جاباما
۲۵۳۷۶۹
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

جنجال برجام در مجلس +عکس

بررسی طرح اجرای برجام در مجلس یکی از پرحاشیه‌ترین روزهای بهارستان را رقم زد؛ سخنرانی پر حرارت مخالفان و موافقان طرح، فریادهای نمایندگان و همچنین عصبانیت صالحی مهمترین اتفاقات جلسه امروز مجلس بود.

فرارو: بررسی طرح اجرای برجام در مجلس یکی از پرحاشیه‌ترین روزهای بهارستان را رقم زد؛ سخنرانی پر حرارت مخالفان و موافقان طرح، فریادهای نمایندگان و همچنین عصبانیت صالحی مهمترین اتفاقات جلسه امروز مجلس بود.

صبح امروز پس از بررسی طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ نمایندگان با ۱۳۳ رای موافق آن را به تصویب رساندند.

محمد جوادظریف وزیر امور خارجه کشورمان، سیدعباس عراقچی، مجید تخت روانچی و علی اکبر صالحی از مذاکره کنندگان ارشد هسته‌ای نیز برای حضور در جلسه بررسی و تصویب گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد برجام که یک فوریت آن در جلسه علنی ۱۲ مهر ۹۴ به تصویب رسیده بود در جلسه حاضر شدند.

پس سخنرانی مخالفان و موافقان نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در برجام را به تصویب رساندند.

در جلسه امروز روح‌الله حسینیان به عنوان مخالف این پیشنهاد، دلایلش را با نمایندگان با به میان کشیدن بحث‌هایی از قراردادهای ترکمنچای و گلستان در میان گذاشت و تلاش کرد موافقت نمایندگان را با نظر خود جلب کند.

پس از آن، کمال‌الدین پیرمؤذن در بیان نظراتش به عنوان موافق بررسی خارج از دستور این طرح گفت عده‌ای کاسب تحریم نمی‌گذارند که برجام اجرایی شود. به دنبال این سخنان پیرمؤذن، روح‌الله حسینیان عصبانی شد و در یک تذکر شفاهی گفت: ما کاسب تحریم نیستیم، ما از خانواده شهدا و جانبازان هستیم و هیچ‌یک از اعضای خانواده ما به خارج پناهنده نشده است. کنایه این سخنان حسینیان به برادر پیرمؤذن بود.

در جریان بررسی اولویت این طرح در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان زیادی اخطار و تذکر داشتند که از جمله آنها روح‌الله حسینیان، جواد کریمی‌قدوسی و حمید رسایی بسیار در دادن اخطار و تذکر اصرار داشتند تا جایی که کریمی‌قدوسی نظم جلسه را نیز به چالش کشید و لاریجانی به وی تذکر داد.

در ادامه سخنان علی لاریجانی درباره روند شکل گیری طرح از آنجا که با اسم آوردن از چند نمایندگاینده مخالف برجام همراه بود پس از آن با واکنش نمایندگانی چون علی‌اصغر زارعی، حمید رسایی، علیرضا زاکانی و همچنین مهرداد بذرپاش روبرو شد.

همچنین در بخش دیگری از نشست بررسی طرح برجام در میان شلوغی مجلس، کاظم جلالی در گوشی موضوعی را با علی لاریجانی در میان گذاشت و پس از آن سراغ ظریف و صالحی رفت و انگار که حامل پیامی باشد مطالبی را به آنها منتقل کرد.

عصبانیت علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به برخی دلواپسان برجام نیز از حواشی دیگر جلسه امروز بود؛ وی پس از پایان سخنانش که با اعتراضات تنی چند از نمایندگان جبهه پایداری همراه بود به گرمی از سوی محمد جواد ظریف مورد استقبال قرار گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علیرضا

      متاسفانه دوستان احمدی نژاد در مجلس تنها کار شکنی ویکنند.

    • بدون نام

      زنده باد موافقان شجاع و همدل بامردم.

    • شادی

      ظریف،صالحی،عراقچی،شیر مادر حلالتون.

    • شيما

      ظريف. صالحي. عراقچي خدا پشت و پناهتون و اينكه روشنفكر هستيد خدا بهتون كمك كنه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج