۲۵۳۱۲۷
۳۹ نظر
۵۰۱۵
۳۹ نظر
۵۰۱۵
پ

نظر روحانی مشهور درباره سخنان اکبر عبدی

حجت‌الاسلام والمسلمین زائری که اظهارنظرهای چند وقت اخیرش درباره برخی موضوعات نظیر حجاب، موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده بود، حالا درباره خاطره جنجالی اکبر عبدی در یک برنامه زنده تلویزیونی، یادداشتی منتشر کرده است.

روزنامه خراسان: حجت‌الاسلام والمسلمین زائری که اظهارنظرهای چند وقت اخیرش درباره برخی موضوعات نظیر حجاب، موافقان و مخالفان زیادی پیدا کرده بود، حالا درباره خاطره جنجالی اکبر عبدی در یک برنامه زنده تلویزیونی، یادداشتی منتشر کرده است.

در یادداشت زائری آمده است: چند روز است که فایل ویدئویی یک برنامه ترکیبی تلویزیون در عید غدیر با حضور اکبر عبدی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می گردد و همه دُرفشانی و ادب هنرمند محبوب و مشهور را با حیرت و تعجب تماشا و تکرار می کنند.

به نظر من اکبر عبدی خیلی تقصیری ندارد زیرا او دقیقاً همان‌طور که خود در انتهای صحبت‌هایش به صراحت می گوید خواسته صداقت به خرج بدهد و دروغ نگوید و خودش باشد! (و اتفاقاً از این بابت من او را به برخی مجریان هوشمند تلویزیون که اصلاً خودشان نیستند و می دانند هر جایی چه بگویند و چگونه حرف بزنند ترجیح می‌دهم!)

اکبر عبدی تقصیری ندارد ، بلکه تقصیر اتفاقاً از خود ماست و مشکل از رسانه ملی است که قرار بوده دانشگاه عمومی باشد و اخلاق و ادب و معرفت و آگاهی را ترویج کند اما به این ابتذال و درماندگی افتاده است.

نه اکبر عبدی و نه هیچ هنرپیشه دیگری ادعا نکرده اند که استاد هستند و قرار است اخلاق و ادب را ترویج کنند. هنرپیشه ها، ستاره‌های موسیقی، هنرمندان، بازیکنان فوتبال و  ... در همه‌جای دنیا به دلایلی که کاملاً مشخص است (از جمله تبعات شهرت و ثروت و محدودیت آموزش‌های اخلاقی و تربیتی) اتفاقاً به بی ادبی و بی‌اخلاقی معروفند. این‌گونه افراد به طور طبیعی بددهان و بی ادب هستند ، به سیگار و مواد مخدر معتادند ، چند بار ازدواج می کنند و خانواده پایداری ندارند.

گرچه در ایران و کشورهای شرقی و اسلامی گاهی به اقتضای فرهنگ عمومی شرایط اندکی بهتر است اما به هر حال تصور عمومی مخاطب ما نیز از چنین افرادی معمولاً تصور یک شخص فرهیخته و متخلق یا یک استاد فرزانه دانشگاه نیست.

مشکل اما وقتی شروع می شود که صداوسیمای ما به هر بهانه‌ای مخصوصاً در اعیاد و مناسبت‌های سراسری که اتفاقاً مخاطب بیشتری هم دارد، از این چهره ها در بهترین ساعات و جذاب‌ترین بخش ها مانند ساعت تحویل سال نو و گاهی تا ۱۰ ساعت متوالی استفاده می کند و جالب تر آن که آنتن زنده را به راحتی در اختیارشان قرار می دهد تا هرچه می خواهند بگویند و خاطره تعریف کنند و تحلیل ارائه دهند و  ... جالب تر هم اینکه مجریان برنامه ها در بسیاری از اوقات آنان را با عبارت «استاد» خطاب می کنند!

همین شیوه صداوسیما و همین ذائقه‌سازی عمومی باعث شده تا مراکز فرهنگی ، مؤسسات ، نهادهای دولتی و ... برای مراسم خود این افراد را دعوت کنند و با پرداخت هزینه‌های سنگین برای حضور این «استاد»ها وقت مردم را در اختیارشان قرار دهند و این گردونه سطحی‌گرایی و لمپن‌بازی روز به روز شتاب بیشتری بگیرد تا جایی که برخی واسطه‌های حرفه‌ای که دلالی این‌گونه برنامه ها و استیج ها را بر عهده دارند به صورت یک صنف جدی و تازه درآمده اند.

همه‌جای دنیا هنرپیشه و مطرب و فوتبالیست و رقاص و نوازنده و بازیگر دارند اما هیچ جای دنیا آنها را «استاد» خطاب نمی کنند و به جای «استاد» نمی نشانند.

همه‌جای دنیا اتفاقاً به بزرگترین بازیکنان و بازیگران با لحنی کاملاً عادی جورج و رونالدو می گویند و هر بدوبیراهی را هم نثارشان می کنند و هیچ‌وقت آنان را حضرت استاد فلان و جناب مستطاب بهمان نمی خوانند، بلکه فقط درباره بازیشان با آنها حرف می زنند! هنرپیشه‌ای ساده هر چند توانمند و محبوب را «استاد» گفتن و برای مناسبتی عظیم مثل عید غدیر هنرپیشه و مطرب و فوتبالیست را الگو کردن نتیجه طبیعی اش همین است.

تقصیر از اکبر عبدی نیست ؛ تقصیر از همه ما و شماست که اشتباه گرفته‌ایم!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازدواج رو خوب اومدی
      ایول

    • مسعود

      دمت گرم گل گفتي

    • مهدی

      جانا سخن از زبان ما می گویی...

    • نازلی

      واقعا عالی گفتی!

    • سید جواد

      با سلام
      از این کامل تر رسا تر و مفهوم تر به نظر من نمیشود گفت. واقعاً عالی گفتند ایشون دمت گرم که اینقدر با فهم و با درایت تفسیر کردی این موضوع رو من که حال کردم.

    • بدون نام

      احسنت....استاد

    • دوست

      نظر جناب زائری کمی تلخ است
      اما حقیقت دارد

    • بدون نام

      خخخخخ بارمزه بود

    • نقره

      عالی عالی . به نکات بسیار خوبی اشاره کردند. حرف دل من بود. واقعا چرا باید تمام برنامه های مناسبتی به حضور این قشر اختصاص پیدا کنه . اکثر بازریگرا حتی در حرفه خودشون هم حرفی برای گفتن ندارند.

    • اخلاق در خانواده

      حجت‌الاسلام والمسلمین زائری بنظر شما اقای حسینی که یه مدت در سیما اخلاق در خانواده درس میداد چگونه انسانی است.؟. چرا دیگه از اون استاد بزرگ استفاده نمیشود؟

    • سینا

      عجب تحلیلی. آفرین

    • بدون نام

      باور کن همون چیزی رو که من تو ذهنم داشتم و نمیتونستم بگم ایشون به بهترین شکل بیان کردند!

    • بدون نام

      دمش گرم اکبر عبدی خیلی صادقانه بیان کرد دقیقا زد به هدف

    • جواد

      احسنت !
      خیلی خیلی موافقم با نظرات بجا و بحق جنابعالی!

    • بدون نام

      حرف دل تمام مردم را بسیار کوتاه و صداقت زدند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        اشتباهی منفی دادم.

      • آزاد

        لطفا نظر خودتون را با مردم جمع نبندید

    • shahab

      خیلی زیبا گفت...واقعا به دلم نشست...آفرین...
      هنرمندامون ، فوتبالیستامون

    • بدون نام

      چقدر عالي بود... واقعا راست گفتن اونا هيچ وقت حتي به افرادي در سطح اول فوتبال، هنر و موسيقي شون استاد نميگن ولي ما تا طرف چند سال سابقه پيدا مي كنه و ميشه پيشكسوت زود پيشوند استاد مي گذاريم كنارش، اونا خيلي راحت اسم و فاميل ميگن حتي بدون اقا يا خانم...
      واقعا ايراد از ماست خيلي جاها

    • گنجی پور

      اقای زائری کاملا درست میگن . بنده با ایشون موافقم .

    • کیومرث

      اصلا هم نظرها ساختگی نیست :-)
      اصلا هم کار خود شما نیست :-)
      اصلا هم تابلو نیست :-)
      شماها دیگه کی هستین.

    • محمود

      درودبر آقای زایری محض نمونه توهین آقای احسان علیخانی به معلمین در آستانه تحویل سال است که از خاطر معلمین حذف نمی شود !و تأسف بارتر اینکه نه رییس رسانه و نه مجری کمترین اقدامی که عذر خواهی از جامعه فرهنگی باشد انجام ندادند!

    • حمید بهاری

      جواب سعودی های کثیف از این بهتر نمی شد حرف دل همه ایرانیان می باشد که چندین سال به مردم ایران بی حرمتی می کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان با این حرف آقای عبدی همه سعودی ها ادب شدن و دست از جنایاتشون تو یمن و دشمنی و بی حرمتی به ملت ما برداشتن؟!

    • علی

      ایوالله
      احسنت
      هزار آفرین

    • mahdi

      به نظر من آقای اکبرعبدی هیچ توهینی نکرده است و اگر حرفی زده به علت این بوده که این وهابی های چشم چران نباید همچی پیشنهادی به ایشون می کردند و الحق که جواب مناسب وهابیون را بهشون دادن دمشان گرم زنده باد اکبرعبدی

    • بینام

      چرا مانباید در رسانه مثل صداوسیما به این سعودیها توهین نکنیم تازه اقای عبدی کم گفتند بیشتر از این لیاقتشونه,حجاج مارو به خاک وخون کشیدند حقشونه ,لعنت بر ال سقوط

    • بدون نام

      آقای زائری خدا شاهده حرف دل ما رو زدید خدا خیرتون بده آخه چه کار اینها میتونه برای ما الگو باشه؟ حجاب و عفت خانمهاشون ، لوس بازیهای آقایون یا زندگی آنچنانیشون که دل اکثریت مردمو که در این دوره و زمونه زیر خط فقر زندگی می کنن به درد میارن ؟ خدا به مسببش جزا بده

    • میثم

      دمت گرم حرف حساب زدی

    • بدون نام

      واقعا خیلی عالی گفتید عاااااالی

    • بدون نام

      این حرف ونظر آقای عبدی در اون لحظه به عربستانیه خوب بود .اما اینجا و آنتن زنده تلویزیون ودر هیچ مجلس عمومی اصلا وابدا جای حرفای بی ادبی نیست.نه برای آقای عبدی ونه برای هیچ احدالناس دیگه.

    • رضا

      سلام.
      همان لحظه که مستقیم این موضوع راشنیدم بقول شماازاین هنرپیشه گرانقدرامالمپن گوباخودگفتم دراینده نزدیک مجددابایدمنتظرحضورحامیان وی که مناصب سیاسی بالایی داشتندبودوبطورموقت کناررفته اندزیرابنظرم بااستقبال بسیاری ازعوام ازاین حرکت نشان ازتاییداقدام این بزرگواربود؟؟

    • لمیا

      با سلام
      واقعا ایشون عالی گفتن و مایه ی تاسف برای آقای عبدی که این حرفای زشت رو در یک رسانه ملی و کشوری که باید محل اشاعه فرهنگ و اداب یک ملت باشه مطرح کنن هیچوقت با توهین و فحاشی مشکلی حل نشده جز اینکه شخص گوینده رو حقیر کرده ما صددرصد مخالف وهابیهای ملعون هستیم اما فرهنگ ما بالاتر از اون که بخوایم با فحاشی اونارو بکوبیم

    • زهرا

      این حرفش خوب بوده و در این مورد با ایشون موافقم آقای عبدی یا هر کس دیگه ای حق نداره تو رسانه کشوری که دم از فرهنگ و تمدن میزنه چنین حرفای بی ادبی رو به زبون بیاره فکر کنید کلی نوجوان و جوان دارن تلویزیون نگاه میکنن و این حرفا رو میشنون

    • امیر

      دقیقاً اصل مطلب را بیان کردید و من اغلب اوقات از این وضعیت اسفبار صدا و سیما که از راه به بیراهه زده بسیار آزرده میشوم با چنین صدا و سیمایی ما هیچ احتیاجی به تهاجم فرهنگی بیگانگان نداریم چون این سازمان در این تهاجم پیشتاز است

    • نكته بين

      به حرفهاى استاد عبدى دقت كنيد متوجه ميشويد كه اون از الميرا خواستگارى نكرد بلكه مى خواست اون رو بخره به يك صورتى زر زر مفت كرده بود كه جواب دندان شكنى از استاد به او داده شد
      بعد اقاى زايرى القاب استادى فقط براى هنر پيشه وخواننده ها بقول حضرت عالى مطرب ها وفوتباليست ها اشتباه براى مشاغل ديگر مورد ندارد
      مشخصه ما ايرانى ها يكى مهمان نوازى هست يكى ديگر تعارف الكى
      كار استاد عبدى و از الفاظ در يك رسانه مورد تاييد من هم نيست ولى تحليل حضرت عالى جناب ايت الله عظما اقاى زايرى را قبول ندارم ببخشيد
      خواستم بگوييم اين احترام گذاشتن جزء فرهنگ ما شده ما بعضى وقتها به كفاش محلمون هم استاد به تعميركار ابگرمكن هم استاد ميگوييم
      اينجا ايران هست اگر بخواهيم خودمان رو با خارجيها مقايسه كنيم بايد
      همه چيز رو با خارجيها مقايسه كنيم مثلا قيمت بنزين رو باخارجى ها مقايسه ميكنيم ولى حداقل حقوق در امريكا مقايسه نمى كنيم
      قديميا كه مخلص تر ما بود يك مثال خوبى را مى گفتن
      ىك بوم و دو هوا

    • احمد

      خوب بود
      ولی باید تصریح می شد که این مطالب عمومیت و فراگیری ندارد و نباید به تمام افراد اصناف مزبور نسبت داد.
      من خودم یک طلبه هستم ولی از این که عیب چند روحانی به پای روحانیت نوشته می شود را بی انصافی می دانم.
      پس به افراد سالم هر صنفی باید احترام گذاشت ولو در اقلیت باشند.

    • محمد

      خیلی ازافراددرلباسهای مختلف گاهی حرفهایی میزنندکه نبایدگفت. ممکنه انسان دریک لحظه یک تصمیم اشتباه بگیره. دلیل نمیشه اینطورموردسرزنش قراربگیره

    • بنده خدا

      واقعا مایه تاسف عبدی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج