هم که یکی از حامیان اصلی میشل پلاتینی برای انتخابات پیش‌روی ریاست فیفا است، خبر داده که اگر تخلفات پلاتینی به اثبات برسد، دست از حمایت وی خواهد کشید با این حال فدراسیون فوتبال فرانسه همچنان حمایت خود را از پلاتینی اعلام داشته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج