۲۵۴۰۲۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

ماجرای رای گیری علنی درباره برجام

اگرچه تصور می شد که موافقان طرح برجام پیشنهاد رای گیری علنی را در جلسه دیروز مطرح کرده اند، اما یکی از نمایندگان این پیشنهاد را از سوی مخالفان و برای تهدید موافقان عنوان کرد.

خبرآنلاین: اگرچه تصور می شد که موافقان طرح برجام پیشنهاد رای گیری علنی را در جلسه دیروز مطرح کرده اند، اما یکی از نمایندگان این پیشنهاد را از سوی مخالفان و برای تهدید موافقان عنوان کرد.

سید هادی حسینی با اشاره به اتفاقات دیروز مجلس و تصویب کلیات طرح برجام در خصوص احتمال رای آوردن جزئیات این طرح در جلسه روز سه شنبه خاطرنشان کرد: حتما این اتفاق خواهد افتاد و جزئیات این طرح نیز با رای بالای موافقان تصویب خواهد شد.

وی افزود: البته مخالفان برجام روز گذشته با یک ترفند و پیشنهاد نسبتا حرفه ای، سعی کردند که نمایندگان موافق برجام را شناسایی و بترسانند. به همین دلیل پیشنهاد رای گیری در ورقه و علنی را مطرح کردند که به نوعی تهدید نمایندگان محسوب می شود که شیوه خوبی نیست. به همین دلیل نمایندگان با پی بردن به این شیوه غیر اخلاقی و خواندن دست آن ها به آن رای ندادند.

نماینده مردم قائمشهر و سوادکوه در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه به صورت موردی نیز بعضا عده ای به نمایندگان موافق برجام مراجعه و این تهدیدها را تکرار می کردند اما در مجموع مجلس رفتار عاقلانه ای از خود نشان داد.

وی با بیان اینکه مخالفان سعی کردند با تصمیم مشترک، فضای مجلس را ملتهب کنند گفت: آن ها با شلوغ کردن، به جای توجه به قانون و احترام به مجلس قصد بر هم زدن جلسه را داشتند.

حسینی تصریح کرد: مجلس دارای ۲۹۰ نفر نماینده است که اکثریت آن ها عاقل هستند و زمانی که صحبت موافق و مخالف را گوش می دهند، نظر خود را اعلام می کنند. ضمن اینکه رئیس مجلس نیز جلسه را به خوبی مدیریت کرد؛ همچنان که صحبت های دکتر صالحی نیز بسیار موثربود.

این نماینده مجلس ادامه داد: در جلسه دیروز، بیشتر تذکرات و فرصت‌ها از سوي جریان مخالف برجام داده شد تا آن ها حرف های خود را بزنند و کمی سبک شوند!

عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به کسانی که به نمایندگان اتهام می زنند، گفت: ما هم پیرو رهبری هستیم ولی فرمانی که ایشان برای مجلس صادر کردند این بود که مجلس به بازی گرفته بشود و نقش ایفا کند. در حال حاضر مجلس نقش خود را به درستی ایفا می کند و مسلما ما هم با سیاست های استعماری آمریکا مخالفیم. اما رهبری فرمودند که فضای هسته ای متفاوت است و برای مذاکره، آن را استثناء قرار دادند.

حسینی تاکید کرد: نباید ملت را تحت فشار قرار داد و به جایی برسیم که دوباره قضیه امام (ره) پیش بیاید و داستان جنگ و نوشیدن جام زهر؛ بنابراین ما باید خودمان با تفاهم و همدلی در سطح ملی مسائل را حل کنیم و این عاقلانه ترین شیوه است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که روز سه شنبه نیز نمایندگان به جزئیات طرح رای خواهند داد. البته اين طرح، جزئیات چندانی ندارد و پیشنهاداتی مطرح شده است که مجلس نباید به برخی پیشنهادات، که با هدف "گرفتن وقت جلسه" مطرح می شود، توجه کند. هرچند که قطعا ما به پیشنهادات عملی توجه می کنیم و کمک می کنیم که این نوع پیشنهادات رای بیاورد که هم دولت دستش برای اجرای برجام باز باشد و هم کشور در شرایطی قرار نگیرد که کسی بخواهد از برجام سوء استفاده کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج