۲۵۳۶۹۰
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هشدار بروجردی درباره عدم لغو تحریم ها

رییس کمیسیون امنیت ملی به عنوان موافق طرح بررسی برجام در مجلس گفت: این طرح، آنچنانکه مخالفان می گویند، نصیحت نامه نیست و اتفاقا یک طرح کاملا الزام آور برای دولت است.

خبرآنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی به عنوان موافق طرح بررسی برجام در مجلس گفت: این طرح، آنچنانکه مخالفان می گویند، نصیحت نامه نیست و اتفاقا یک طرح کاملا الزام آور برای دولت است.

علاء الدين بروجردی به عنوان موافق طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» گفت: در مجلس بعد از نظر رهبری و کار طاقت فرسای کمیسیون برجام، ۴۰ روز کار گسترده ای صورت گرفت. در کمیسیون هم بارها بحث شد که تدوین طرح بر مبنای تاکید رهبری مبني بر اينکه که دو دستگی نشود، باشد. از اين رو سه نفر از فراکسیون رهروان ولايت و ۴ نفر از فراکسیون اصولگرایان حاضر شدیم و کار به اینجا رسید.

بروجردی گفت: در تمام بندهای ۹ گانه طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» برخلاف انکه گفته می شود این نصیحت نامه است، اورده شده است که دولت «باید» و «مکلف» است که اقداماتي را انجام دهد. يعني از عبارات الزام آور براي دولت استفاده شده است. بنابریان این «الزام» قانونی است و «نصیحت نامه» نیست.

وی اظهار داشت: در بازدید از مرکز راکتور اراک که با اعضای کمیسیون برجام رفته بودیم، گفتم که ما متخصص هسته ای نیستیم اما باید نظر «سازنده راکتور» را بپذیریم. ایشان گفت میزان تولیدی رادیو دارو دو برابر و میزان مصرف اورانیوم غنی شده نسبت به اورانيوم خام، بسیار کمتر شده، آن هم در این محدودیتی که الان داریم. ایشان گفت ما دراین طرح برد کردیم.

وی افزود: ما پرسیدیم اگر آنها بازی دراوردند چه می شود؟ ایشان گفت: اگر با همان سیستم های موجود بخواهیم راه بینداریم، ۶ ماه و اگر ورژن نو آن را بسازیم دو سال زمان خواهد برد. بنابریان این توافق منافع ملی ما را حفظ می کند.

بروجردی تاکید کرد: اگر بخواهند همکاری لازم را انجام ندهند، دولت مکلف است همکاری داوطلبانه با آنها را متوقف کند و توسعه سریع هسته ای صلح امیز را به گونه ای سامان دهد که در عرض دو سال، به ۱۹۰ هزار سو برسیم. تردیدی ندارم که آمریکایی ها نمی توانند با این نظام و این تصمیم گیری ها بازی کنند.

وی اظهار داشت: الان تاسیس دو رآکتور با قدرت هزار مگاواتی به تصویب رسیده است. ایران در مصاف نابربر با ۶ کشورجهان توانست پیش برود. ما توانستیم شاکله ای ایجاد کینم که منافع ملی ما به دست بیاید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج