۲۵۳۰۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت

یک فصل ناامیدکننده در لیگ برتر، بازی های ملی یکی در میان و بی هیجان و لیگ قهرمانان آسیایی که حالا فقط یک نماینده در آن برایمان باقی مانده، ولع عشق فوتبال ها برای مهم ترین تورنمنت بین المللی فوتبال که باری بعضی ها نه بعد از جام جهانی که بیشتر از آن اهمیت و جذابیت دارد را دوچندان کرده.

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت
همشهری جوان : یک فصل ناامیدکننده در لیگ برتر، بازی های ملی یکی در میان و بی هیجان و لیگ قهرمانان آسیایی که حالا فقط یک نماینده در آن برایمان باقی مانده، ولع عشق فوتبال ها برای مهم ترین تورنمنت بین المللی فوتبال که باری بعضی ها نه بعد از جام جهانی که بیشتر از آن اهمیت و جذابیت دارد را دوچندان کرده.

حالا هم که یورو ۲۰۱۲ را آورده اند حوالی شرق اروپا و نزدیک ما؛ جام ملت ها با همه تیم های خوش آب و رنگ و محبوبش هر فوتبال دوستی را وسوسه می کند بی خیال چند میلیون پول ته حسابش بشود و همه اش را بدهد پای یک هیجان خالص.

اکنون اوکراین و لهستان میزبان مهمان هایی از همه قاره ها هستند که فقط برای این لذت مشترک دور هم جمع شده اند. این وسط ایرانی ها هم از قافله عقب نمانده اند و تورهای اوکراین را در این دو هفته حسابی شلوغ کرده اند. تورهایی که بعضی هایشان آدم را به استادیوم می رسانند، بعضی هایشان هم فقط دنبال تور کردن مشتری هستند.

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت

همین که عبارت «تور اوکراین، ویژه جام ملت های اروپا» را سرچ کنید، یک لیست بلندبالا از انواع و اقسام آژانس های مسافرتی که خودشان را مجری اصلی تورهای این کشور معرفی کرده اند، جلوی چشمتان ردیف می شود. با اینکه بازی ها به صورت مشترک در اوکراین و لهستان برگزار می شود، اما به خاطر شرایط سخت گرفتن ویزای شینگن تقریبا هیچ آژانسی روی تور لهستان کار نکرده.

اوکراین هنوز به عضویت اتحادیه اروپا درنیامده و همین شاید یک خشوبختی بزرگ برای آژانس هایی است که دنبال مشتری می گردند. آن چیزی که این شرکت ها به اسم خدمات تور نوشته اند تقریبا با هم یکی است اما قیمت ها هیچ نظم و قاعده خاصی را رعایت نکرده اند و می شود گفت هر کسی هر قیمتی دلش خواسته گذاشته.

قیمت ها؛ خیلی بالاتر از قبل!

قیمت تورهای اوکراین برای جام ملت های اروپا حسابی بالا رفته. این موضوعی است که حتی خود کارکنان آژانس ها هم انکارش نمی کنند. خانمی که تلفن آژانس را جواب داده و خودش را مسوول تورهای اوکراین معرفی می کند، می گوید قیمت یک سوییت دو نفره برای هر نفر حدود ۶۹۵ یورو است؛ «البته علاوهب ر این مبلغ باید ۷۲۵ هزار تومان هم بابت بلیت بدهید. این قیمت ها فقط برای روزهای جام ملت های اروپا و یک اقامت هفت روزه است. در بقیه ایام، کل این تور حدود ۶۸۸ یورو برایتان تمام می شود.»

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت

خانم مسوول می گوید چون بلیت مسابقات به اسم مسافر صادر می شود، آژانس برای تهیه این یک قلم نمی تواند کاری بکند و باید خودمان بلیت را تهیه کنیم. در ضمن، انتظار اسکان در هتل را هم نباید داشته باشیم! «چون روزهای آخر زنگ زده اید، نمی توانیم برایتان هتل رزرو کنیم اما یک آپارتمان شیک در حد هتل چهارستاراه می توانیم جور کنیم که وسط شهر باشد و به استادیوم و فست فود و مراکز خرید هم نزدیک.» آژانس مسافرتی بعدی اما وقتی می فهمد دنبال چه توری هستیم، با قاطعیت می گوید که برای رفتن به بازی ها خیلی دیر شده و خیلی نباید به گرفتن ویزا امیدوار باشیم!

هتل ها: قدیمی اما در حد چهار ستاره

مسوول تور اوکراین یکی از آژانس های مسافرتی، ادعا می کند که آژانس شان کلا مجری تورهای اکراین در ایران است و برای دادن تعداد مسافرهایی که درخواست رفتن به اوکراین در این ایام را داده اند، درخواست کتبی می خواهد! پیراسته، قبول دارد خیلی از آژانس ها از موقعیت سوءاستفاده کرده اند و قیمت ها را بی رویه بالا برده اند؛ «بعضی از تورها بی انصافی کرده اند اما واقعا قیمت ها هم بالا رفته. از قبل از عید تا حالا حدود ۱۰۰ دلار روی قیمت همه هتل ها رفته.»

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت

او برای این سوال که حالا واقعا این هتل هایی که قرار است چهار ستاراه با شند، واقعا همین طوری هستند یا مثلا هر طبقه شان یک ستاره و سرجمع چهار ستاره دارد، جواب ویژه ای دارد: «هتل های اوکراین معمولا مربوط به زمان شوروی سابق و قدیمی اند. با این حال همه شان را تعمیر و نوسازی کرده اند و سالم اند.»

می گوید عوضش خیلی از شرکت های هواپیمایی اروپایی قیمت بلیت هایشان را پایین آورده اند و حتی ساعت پروازهایشان را جوری تنظیم کرده اند که فرد مورد نظر قبل از یک بازی خاص به استادیوم برسد و بعد از بازی هم برگردد سر خانه و زندگی اش. یعنی مجبور نباشد هزینه ای بابت هتل بدهد: «البته این فقط مال اروپاست. مسافرانی که از ایران می روند آن قدر زیاد نیستند که از این کارها برایشان بکنند.»

آقای مدیر کماکان منتظر درخواست کتبی است ولو نمی دهد چند نفر از ایران در مدت زمان این بازی ها می خواهند به اوکراین بروند، فقط می گوید تقریبا از هفت ماه پیش فروش بلیت برای این رقابت ها در ایران شروع شده.

بلیت ها: هنوز امید هیست!

برای اینکه آمار تعداد ویزاهای صادر شده در چند ماه اخیر را دربیاوریم، شماره تلفن سفارت اوکراین را می گیریم اما انگار مسوولان سفارت موردنظر، فقط به زبان شیرین خودشان می توانند صحبت کنند. فرد پشت گوشی، که به نظر می رسد مرد میانسالی باشد، بعد از اینکه یکسری جمله نامفهوم (البته باتوجه به سواد اوکراینی ما) می گوید، تماس را قطع می کنند. «البته آن ماه های اول همکاری شان بیشتر بود.

تب تورهای مسافرتی جام ملت ها بالا گرفت

هرچه به زمان بازی ها نزدیک تر می شویم و متقاضیان حضور در اوکراین بیشتر می شوند، سختگیری سفارت هم در دادن ویزا بیشتر می شود.» اینها را پیراسته در تماس مجدد می گوید اما مساله اصلی این روزهای عاشقان فوتبال، نه اوکراین رفتن که استادیوم رفتن است و تلاش برای دیدن یورو ۲۰۱۲ از نزدیک کماکان ادامه دارد. بعضی از آژانس ها هنوز هم ادعا می کنند می توانند بلیت مسابقات را تهیه کنند. جوانی که قرار است برای تور ویژه بازی ها راهنمایی کند، اصرار د ارد هرچه زودتر مدارک را برایش ببریم تا او هم تمام تلاشش را برای خرید بلیت انجام بدهد: «بلیت ها الان گران شده اما فدراسیون اوکراین قرار است یکسری بلیت ارزان قیمت برای فروش بگذارید.

تمام تلاشم را می کنم از این بلیت ها برایتان بخرم اما اگر نشد، خودتان باید آنجا تهیه کنید.» این یعنی ممکن است تا پشت در استادیوم برویم و در بهترین حالت، با تلویزیون های خیابانی اطرافش بازی ها را ببینیم. بد نیست، بالاخره بازی را در همان اتمسفری که دارد انجام می شود می بنییم. فروشنده در ادامه تقلیل قیمت ها و ترغیب ما می گوید، یک هتل آپارتمان دوتخته برایمان حدود ۱۵۰۰ یورو در می آید. «البته ما به شما راهمنای فارسی زبان، سیم کارت اعتباری، هزینه ترانسفر و صبحانه هم می دهیم.

کلا هتل های اوکراین هیچ کدام ناهار و شام ندارند.» روز رفتن را هم خودمان می توانیم انتخاب کنیم منتها باید یکی از دو روز سه شنبه یا جمعه باشد، چون پروازهای مقصد کی اف، در این دو روز از تهران بلند می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج