۲۵۳۶۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

معاون روحانی: تهدیدات را جدی نمی‌گیریم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: آقای ظریف و آقای صالحی حرف‌های تهدیدآمیز زیاد شنیده‌اند و به آن عادت دارند، اما ما اینها را جدی نمی‌گیریم.

خبرگزاری مهر: مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس جمهور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لازم می‌دانم از همت مجلس شورای اسلامی و رأی آگاهانه نمایندگان به کلیات طرح برجام تشکر کنم.

وی افزود: امروز، روز خاصی بود برای مجلس. مخالفان و موافقان با تمام ظرفیت خود آمده بودند و بحث مفصلی صورت گرفت که به حمدالله رأی نهایی نشان داد که نمایندگان مایل هستند هر چه زودتر برجام به فرجام برسد.

انصاری با اشاره به اینکه این مساله مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است، توضیح داد: به هر حال، این پرونده نباید دستاویز اختلاف شده و باید عامل وفاق ملی باشد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد این رأی نمایندگان سرآغازی برای همدلی بیشتر و همراهی همه جریانات دلسوز نظام برای خدمت به مردم باشد، امیدوارم در بررسی جزئیات هم با همین دقت نظر عمل شود تا بررسی جزئیات هم با همین دقت نظری که نمایندگان در تصویب کلیات از خود نشان دادند، به تصویب برسد.

وی یادآور شد: خوشبختانه طرحی که کمیسیون امنیت ملی به تصویب رسانده، با دقت تنظیم شده و کار کارشناسی در آن صورت گرفته است. ممکن بود که دولت هم در بخشی بعدها نظراتی داشته باشد، اما در مجموع آنچه کمیسیون تصویب کرده و به خواست خداوند اگر به تصویب نهایی برسد، می تواند زمینه اجرای برجام را فراهم کرده و دولت مسئولیت سنگین‌تری را در اجرایی کردن آن، رفع تحریم‌ها و رفع مشکلات اقتصادی مردم پیدا خواهد کرد.

انصاری تصریح کرد: از نمایندگان محترم به خاطر رأیی که دادند، تشکر کرده و اظهار امیدواری می کنم که با رأی تکمیلی خود در جلسه بعد، در جزئیات همین گزارش کمیسیون که گزارش جامعی است، به تصویب برسد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور افزود: در جزئیات ما تابع نظر مجلس هستیم. هر چه مجلس تصویب کند، برای نمایندگان محترم است، اما بنده معتقدم نمایندگان با دقتی که نشان داده و توضیحات کارشناسی که دولت و کمیسیون ارائه خواهد داد، انشاءالله طرح جامع و کاملی از تصویب مجلس خواهد گذشت.

وی در خصوص زمان نهایی شدن این طرح عنوان کرد: مجلس در جلسه آینده انشاءالله این طرح را به تصویب رسانده و شورای نگهبان هم به خاطر اهمیت موضوع بدون فوت وقت رسیدگی خواهد کرد، بنابراین تلاش خواهد شد تا در موعد مقرر جمع‌بندی‌ها صورت گیرد، اگر چند روزی هم عبور کرد، چندان مشکل‌ساز نخواهد بود، اما تلاش ما بر این است که در ظرف زمانی تعیین شده انجام شود و در این خصوص از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان هم تقاضا می کنیم تا این روند را دنبال کنند.

انصاری همچنین در خصوص اینکه گفته می شود دولت قبل از نهایی شدن برجام اجرای آن را شروع کرده است، پاسخ داد: دولت به قانون عمل می کند، هر جا اختیار قانونی داشته، عمل کرده و هر جا نیاز به قانون داشته، منتظر تصویب قانون از جانب مجلس بوده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور اضافه کرد: همه می دانند که این دولت، قانون‌گرا است و احترام به مجلس را از آغاز تا به امروز سرلوحه خود قرار داده است.

انصاری درباره اظهارات آقای صالحی مبنی براینکه برخی نمایندگان وی را تهدید کرده‌اند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تهدیدی صورت گرفت. یکی از نمایندگان آمد و آقای دکتر صالحی و دکتر ظریف را تهدید به اعدام کردند و گفتند شما را اعدام می‌کنیم و در رآکتور اراک دفن کرده و رویتان سیمان می‌ریزیم، اما فکر می‌کنم آقای دکتر صالحی و دکتر ظریف از این صحبت‌ها بسیار شنیده و به آن عادت دارند، ما هم این حرف‌ها را چندان جدی نمی‌گیریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج