جاباما
۲۵۳۱۳۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ضرر مالی در انتظار برند فولکس واگن

برند خودروی سواری فولکس واگن که هزینه عمده پیامدهای تقلب این گروه خودروسازی در تستهای آلایندگی دیزلی را بر دوش گرفته است، احتمالا امسال دچار ضرر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: برند خودروی سواری فولکس واگن که هزینه عمده پیامدهای تقلب این گروه خودروسازی در تستهای آلایندگی دیزلی را بر دوش گرفته است، احتمالا امسال دچار ضرر می‌شود.

حدود پنج میلیون دستگاه از ۱۱ میلیون خودروی دیزلی که در سراسر جهان مجهز به نرم افزار تقلب کننده در تستهای آلایندگی هستند، متعلق به برند فولکس واگن هستند. این نرم افزار به شکلی طراحی شده تا در تستهای آلایندگی تقلب کند.

فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌رود، در سه ماهه سوم مالی خود ۶.۵ میلیارد یورو برای پوشش هزینه‌های خدمات مربوط به این خودروها اختصاص داده است.

یک منبع آگاه به رویترز اظهار کرده عمده این هزینه‌ها در حسابهای فولکس واگن که برند اصلی این گروه خودروسازی است، ثبت می‌شود.

مجله آلمانی اشپیگل از ضرر احتمالی در فروش و درآمد برند فولکس واگن خبر داده است با اینهمه این خودروساز حاضر به اظهارنظر در این باره نشده است.

بزرگترین بحران تجاری در تاریخ ۷۸ ساله فولکس واگن بیش از یک سوم از ارزش بازار این خودروساز کاسته و مدیرعامل باسابقه این شرکت را ناچار به کناره گیری از سمت خود کرده و تحقیقاتی را در سراسر جهان به راه انداخته است.

برند فولکس واگن در ۱.۴۳ میلیارد یورو یا ۲۱ درصد از ۶.۸۲ میلیارد یورو سود نیم سالانه این گروه خودروسازی مشارکت داشته است.

مارتین شولتز، رییس پارلمان اروپا اخیرا اظهار کرده است رسوایی فولکس واگن به اقتصاد آلمان ضربه سختی خواهد زد ولی این خودروساز احتمالا در برابر این بحران دوام خواهد آورد. با اینهمه وزیران دارایی و اقتصاد آلمان ریسک خطر اقتصادی گسترده‌تر این رسوایی برای کشورشان را کم اهمیت قلمداد کرده اند.

وزارت دارایی جمهوری چک هم با اشاره به مشارکت مستقیم "اسکودا اتو" در دستکاری تستهای آلایندگی فولکس واگن، پیش بینی کرده است رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۶ بین ۰.۱ تا ۰.۲ درصد کمتر خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج