۲۵۴۰۰۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کنایه به استاندارد بودن آب معدنی دماوند

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در حوزه غذا و محصولات سلامت محور، حرف آخر را وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می‌زند، گفت: این موضوع در مورد آب آشامیدنی یا خمیر مرغ و هر فرآورده و محصول سلامت محور دیگری هم صادق است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه در حوزه غذا و محصولات سلامت محور، حرف آخر را وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می‌زند، گفت: این موضوع در مورد آب آشامیدنی یا خمیر مرغ و هر فرآورده و محصول سلامت محور دیگری هم صادق است.

دکتر رسول دیناروند در این باره افزود: وقتی آب آشامیدنی یا معدنی را ما تایید نمی‌کنیم و بر مسئله‌دار بودن سلامت آن تاکید داریم، حتی اگر سازمان دیگری بر آن مهر تایید زند، مورد قبول ما نیست. زمانی که خود به اطمینان رسیم که فراورده‌های غذایی یا آب آشامیدنی بهداشتی است، در آن صورت اجازه می‌دهیم وارد سطح عرضه شود.

وی با اشاره به نگرانی مردم درباره اخبار مختلفی که در حوزه غذا می‌شنوند، گفت: آحاد جامعه دچار سردرگمی شده‌اند و این ابهام برای عموم مردم وجود دارد که در نهایت حرف دامپزشکی در خصوص خمیر مرغ درست است یا سازمان غذا و دارو؟ یا مثلا در خصوص آب آشامیدنی دماوند مردم حرف سازمان ملی استاندارد را باور کنند یا سازمان غذا و دارو؟

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: نکته مهم و قابل توجه این است که در هر شرایطی در حوزه غذا حرف آخر را وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو می‌زند؛ به این معنا که وقتی ما خمیر مرغ را تایید نمی‌کنیم این ماده وارد سوسیس و کالباس نمی‌شود و اگر هر ارگان دیگری به غیر از ما آن را تایید کند، کافی نیست.

دیناروند اضافه کرد: در مورد آب آشامیدنی هم همین مطلب صادق است؛ وقتی آب آشامیدنی یا معدنی را ما تایید نمی‌کنیم و بر مسئله‌دار بودن سلامت آن تاکید می‌کنیم، حتی اگر سازمان دیگری بر آن مهر تایید زند، مورد قبول ما نیست.

معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: مهم این است که دستگاه نظارت اصلی یعنی سازمان غذا و دارو وظیفه خود را انجام می‌دهد و بدون صدور مجوز از سوی ما هیچ ماده غذایی و آب آشامیدنی و معدنی‌ای حق ورود به بازار را ندارد تا زمانی که به اطمینان رسیم فراورده‌های غذایی یا آب آشامیدنی بهداشتی است، در آن صورت اجازه می دهیم که وارد سطح عرضه شود و در صورتی که مواد خارج از ضابطه اصلاح شده باشد، رفع توقیف صورت می‌گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج