۲۵۴۰۲۹
۱ نظر
۵۰۷۶
۱ نظر
۵۰۷۶
پ

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

موهاوی مدتی به عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا در بازار ایران عرضه می‌شد و رقبایی نظیر هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو را در مقابل خود می‌دید. با این‌حال موهاوی برای همیشه به خاطرات سپرده شد و کیا هنوز جایگزینی برای آن معرفی نکرده است.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟
مجله تخت گاز:

کیا موهاوی V8

موهاوی مدتی به عنوان بزرگ‌ترین شاسی‌بلند کیا در بازار ایران عرضه می‌شد و رقبایی نظیر هیوندای وراکروز و تویوتا پرادو را در مقابل خود می‌دید. با این‌حال موهاوی برای همیشه به خاطرات سپرده شد و کیا هنوز جایگزینی برای آن معرفی نکرده است. البته بعضی از کارشناسان معتقدند، کیا با تقویت و ارتقاء سورنتو، می‌خواهد تا حدودی جای خالی موهاوی را پر کند.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

خصوصیت اصلی ظاهری موهاوی، طراحی جعبه‌ای شکل و زمخت بدنه است که بی‌شباهت به شاسی‌بلندهای آمریکایی نیست. طراحی موهاوی هم‌چون رقیبش هیوندای وراکروز ظرافت چندانی ندارد و در ظاهر آن بیشتر سعی شده حس قدرت القا شود. البته از مواردی هم‌چون چراغ‌های LED عقب و قطعات کرومی ‌روی بدنه نمی‌توان گذشت.

با پا گذشتن به کابین موهاوی، تا حدودی از این شاسی‌بلند درشت هیکل ناامید خواهید شد. کیفیت قطعات و متریال کابین با توجه به قیمت بالای خودرو، چندان دلچسب نیست. همین کیفیت نسبتا پایین باعث شده تا پس از گذشت مدتی از کارکرد خودرو، قطعات کابین به سروصدا بیافتند. هم‌چنین رنگ‌بندی نامناسب کابین نیز به جذابیت‌های بصری کابین لطمه‌زده و کیفیت پائین قطعات را بیشتر نشان می‌دهد. اما فضای ۷ نفره و بسیار جادار کابین پارامتری است که تا حدودی نقاط ضعف موهاوی را می‌پوشاند و به‌خوبی نیازهای خانواده‌های پرجمعیت را پاسخ می‌دهد. سطح تجهیزات رفاهی و‌ ایمنی موهاوی هم‌چون وراکروز راضی کننده است. صندلی‌های جلو به‌صورت برقی تنظیم می‌شوند و از گرمکن و سردکن برخوردار هستند. هم‌چنین صندلی راننده به سیستم حافظه یکپارچه مجهز شده است.

موهاوی در انواع ۶سیلندر ۳لیتری دیزل، ۶سیلندر ۳.۸لیتری و ۸سیلندر ۴.۶لیتری عرضه شد که از این میان مدل‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی به ایران وارد شدند. البته مدل ۸سیلندر در ایران پرطرفدارتر از مدل ۶سیلندر است و اکثر موهاوی‌های عرضه‌شده در ایران از نوع ۸سیلندر هستند.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

پیشرانه ۴۶۲۷ سی‌سی موهاوی ۸ سیلندر قادر است ۳۶۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند که در کنار گشتاور ۴۳۵ نیوتن‌متری، کشش فوق‌العاده‌ای را برای این غول کره‌ای به ارمغان آورده است. قدرت مناسب پیشرانه باعث شده تا علی‌رغم وزن زیاد بدنه، هر لحظه اراده کنید، با فشردن پدال گاز موهاوی هم‌چون گلوله‌ای رها شود. عملکرد مناسب گیرباکس و هماهنگی آن با پیشرانه نیز در چابکی موهاوی بی‌تاثیر نیست و مانع هدر رفتن قدرت موتور می‌شود. موهاوی به سیستم تنظیم ارتفاع مجهز شده و علاوه بر قابلیت آفرود مناسب، در مسیرهای شهری از سواری نرم و راحتی بهره می‌برد. البته در پیچ‌های تند موهاوی تا حدودی نامطمئن نشان می‌دهد و از این نظر یک پله پایین‌تر از رقیبی هم‌چون وراکروز قرار می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های منفی موهاوی، مصرف سوخت بسیار بالای آن است که در کنار ابعاد بزرگ بدنه، باعث شده تا برای رفت‌وآمدهای شهری انتخاب مناسبی نباشد.

رقبای داخلی و خارجی

Hyundai ix۵۵

Toyota Prado

Ssangyong Rexton

پیشنهاد نهایی

اگر هدفتان از خرید یک شاسی بلند فول سایز، صرفا سواری راحت، قابلیت خارج جاده مناسب و موتور پرقدرت است، موهاوی را انتخاب کنید. اما اگر طراحی و کیفیت قطعات برایتان از ضروریات است، موهاوی گزینه مناسبی پیش رویتان نیست.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

پورشه کاین S

کاین شاسی‌بلندی است با یک دنیا جذابیت که ذاتی کاملا اسپرت دارد. تولید یک شاسی‌بلند از سوی پورشه، در نوع خود حرکت ماجراجویانه‌ای به حساب می‌آمد. چون تا قبل از کاین، تمام محصولات پورشه را کوپه‌های اسپرت موتور عقب تشکیل می‌دادند. اما پورشه بالاخره این ریسک را پذیرفت و برای اولین بار، کاین را در سال ۲۰۰۲ به عنوان تنها شاسی‌بلندش معرفی کرد.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

نسل پیشین کاین، اولین محصول پورشه بود که پس از مدت‌ها وارد ایران شد. استقبال عالی از این خودرو باعث شد تا نسل جدید نیز مدت کوتاهی پس از معرفی به ایران راه پیدا کند. کاین ۲۰۱۱ برای اولین بار در سال ۸۹ وارد ایران شد. ابتدا این خودرو تنها در مدل‌های ۶سیلندر و ۸سیلندر(کاین S) به بازار راه یافت. اما این روزها شاهد تردد نمونه‌های GTS و توربو نیز در کشور هستیم. (البته واردات کاین به ایران به خاطر قوانین جدید گمرکی متوقف شده و به همین دلیل مدل ۲۰۱۶ کاین فعلا اجازه ورود به کشور را ندارد).

در این میان اما، کاین S بیشترین طرفدار را در ایران دارد و با وجود افزایش قیمت، هنوز هم از فروش مناسبی در کشور برخوردار است. طراحی کاین کاملا اسپرت و جوان‌پسند است. هم‌چنین اصالت در طراحی این خودرو موج می‌زند و با نگاهی گذرا به بدنه کاین، به یاد کوپه‌های اسپرت پورشه، منتهی با قدوقواره‌ای بلندتر خواهید افتاد. پروژکتورهای LED جلو و هواکش‌های بزرگ روی س‍پر نمایی متفاوت برای کاین رقم زده‌اند.

شیب شیشه عقب نیز در نوع خود جالب است و با سایر شاسی‌بلندهای این کلاس تفاوت دارد. گلگیرهای جلو و عقب حالتی ورم کرده دارند و آینه‌های جانبی همانند خودروهای اسپرت، توسط پایه‌ای روی درها قرار گرفته‌اند که این مساله دید اطراف را بهتر از قبل کرده است. طراحی قسمت عقب کاین، نسبتا ساده است. اما چراغ‌های LEDطیفی عقب و سراگزوزهای دوبل، به همراه اسپویلر بالای شیشه عقب، زیبایی خاصی را برای این قسمت رقم زده‌اند.

اولین حسی که با بازکردن در کاین به بیننده دست می‌دهد، شلوغی بیش از حد کابین و تجمل‌گرایی طراحان پورشه است. کابین کاین به طور هنرمندانه‌ای طراحی شده و کیفیت فوق‌العاده قطعات کابین کاملا قابل لمس است. کنسول میانی جلو ذهن را به سوی سدان اسپرت پورشه، یعنی پانامرا می‌برد. دریچه‌های تهویه هوا حالت کلیشه‌ای سایر خودروها را نداشته و به‌صورت عمودی طراحی شده‌اند. هم‌چنین سرنشینان ردیف عقب از ۴ دریچه مجزا به همراه تنظیمات مستقل سیستم تهویه بهره می‌برند.

صندلی‌های بزرگ کاین بسیار راحت و دربرگیرنده هستند و تنظیمات آنها به صورت برقی در ۱۲ جهت انجام می‌شود. هم‌چنین گرمکن صندلی‌های جلو و عقب و سردکن صندلی‌های جلو، به همراه سیستم حافظه یکپارچه با فرمان و‌ آینه‌ها قابل سفارش هستند.

فرمان خوش‌دست کاین ترکیبی هنرمندانه از چرم، چوب و آلومینیوم است. شیفترهای تعویض دنده بر خلاف سایر خودروها روی فرمان قرار دارند، اما با سفارش فرمان اسپرت دیزاین این شیفترها به پشت فرمان منتقل می‌شوند. هم‌چنین اگر اهل پیست و مسابقه هستید، با سفارش شما سیستم کرنوگراف جایگزین قطب‌نمای دیجیتالی روی داشبورد می‌شود. یکی دیگر از المان‌های جالب طراحی داخل کابین کاین، دستگیره‌های خوش‌فرم نصب شده روی درها و کنسول وسط است که در مسیرهای پرتکان و ناهموار به کمک سرنشینان می‌آیند و به حفظ تعادل آنها کمک شایانی می‌کنند.

سراسر کابین با چرم مصنوعی پوشانده شده است و پوشش چرم طبیعی فقط برای رنگ‌بندی‌های قهوه‌ای و اسپرسو قابل سفارش است. هم‌چنین سفارش پوشش جیر برای سقف و ستون‌ها و سقف پانوراما، جلوه لوکس کابین را دوچندان می‌کند. سیستم صوتی BOSE به هراه ۱۴بلندگو، ساب و آمپلی‌فایر به صورت استاندارد روی کاین عرضه می‌شود. اما در صورت پرداخت مبلغی بیشتر می‌توانید از سیستم صوتی BRUMSTER که فقط روی خودروهای گران‌قیمت بوگاتی و مرسدس نصب می‌شود لذت ببرید. هم‌چنین ۲ عدد مانیتور به همراه هدفون بلوتوث نیز برای سرنشینان ردیف عقب قابل سفارش است. ارتفاع کاین در ۷ حالت مختلف تنظیم می‌شود.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

در حالت عادی ارتفاع کف خودرو تا سطح زمین ۲۱ سانتی‌متر است. در کمترین حالت این ارتفاع به ۱۶ سانتی‌متر و در بیشترین حالت به ۲۷ سانتی‌متر می‌رسد و نکته جالب ‌اینکه کاین می‌تواند در عمق نیم‌متری آب حرکت کند. سیستم LCA، خودروهایی که از عقب در حال سبقت گرفتن هستند را شناسایی کرده و رادارهای گوشه سپر از انحراف به اطراف جلوگیری می‌کنند و به راننده هشدار می‌دهند. کاین می‌تواند وزنی حدود ۳.۵تن را به دنبال خود بکشد، که این قابلیت با توجه به فرم اسپرت کاین، عجیب به نظر می‌رسد.

موتور ۴.۸لیتری این خودرو مجهز به سیستم DFI است و بدون بهره گرفتن از سیستم پرخوران قادر است ۴۰۰ اسب‌بخار قدرت تولید کند. گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متری به هرچهار چرخ منتقل می‌شود. کاین از سیستم دو دیفرانسیل با نسبت ۶۰ به ۴۰ بین محور عقب و جلو برخوردار است و همین تقسیم گشتاور، رفتارهای حرکتی کاین را به سمت اسپرت بودن سوق داده است.

هم‌چنین سیستم PLUSS PTV گشتاور را در چرخ‌ها مدیریت می‌کند. سیستم PSM یا همان کنترل پایداری پورشه از هرزگردی چرخ‌ها جلوگیری می‌کند. ترمز اتوماتیک دیفرانسیل(ADB) ، مدیریت کشش پورشه ( PASM) و کنترل دینامیک شاسی (ABD) قابلیت عالی حرکتی را برای کاین، چه در مسیرهای آفرود و چه در مسیرهای شهری به ارمغان آورده‌اند. البته روح کاین به خیابان نزدیک‌تر است تا بیابان! کاین اسپرت‌ترین سواری و اسپرت‌ترین هندلینگ را میان شاسی‌بلندهای بازار ایران دارد. سیستم تعلیق در ۳ حالت نرمال، کامفورت و اسپرت تنظیم می‌شود.

گیرباکس ۸سرعته کاین فوق‌العاده پیشرفته است. البته جای خالی گیرباکس PDK در کاین احساس می‌شود. با فشردن دکمه اسپرت گیرباکس، ضرایب دنده کوتاه می‌شود و تعویض دنده‌ها در این حالت ذهن را به سوی خودروهای مسابقه‌ای می‌برد. این بوکسور سنگین وزن قادر است ظرف ۵.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و نهایت سرعت آن به ۲۵۸کیلومتربرساعت می‌رسد. مصرف ترکیبی کاین S طبق اعلام کارخانه عدد ۱۰.۵ لیتر را نشان می‌دهد، که با توجه به تنظیمات ECU این خودرو و شرایط کشور، این مصرف در حالت عادی به ۱۴لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. یکی دیگر از جذابیت‌های کاین، صدای جذاب خارج شده از اگزوزهاست که گوش سرنشینان را نوازش می‌دهد و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند!

رقبای داخلی و خارجی

BMW X۵

Benz ML

Lexus LX۵۷۰

پیشنهاد نهایی

کاین S در رقابت با ب ام و X۵ و لکسوس LX۵۷۰ قطعا پیروز است. مجموعه کاملی از آپشن ها در کنار قابلیت‌های حرکتی اسپرت،‌به کاین ماهیتی منحصربه‌فرد داده است. انتخاب آن در محدوده قیمتی ۱ میلیارد تومان، توجیه پذیر است.

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟

کدام بیشتر می ارزد؟ موهاوی یا پورشه کاین s؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ِDAvid

      پورشه رو با کیا مقایسه میکنی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج