۲۵۳۵۹۰
۵۰۳۴
۵۰۳۴
پ

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (۱)

درست است که ناتی داگ با سری آنچارتد استانداردهای تازه‌ای را در بازی‌های اکشن ماجرایی و به خصوص در زمینه داستان‌پردازی و روایت بنا نهاد.

وب سایت گیم نیوز - مجتبی عبدالهی: درست است که ناتی داگ با سری آنچارتد استانداردهای تازه‌ای را در بازی‌های اکشن ماجرایی و به خصوص در زمینه داستان‌پردازی و روایت بنا نهاد، اما نقش فوق‌العاده موثر یک منبع غنی همچون سینمای ماجرایی پیش از آن، در به وجود آمدن این پیشرفت و شکل‌گیری این حرکت را نمیتوان کتمان کرد.

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (1)

در ادامه شما را با ده فیلمی که تماشای‌شان برای هر آنچارتدبازی واجب است، آشنا می‌کنیم. شاید تعدادی و یا حتا همه‌ی این آثار را قبلا دیده باشید اما پیشنهاد ما این است که یک بار دیگر و این بار با دیدی متفاوت به تماشای آن‌ها بنشینید؛ آن‌گاه درک خواهید کرد که ناتی‌داگ با تکیه بر چه پشتوانه‌ی قوی و محکمی، توانسته چنین سری بی‌نظیری را خلق کند.

گنجینه ملی

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (1)

«بنجامین گیتس» با بازی نیکولاس کیج، به شغل خانوادگیشان یعنی شکار گنج مشغول است. او از پدربزرگش داستانی درباره گنجی افسانه‌ای که با نام «گنجینه ملی» معروف است، شنیده و خودش را وقف یافتن این گنجینه کرده است. گنجینه‌ای متعلق به مصر باستان که توسط شوالیه‌های معبد، از بیت‌المقدس بیرون آورده شده و بعدها پس از انتقال به قاره‌ی جدید، توسط بزرگان فراماسونری و بنیان‌گذاران ایالات متحده، مخفی شده است.

گنجینه ملی یک شکار گنج خوش ساخت و هیجان انگیز است. یافتن یک سرنخ که به سرنخ بعدی راهنمایی می‌کند به خوبی در این فیلم به تصویر کشیده می‌شود؛ چیزی که از بچگی در تصوراتمان از پیدا کردن گنج نقش بسته است. هنگام تماشای این اثر، خیلی به دنبال چیزهای منطقی و تکنیک‌های سینمایی نباشید. کودک درونتان را آزاد کنید و از یافتن گنج لذت ببرید.


ایندیانا جونز: مهاجمین صندوقچه گمشده

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (1)

«ایندی» را می‌توان پدر معنوی نیتن درک به حساب آورد. دکتر ایندیانا جونز باستان شناس معروفی است که در زمان جنگ جهانی دوم، ماموریت می‌یابد صندوقچه عهد گمشده را قبل از قوای نازی‌ها بدست آورد. صندوقچه عهد همان جعبه‌ای است که الواح ده فرمان را در آن نگه‌داری می‌کرده‌اند. در اسطوره‌های یهودی آمده که هرگاه این صندوق در پیشاپیش سپاه بنی اسرائیل حرکت می‌کرده، نتیجه‌ی جنگ به سود یهودیان به پایان می‌رسیده است.

سری ایندیاناجونز از پیشگامان این سبک به حساب می‌آید. داستان جذاب و هیجان‌انگیز، بازی‌های خوب و جو مرموز و نیمه ماورایی این سری و طنز زیبا و ملیح شخصیت ایندی، جای هیچ تردیدی برای تماشای این فیلم برای طرفداران آنچارتد باقی نمی‌گذارد.

هنگام تماشای این فیلم به این نکته توجه کنید که اگر نیتن دریک را در زمان جنگ جهانی قرار می‌دادید، چه اتفاقی می‌افتاد. قطعا شما هم با من هم عقیده خواهید بود که شباهتش با دکتر ایندی انکار ناپذیر است.


ماجراهای تن تن (مجموعه تلویزیونی)

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (1)

درست است، این مورد فیلم سینمایی نیست اما تماشایش از اوجب واجبات به شمار می‌آید. تن تن در کنار جزیره گنج، پدر جد همه ماجراجویان به حساب می‌آید. در واقع استانداردهایی که هرژه در مجموعه کتاب‌های مصور تن تن وضع کرد، تبدیل به قوانین نانوشته این سبک از آثار سینمایی، ادبی و بازی‌های رایانه‌ای شد. ماجراجویی‌هایی که به شکلی بدیع و زیبا، هر مخاطبی که هنوز قوه تخیلش فعال است را با خود تا عمق حوادث همراه می‌سازد.

چیزی که مجموعه تلویزیونی ماجراهای تن تن را متمایز می‌کند، وفاداری کامل به کتاب‌هاست. این مجموعه در ۳۹ قسمت ساخته و پخش شد و تقریبا همه کتاب‌های تن تن را دربرمی‌گیرد.

تم و فضای آن دقیقا مطابق کتاب‌ها است و سبک گرافیکی آن به قدری نزدیک به کتاب‌های مصور تن تن کار شده که اگر از طرفداران کتاب‌های این رونامه‌نگار جوان باشید، از دیدن متحرک شدن صفحات کتاب، اشک شوق در چشمانتان حلقه می‌زند. تماشای این مجموعه برای هر دوست دار ماجراجویی، از نان شب واجب‌تر است.


لارا کرافت: مهاجم مقبره

فیلم‌هایی که هر طرفدار «آنچارتد» باید ببیند (1)

اقتباس سینمایی لارا کرافت از منظر تکنیکی خیلی جالب توجه نیست. با این حال، دیدن آن لازم است. آنجلینا جولی جوان، به خوبی توانسته نسخه کلاسیک لارا را به پرده سینما بیاورد و بازی خوبی در این نقش برجای گذاشته است. فیلم پر است از مقبره نوردی و بدلکاری‌های سبک توم ریدر.

داستان را کلا فراموش کنید. حتی بازیگران به غیر از جولی و تا حدودی دنیل کریگ را نیز نادیده بگیرید. صرفا به دنبال لذت از برداشت سینمایی نسخه مونث دکتر ایندی در دنیای بازی‌ها که بعدا الگویی برای خلق نیتن دریک شد، باشید.

ادامه دارد...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج