جاباما
۲۵۴۳۵۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

دفاع اوباما از هیلاری کلینتون

باراک اوباما در مصاحبه‌ای با برنامه تحلیلی «۶۰ دقیقه» از شبکه سی‌بی‌اس، گفت استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی ایمیل در دوره‌ای که وزیر خارجه بود، اشتباه بوده اما این اشتباه، امنیت ملی را به خطر نیانداخته است.​

فرارو: باراک اوباما در مصاحبه‌ای با برنامه تحلیلی «۶۰ دقیقه» از شبکه سی‌بی‌اس، گفت استفاده هیلاری کلینتون از سرور شخصی ایمیل در دوره‌ای که وزیر خارجه بود، اشتباه بوده اما این اشتباه، امنیت ملی را به خطر نیانداخته است.​

اوباما در این مصاحبه افزود که مقام‌های دولتی باید در مورد مدیریت اطلاعات حرفه‌ای و شخصی حساس‌تر باشند ولی در عین حال تأکید کرد که انتقادها از خانم کلینتون به خاطر انگیزه‌های سیاسی اغراق‌آمیز بوده است.

باراک اوباما افزود: «به نظرم خود او اولین کسی است که خواهد پذیرفت که می‌توانست تصمیم بهتری بگیرد و زودتر این موضوع را علنی کند».

باراک اوباما تأکید کرد که روش هیلاری کلینتون، «امنیت ملی آمریکا را به خطر نیاخته» و وقتی که در ادامه مصاحبه از او سؤال شد که دولت او افرادی را به خاطر علنی کردن اطلاعات محرمانه در کامپیوترهای شخصی خود محاکمه و مجازات کرده، پاسخ داد که برداشت او این نیست که کلینتون قصد داشته «چیزی را مخفی کرده و یا اطلاعات محرمانه را افشا کند».

اوباما در عین حال افزود که او از ابتدا از این موضوع اطلاع نداشت.

در مورد استفاده کلینتون از سرور شخصی برای ایمیل‌ها هنوز هم سؤالاتی وجود دارد.

تحقیقات مجلس سنای آمریکا اخیراً متوجه شد که سرور شخصی ایمیل‌های خانم کلینتون در سال ۲۰۱۳ توسط منابع ناشناسی در چین، کره جنوبی و آلمان هدف حملات هکرها قرار گرفته است. پلیس فدرال آمریکا هنوز هم در حال بررسی سیستم شخصی ایمیل‌های اوست و ممکن است این تحقیقات نشان دهد که به اطلاعات محرمانه موجود در ای‌میل‌های او دستبرد زده‌اند.

کلینتون نیز در ادامه این تحققات باید به سؤالات مشخصی در مورد موازین حفاظتی سیستم شخصی ایمیل خود پاسخ دهد که در دوره عهده‌داری مقام وزارت خارجه به جای مرکز ارتباطات دولتی از منزل شخصی او در نیویورک مدیریت می‌شد.

بعید است ترامپ رئیس‌جمهور شود

باراک اوباما در جریان مصاحبه خود با برنامه تحلیلی ۶۰ دقیقه در مورد مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ نیز اظهار نظر کرد. او دونالد ترامپ که در حال حاضر در بین نامزدهای جمهوری‌خواه بیشترین حمایت را دارد، یک «شخصیت کلاسیک برنامه‌های تلویزیونی» و «فردی جنجالی که به دنبال جلب تبلیغات است» توصیف کرد و گفت که «او سعی دارد از چیزی که در حزب جمهوری‌خواه واقعاً وجود دارد بهره‌برداری کند».

اوباما افزود: «به نظر من در بین بخش بزرگی از جمهوری‌خواهان که در رأی‌گیری برای انتخاب نامزد آن حزب شرکت می‌کنند یک احساس قوی ضد مهاجران وجود دارد».

او درعین حال افزود که بعید می‌داند ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شود.

باراک اوباما البته در مورد احتمال شرکت جو بایدن، معاون خود، در رقابت‌های حزب دمکرات برای تعیین نامزد مقام ریاست جمهوری اظهار نظر نکرد. بسیاری معتقدند که بایدن به زودی تصمیم خود را در این زمینه اعلام خواهد کرد.

با این همه اوباما گفت: «کسی که مثل جو بایدن که در تمام جلسات در کنار رئیس‌جمهور نشسته و با تمام مسائل و تصمیمات دست و پنجه نرم کرده است، قاعدتاً پیش خود فکر خواهد کرد که می‌تواند وظایف ریاست جمهوری را به خوبی انجام دهد».

وقتی از باراک اوباما سؤال شد که اگر قانون اجازه می‌داد آیا او می‌توانست برای دور سوم هم به پیروزی برسد او خیلی کوتاه جواب داد: « بله».

در مورد سوریه «راه حل جادویی» وجود ندارد

در این مصاحبه اوباما نظرات خود را در مورد بحران سوریه تشریح کرد.

دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که وزارت دفاع این کشور سیاست تجهیز و آموزش گروه‌های مستقل اپوزیسیون سوریه را به کلی کنار گذاشته و به جای آن قصد دارد با گروه‌های شورشی که فعال هستند، همکاری کند.

این تغییر سیاست در عین حال نگرانی‌های رو به افزایش دولت آمریکا در مورد دخالت نظامی روسیه را منعکس می‌کند که وضعیت جنگ داخلی سوریه را پیچیده‌تر کرده و موجب تقویت حکومت بشار اسد شده است.

اوباما گفت در مورد ایجاد یک نیروی مسلح میانه‌رو در سوریه اطمینان ندارد. او افزود:«هدف من این بود که طرح مربوط به تجهیز یک نیروی مسلح میانه‌رو برای مبارزه با گروه داعش را بسنجیم. آنچه ما دریافتیم این است که تا زمانی که بشار اسد حاکم است چنین گروه‌هایی فعالیت خود را روی مبارزه با گروه خلافت اسلامی متمرکز نخواهند کرد».

اوباما گفت که بخشی از استراتژی آمریکا در سوریه امتحان کردن روش‌های مختلف است. او افزود: «در شرایط پرتلاطمی مثل سوریه که بازیگران متعددی در آن دخالت دارند، فقط یک راه حل جادویی وجود ندارد.»

با وجود آنکه وزارت دفاع آمریکا، برنامه‌های خود برای آموزش و تجهیز شورشیان سوری را کنار گذاشته، طرح سازمان سیا برای آموزش حدود ۱۰ هزار نفر برای مبارزه با رژیم بشار اسد که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده هنوز ادامه دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج