۲۵۴۴۹۲
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

انتقاد از تصویب برجام در ربع ساعت در مجلس

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: در شأن مجلس نبود که مهم ترین طرح سیاست خارجی در ربع ساعت بدون توجه به پیشنهادات تصویب شود.

خبرگزاری فارس: مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز سه‌شنبه پارلمان طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: در شأن مجلس جمهوری اسلامی نبود که مهمترین طرح سیاست خارجی این دوره در عرض یک ربع بدون قرائت سایر پیشنهادات تصویب شود.

وی اضافه کرد: بهتر بود پیشنهادات مطرح شود تا موافقان و مخالفان صحبت کرده و مردم از مسائل آگاه شوند؛ این طرحی که امروز ما آن را تصویب کردیم دارای بخش‌های مختلفی بود و بهتر بود مردم می‌دانستند نگرانی‌های ما درباره بازرسی از اماکن نظامی و بازگشت‌پذیری تحریم‌ها چیست.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشنهادات زیادی در رابطه با این طرح مطرح شده بود، یادآور شد: البته در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم فقط در یک جلسه طرح بررسی و به تصویب رسید، هم در آن جلسه و هم در نشست امروز فرصت نشد پیشنهادات نمایندگان مطرح و بررسی شود.

بذرپاش برخی پیشنهادات نمایندگان را مطلوب، کارشناسی شده و بر پایه مسائل فنی و تخصصی دانست و تصریح کرد: بهتر بود این پیشنهادات مطرح می‌شد تا مردم از مواضع نمایندگان آگاه شوند.

وی با اشاره به جلسات فراکسیون‌های اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت برای جمع‌بندی پیرامون طرح برجام، گفت: ما جلساتی درباره این طرح داشتیم و از طرف فراکسیون اصولگرایان بنده با آقایان زارعی و زاکانی در این جلسات حضور داشتیم، از طرف فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز آقایان جلالی، بروجردی و حقیقت‌پور حضور داشتند البته در جلسه‌ای که آقای لاریجانی در آن حضور نداشتند بحث‌هایی پیرامون این مباحث مطرح شد اما در جلسه نهایی آقای لاریجانی نیز حضور داشتند.

وی اضافه کرد: ما در آنجا ۱۱ پیشنهاد مطرح کردیم البته در جمع ۶ نفره مذکور که آقای توکلی حضور داشتند اکثر پیشنهادات ما پذیرفته شد اما مباحث به جلسات آخر در حضور رئیس مجلس موکول شد.

بذرپاش با اشاره به نشست منتخبین فراکسیون‌های اصولگرایان و اصولگرایان رهروان ولایت با رئیس مجلس، اظهار داشت: در آن جلسه از ۱۱ پیشنهاد ما که در جلسه مشترک ۹ تای آنها پذیرفته شده بود تمامی منتفی شد و فقط درباره بحث تحریم‌ها و اینکه در صورت بازگشت تحریم‌ها دولت باید چه کار کند بحث‌هایی مطرح شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس همچنین تصریح کرد: در جلسه مذکور پیشنهاد اینکه ما در دو سال به ۱۹۰ هزار سو برسیم پذیرفته شد البته این پیشنهاد جایگزین پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه سوخت شد؛ کارخانه سوخت تعریف روشن و شفافی ندارد اما ۱۹۰ هزار سو در دو سال کاملاً مشخص است؛ بحث دیگر ما واژه به «دولت اجازه داده می‌شود»، بود مبنی بر اینکه ما پیشنهاد دادیم «دولت می‌تواند» جایگزین آن شود، در نهایت پیشنهادات ما به همین دو موضوع محدود شد اما اینکه این طرح با توافق دو فراکسیون بود (صحیح نیست).

«جلسات مشترک ما با فراکسیون رهروان ولایت درباره طرح برجام برگزار شد اما پیشنهادات ما رد شد و به همین دلیل طبیعتاً توافقی صورت نگرفته است. یکی از دلایلی که ما این طرح را امضا نکردیم همین نکات بود زیرا از بنده خواسته شد طرح را امضا کنم اما به دلایلی که گفتم طرح را امضا نکردم».

بذرپاش در پاسخ به این سؤال که آیا شما امضا را منوط به خواندن گزارش نکرده بودید، گفت: خیر. بنده چنین حرفی نزده‌ام.

عضو هیأت رئیسه مجلس در پاسخ به این سؤال که موضع آقای حداد درباره برجام و مسائل پیش آمده پیرامون آن چیست، گفت: من در این باره اطلاعی ندارم و بهتر است از آقای حداد سؤال کنید. ما در این باره واحدیم اما دلیل عدم حضور آقای حداد این بود که وی بیمار بود و به دلیل بستری شدن نتوانسته بود در مجلس حضور یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Amir

      معیار سنج مجلس شمایی،آقای بزرپاش؟؟؟؟؟

    • Amir

      شان مجلس پایین نیامده عزیز دل برادر شما به خواستت نرسیدی،چرا از شان مجلس مایه میزاری؟؟؟؟نکن عزیز برادر نکن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج