۲۵۴۰۴۱
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!

برنامه «رامبد جوان» غیر از اعتبار و اقبالی که به تلویزیون می بخشد، چقدر برای جام جم درآمد دارد؟ می دانید اسپانسرها برای خندوانه حاضرند چقدر دست به جیب شوند؟

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!





هفته نامه تماشاگران امروز: برنامه «رامبد جوان» غیر از اعتبار و اقبالی که به تلویزیون می بخشد، چقدر برای جام جم درآمد دارد؟ می دانید اسپانسرها برای خندوانه حاضرند چقدر دست به جیب شوند؟

این رسم مطبوعات است که وقتی برنامه ای محبوب می شود یا به هر علتی همه درباره اش حرف می زنند، سرک بکشند و ببینند در پشت صحنه یک برنامه موفق چه خبر است. یک جنس از این جستجوگری ها، سر زدن به محل ضبط برنامه و ارائه گزارش حال و هوای آن است و یک جنس هم این است که ببینیم این برنامه چقدر هزینه دارد، چقدر درآمد داشته و کلا اوضاع مالی چطوری هاست!

درست مثل علاقه عمومی به انتشار قراردادهای فوتبالیست ها و هنرمندان، فضولی در میزان درآمد مدیران حکومتی رده اول و دوم و ... این گزارش هم از جنس همین سرک کشیدن در درآمدهای یک برنامه پرطرفدار (بخوانید پربیننده ترین برنامه کنونی تلویزیون ما) است.

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!

البته با علم به این نکته که این عدد و رقم ها با اینکه از منابع موثقی به دست آمده، ولی قابل تکذیب کردن هم هست. با علم به این نکته که تهیه و تولید یک برنامه موفق و جذاب، پول خرج کردن هم می خواهد و سرانجام با علم به این نکته که در همین تلویزیون ما، برنامه های متعددی هستند که به لعنت خدا نمی ارزند و با تعطیلی شان آب از آب تکان نمی خورد ولی مقایسه عدد و رقم هایشان با «خندوانه» یک شوخی بی انتهاست.

خلاصه و ساده و عوامانه اش اینکه: «هر چقدر پول درمیاری، نوش جونت۱ حلالت! که حداقل اصول برنامه سازی رو بلدی و حال مردم رو خوب می کنی!»

نکته ضروری: مدت ها قبل از اینکه درآمد و اسپانسرینگ خندوانه سوژه شبکه های اجتماعی شود، این مطلب آماده شد ولی به دلیل آنکه حاشیه تازه ای برای این برنامه محبوب ایجاد نشود، انتشار آن را تا هفته پایانی فصل دوم به تاخیر انداختیم. «تماشاگران امروز» طرفدار این برنامه است و این گزارش، تلاش بی حد و حصر برنامه سازان و مشاورانش را نقض نمی کند.

ستاره چند مربع؛ برای چند میلیون تومان بیشتر

کسی یادش هست که خندوانه در سال ۹۴ با چه اسپانسری کارش را آغاز کرد؟ اصلا کسی به یاد می آورد که ستاره، سامانه ای بود که در همه بخش های خندوانه حرفش مطرح بود؟ حالا چنان همگان از ستاره هفت هشتاد مربع حرف می زنند که انگار سامانه دیگری اصلا وجود نداشته است!

مجموعه سامانه هایی که خطوط امن و حفاظت شده ای هستند برای جابجایی پول الکترونیکی و برخلاف سامانه های پیامکی (که بر اساس تعداد پیامک، مبلغ هر پیامک و بر اساس قراردادش با اپراتورها، روزگار می گذرانند)، درآمد و سودشان از تعداد تراکنش هایی است که انجام می گیرد؛ از خرید شارژ برای تلفن های اعتباری گرفته تا پرداخت قبض و ...

در این سامانه ها رقابت اصلی در جا افتادن بین مردم و تعداد تراکنش هایی است که از این طریق به دست می آید. حالا ستاره هفت هشتاد مربع حسابی به هدفش رسیده. این گروه برای رسیدن به این هدف، چقدر هزینه کرده است؟

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!

آنطور که شنیده ایم، گروه قبلی (یعنی ستاره هفتصد و بیست و چهار مربع وابسته به بانک سامان) برای هر برنامه به خندوانه ای ها ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان می داده اند. تیم جدید که پیش بینی درستی از مقبولیت برنامه داشتند، عدد درشت تری پیشنهاد دادند. عددی که آنقدر بالا هست تا هر تهیه کننده ای را وسوسه کند تا بی خیال قرارداد قبلی شود؛ ظاهرا شرکت آرین نوین وابسته به بانک اقتصاد نوین، برای هر برنامه ۵۰ میلیون تومان پیشنهاد داده.

قرارداد برای حدود ۱۰۰ برنامه تنظیم شد و نزدیک به ۵ میلیارد تومان در سه قسط به حساب سازمان صداوسیما واریز می شود. این عدد، غیر از تامین هزینه «پاکت هدیه» میهمان های هر شب برنامه است.

نکته کنکوری: سوژه این گزارش، طریقه کسب درآمد این نوع شرکت ها نیست و ما می خواهیم فقط درباره کسب درآمد یک برنامه محبوب حرف بزنیم؛ وگرنه توضیح می دادیم که برخلاف سامانه های پیامکی، این شرکت های پرداخت خط موبایل، چگونه و با چه روش های غریبی کسب درآمد می کنند و چرا تبلیغ در چنین برنامه ای برایشان سودآور است و پرداخت چنین مبلغ بالایی را توجیه می کند.

سامانه پیامکی؛ جایزه می دهیم

حتما مسابقه های پیامکی با سوالاتی ساده و بی ربط را دیده اید. شرکت در آن، یعنی ثبت نام در پیامک های صدوپنجاه تومانی سامانه. هر چند به راحتی لغو می شود ولی وسوسه برنده شدن در جایزه های ماهانه، شاید خیلی ها را منصرف کند و پول خوبی به جیب اسپانسر بریزد.

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!

مهم این است که خندوانه در این مدل درآمدزایی هم موفق عمل کرده و بعد از تبلیغ سامانه، با حضور موسسه همشهری در این بخش، همه چیز رنگ دیگری به خود گرفته است. آنطور که شنیده های ما می گوید، تبلیغ هت تریک همشهری (انتشار روزنامه ورزشی همشهری به همراه روزنامه اصلی) در قالب همکاری های مشترک شهرداری و سیما انجام می شود.

یکی از مجریان موسسه همشهری می گوید: «تا جایی که من اطلاع دارم مبلغی بابت این تحقیقات هزینه شده و کارها به عنوان یکی از خدمات متقابل دو مجموعه دیده شده است.»

نکته کنکوری: در این نوع مشارکت پیامکی، هم مردم هزینه زیادی برای هر پیامک متحمل نمی شوند (فقط همان یک پیامک ارسالی)، عضو سامانه بدقولی نمی شوند که با کلمه لغو، لغو نشود (!) و هم جایزه را شرکت ثالثی به عهده می گیرد و در نتیجه همه راضی هستند!

اسپانسرهای متفرقه؛ یک و یک و دیجی کالا و باقی بچه ها

در روزهای اولیه فصل دوم خندوانه شرکت «یک و یک» به حاضران در استودیو جایزه می داد و الان این تبلیغ جذاب و زیرپوستی برای «دیجی کالا» انجام می شود. این شیوه غیرمستقیم تبلیغ، روش جا افتاده ای است و علاوه بر حفظ شأن تلویزیون، برای شرکت کنندگان برنامه هم سود دارد؛ یعنی برنامه متعهد است در هفته (مثلا سه شب در هفته) حتما مسابقه داخل استودیو داشته باشد (با سوال هایی که پاسخ های برعکس دارد یا همچین چیزهایی!) و به برندگان داخل استودیو جایزه تعیین شده شرکت را هدیه دهد.

اسپانسر قصه ما علاوه بر تامین هزینه آن هدیه، برای هر شب اجرای این مسابقه، باید مبلغی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بپردازد. از عدد نهایی دیجی کالا اطلاعی در دست نیست چرا که مذاکرات برای این قرارداد کوتاه مدت، ابتدا در سطح شبکه انجام می شده و سپس به خود خندوانه واگذار شده است.

خنده های صدمیلیون تومانی خندوانه!

نکته کنکوری: ندارد!

آگهی های قبل خندوانه؛ در حد لیگ برتر!

اگر یادتان مانده باشد و دقت کرده باشید، شبکه نسیم (و با نگاهی کلی تر همه شبکه های دیجیتالی) با آگهی به کل بیگانه بودند. چیزی به نام تبلیغات بازرگانی جز به شکلی محدود و مضحک در شبکه بازار، معنا نداشت ولی مدتی است که این آگهی ها هم در شبکه های دیجیتال زیاد شده و گل سر سبدشان هم چیزی نیست جز خندوانه.

باکس آگهی های قبل خندوانه یکی از گران ترین ها در تلویزیون ماست و تا قبل از برگزاری مسابقات خنداننده برتر - بعد از برنامه نود، سریال شبکه سه و پخش های زنده فوتبال داخلی و خارجی - در رتبه پنجم قرار می گرفت ولی خبر رسیده که این رتبه هم بالاتر آمده و تا هفت میلیارد تومان برای صداوسیما درآمد دارد.

نکته کنکوری: همانطور که می دانید درآمد باکس های تبلیغاتی صداوسیما مستقیما به خزانه واریز می شود و سودی برای دست اندرکاران هر برنامه (چه نود باشد، چه خندوانه) ندارد. رتبه بندی قیمت تبلیغات را هم میزان استقبال از برنامه تعیین می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا کور شود هرانکه نتواند دید ، در مورد رفیقتون علدل هم صدق می کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج