جاباما
۲۵۴۳۴۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید

اپل بر خلاف سایر شرکت های تکنولوژی از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن، پیوند خوردن ماهیت و هویت آن با نام استیو جابز است، اما تنها جابز نبوده که در توسعه این شرکت نقش به سزایی داشته است.

وب سایت فردا: اپل بر خلاف سایر شرکت های تکنولوژی از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن، پیوند خوردن ماهیت و هویت آن با نام استیو جابز است، اما تنها جابز نبوده که در توسعه این شرکت نقش به سزایی داشته است.

نشریه بیزینس اینسایدر این موضوع را مد نظر قرار داده و اقدام به معرفی اولین نیروهای انسانی پشت سر شرکت اپل کرده است. تیمی از با استعدادترین افراد که در کنار استیو جابز، شرکت اپل را به جایگاه فعلی رساندند؛ اما در حال حاضر بسیاری از آنها فراموش شده اند.

در اینجا فهرستی از پنج شخصیت برجسته نخستین روزهای اپل را از نظر می گذرانیم.

استیو وازنیاک

وی هیچ گاه عضو اپل نبوده، ولی شخصیتی است که در کنار جابز و همراه با وی پایه های اولیه اپل را بنیان گذاشت و سهم بزرگی در موفقیت این شرکت و البته استیو جابز داشت. وی یک شغل رسمی در شرکت HP بر عهده گرفت و هیچ گاه رسما در اپل جایگاهی به خود اختصاص نداد.

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید

استیو جابز، مرد شماره دو!

مایکل اسکات، مورخ تکنولوژی بر این باور است، استیو جابز مرد شماره دو اپل باید تلقی شود. استدلال او برای این جایگاه آن است که وی یک بار از شرکت اپل اخراج شده و دوباره بازگشته است و البته در بازگشت خود، سهم بسزایی در بزرگ شدن این شرکت ایفا کرده است. در فاصله اخراج و بازگشت به اپل استیو جابز، وی مدیریت شرکت Pixar را بر عهده داشت.

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید

مایک مارکولا، پولدار اپل

مایک مارکولا در واقع تغذیه کننده اصلی استیو جابز و وازنیاک در بنیان گذاری اپل و اوج گیری آن بود. وی برای اولین بار اقدام به سرمایه گذاری به ارزش ۲۵۰ هزار دلار در این شرکت کرد و در ازای این سرمایه گذاری، ۳۰ درصد از سهام شرکت را از آن خود کرد. وی همچنین نقش مهمی در مدیریت اپل و طراحی مدل کسب و کار اولیه آن داشت.

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید

بیل فرناندز، اولین کارمند اپل

بیل فرناندز برای اولین بار استیو جابز را در دبیرستان کاپرتینو ملاقات کرد و همچنین همسایه و دوست صمیمی استیو وازنیاک بود. وقتی جابز و وازنیاک اپل را بنیان گذاشتند، فرناندز را به عنوان اولین کارمند این شرکت به استخدام درآوردند. وی تا سال ۱۹۹۳ در اپل ماند و بعد از آن به شرکت Ingres رفت.

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید

راد هالت، مهره مهم در توسعه اپل ۲

راد هالت که اساسا برای پیوستن به اپل در ابتدا بسیار بدبین بود، یک طراح معتبر و محترم به حساب می آمد؛ اما خود در خاطراتش می نویسد، به رغم این بدبینی، استیو جابز وی را قانع کرد که شغل مورد نظرش در اپل را قبول کند. وی در دوران موفقیت اپل ۲ نقش بسزایی داشت اما خود می گوید، بعد از آنکه مدیریت جدید بر سر کار آمد، وی را با بی اعتنایی کنار گذاشتند.

پنج نفر اول شرکت اپل را بشناسید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج