۲۵۴۶۰۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

۶ تیم که در مقدماتی یورو صد در صد پیروز شدند

انگلیس با پیروزی ۳-۰ مقابل لیتوانی به ششمین تیمی تبدیل شد که در تاریخ رقابت های مقدماتی یورو، رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی ثبت می کند.

طرفداری: انگلیس با پیروزی ۳-۰ مقابل لیتوانی به ششمین تیمی تبدیل شد که در تاریخ رقابت های مقدماتی یورو، رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی ثبت می کند. سایت یوفا شش تیمی که موفق به ثبت رکورد صد درصد پیروزی شده اند را بررسی کرده است:

فرانسه - یورو ۹۲ (۸ بازی، ۸ پیروزی، ۲۰ گل زده، ۶ گل خورده)

فرانسه پس از ناکامی در راه رسیدن به یورو ۸۸ و جام جهانی ۹۰، تحت هدایت میشل پلاتینی به اولین تیمی تبدیل شدند که موفق به رکورد صد درصد پیروزی در رقابت های مقدماتی یورو می شود. آن ها در گروهی که مسلما در بین گروه های هفت گانه سخت ترین گروه ممکن بود، در حضور چکسلواکی، اسپانیا، ایسلند و آلبانی با کسب ۸ پیروزی متوالی راهی مرحله نهایی شد.

ژان پیر پاپن با به ثمر رساندن ۹ گل از مجموع ۲۰ گل تیم، بدون شک بهترین بازیکن تیم بود. از جمله مهمترین گل های وی گل پیروزی بخش دقیقه ۸۹ در زمین چکسلواکی و گل دوم فرانسه به اسپانیا که منجر به اولین شکست میزبان در سویل در ۳۰ بازی پس از ۶۸ سال شد. اریک کانتونا نیز در پیروزی ۳-۱ در مقابل ایسلندی که با خط دفاعی بسیار خوبی در این مسابقات حاضر شده بود، دو بار گلزنی کرد. فران سوازی، لوییس فرناندز، لورن بلان، باسیله بولی، مانوئل آموروس، دیدیه دشام از جمله بازیکنان فرانسه در آن دوره بودند.

اما در مسابقات یورو ۹۲ وضعیت خروس ها متفاوت بود. این تیم دو تساوی ۱-۱ در مقابل سوئد میزبان و ۰-۰ در مقابل انگلیس به دست آورد و پس از شکست شوکه آور ۲-۱ در مقابل دانمارک قهرمان خیلی زود و بدون کسب حتی یک پیروزی از دور مسابقات کنار رفتند. میشل پلاتینی نیز پس از کسب این نتایج از سمت خود کناره گیری کرد.

جمهوری چک - یورو ۲۰۰۰ (۱۰ بازی، ۱۰ پیروزی، ۲۶ گل زده، ۵ گل خورده)

جمهوری چک که موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی یورو ۹۶ شده بود، در راه حضور در جام جهانی ۹۸ ناکام ماند، اما با عملکردی بی عیب و نقص در مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۰۰ حاضر شد. تیم یوزف چووانک در گروه نهم مسابقات با تیم های اسکاتلند، بوسنی و هرزگویین، لیتوانی، استونی و جزایر فارو همگروه بود و با قاطعیت به مرحله نهایی صعود کرد.

مهمترین نتایج چک دو پیروزی در مقابل اسکاتلند بود. این تیم ابتدا با نتیجه ۲-۱ در سلتیک پارک پیروز شد، که اولین شکست خانگی اسکاتلندی ها در مسابقات مقدماتی، طی ۱۲ سال و ۲۶ مسابقه بود. سپس در پراگ نیز موفق شدند بازی ۲-۰ باخته را با کامبکی فوق العاده با نتیجه ۳-۲ و با گل های توماس رپکا، پاول کوکا و یان کولر، در ۲۵ دقیقه نهایی پیروز شوند. پاول ندود، یان کولر، توماس رپکا، پاتریک برگر، کارل پوبورسکی و ولادیمیر اسمیچر از جمله بازیکنان چک در آن دوره بودند.

همچون هشت سال قبل فرانسه، فرم ایده آل این تیم نیز در مرحله نهایی مسابقات حفظ نشد. پس از دو شکست ۱-۰ در مقابل هلند (میزبان) و ۲-۱ در مقابل فرانسه (قهرمان)، علی رغم پیروزی ۲-۰ مقابل دانمارک از دور مسابقات کنار رفتند.

فرانسه - یورو ۲۰۰۴ (۸ بازی، ۸ برد، ۲۹ گل زده، ۲ گل خورده)

فرانسه به عنوان مدافع عنوان قهرمانی در گروه اول با تیم های اسلوونی، رژیم صهیونیستی، قبرس و مالت هم گروه شده بود، که تقریبا گروه راحتی بود و تحت هدایت ژاک سانتینی موفق شد موفقیت ۱۲ سال پیش خود را تکرار نماید.

فرانسه با حضور بازیکنانی همچون فابین بارتز، لیلیان تورام، زین الدین زیدان، دیوید ترزگه، تیری آنری، سیلوین ویلتورد، روبرت پیرس، پاتریک ویرا، کلود ماکله له، اولیویه داکور، استیو مارله و سیدنی گوو تیم ها را یکی پس از دیگری و با نتایج پرگل شکست داد و راهی دور نهایی مسابقات شد.

با وجود زین الدین زیدان و تیری آنری فرانسه باز هم مدعی اصلی قهرمانی در پرتغال بود. اما علی رغم پیروزی با دو گل اوقات اضافی زین الدین زیدان در مقابل انگلیس و در ادامه تساوی ۲-۲ در مقابل کرواسی و پیروزی ۳-۱ در مقابل سوئیس و صدرنشینی در گروه، فرانسه در کمال شگفتی با یک گل مغلوب یونان قهرمان مسابقات شد و از دور مسابقات کنار رفت.

آلمان - یورو ۲۰۱۲ (۱۰ بازی، ۱۰ پیروزی، ۳۴ گل زده، ۷ گل خورده)

فینالیست یورو ۲۰۰۸ و تیم سوم جام جهانی ۲۰۱۰ با هدایت یواخیم لو، آماده تر از همیشه در مسابقات مقدماتی به میدان رفت و در گروه ترکیه، بلژیک، اتریش، آذربایجان و قزاقستان با اقتدار صدرنشین شد.

۲۲ گل از مجموع ۳۴ گل این تیم در پنج دیدار خانگی به ثمر رسید که شامل پیروزی ۶-۲ در مقابل اتریش در گلزن کرشن بود. میروسلاو کلوزه با به ثمر رساندن ۹ گل بهترین گلزن ژرمن ها شد. مانوئل نویر، هولگر بداشتوبر، لوکاس پودولسکی، مسوت اوزیل، تونی کروس، توماس مولر، ماریو گومز، آندره شورله، ماریو گوتسه، باستین شواین اشتایگر و فیلیپ لام از جمله بازیکنان ژرمن ها در دور مقدماتی بودند.

ژرمن ها در دور نهایی موفق تر از سایر تیم های موفق قبلی در دور مقدماتی عمل کردند و سه پیروزی ۱-۰ مقابل پرتغال، ۲-۱ مقابل هلند و ۲-۱ مقابل دانمارک این تیم را از گروه مرگ با امتیاز کامل راهی دور بعدی کرد. پیروزی ۴-۲ در مقابل یونان موجب شد آلمان با اقتدار راهی نیمه نهایی شود، اما با دو گل از ماریو بالوتلی با نتیجه ۲-۱ مغلوب ایتالیا شدند تا در راه رسیدن به فینال ناکام بمانند.

اسپانیا - یورو ۲۰۱۲ (۸ بازی، ۸ پیروزی، ۲۶ گل زده، ۶ گل خورده)

اسپانیا نیز در دور مقدماتی یورو ۲۰۱۲ موفق به کسب پیروزی در تمامی دیدارهایش شد. این تیم به عنوان قهرمان یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ با آمادگی کامل و با اقتدار راهی یورو ۲۰۱۲ شد. جمهوری چک، اسکاتلند، لیتوانی و لیختن اشتاین در دیدارهای رفت و برگشت مغلوب لاروخا شدند.

پیروزی ۳-۲ در اسکاتلند با گل های ویا، اینیستا و یورنته و همچنین دو گل ویا در پیروزی ۲-۱ در مقابل جمهوری چک از جمله نتایج مهم تیم تحت هدایت ویسنته دل بوسکه بود. ایکر کاسیاس، کارلس پویول، جرارد پیکه، سرخیو راموس، سسک فابرگاس، ژاوی، ژابی آلونسو، آندرس اینیستا، داوید سیلوا، داوید ویا، خوان ماتا، فرناندو تورس، فرناندو یورنته، سرخیو بوسکتس و پدرو از جمله ستاره های اسپانیا در دور مقدماتی بودند.

در مرحله نهایی اسپانیا ابتدا با نتیجه ۱-۱ در مقابل ایتالیا متوقف شد. سپس دو پیروزی ۴-۰ در مقابل ایرلند و ۱-۰ در مقابل کرواسی این تیم را راهی دور بعدی کرد. پیروزی ۲-۰ در مقابل فرانسه و در ضربات پنالتی در مقابل پرتغال، اسپانیا را به فینال رساند تا با پیروزی قاطع ۴-۰ مقابل ایتالیا قهرمان شود. این تیم با ۵ کلین شیت متوالی اولین کشوری شد که از عنوان قهرمانی اش در یورو دفاع کرد.

انگلیس - یورو ۲۰۱۶ (۱۰ بازی، ۱۰ پیروزی، ۳۱ گل زده، ۳ گل خورده)

انگلیس که بسیار زود از جام جهانی ۲۰۱۴ کنار رفتند با ترکیبی جوان به استقبال یورو ۲۰۱۶ رفتند. تیم تحت هدایت روی هاجسون در گروه سوئیس، اسلوونی، استونی، لیتوانی و سن مارینو به رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی دست یافت و راهی یورو شد.

وین رونی یکی از ستارگان انگلیس در این مسابقات بود که در پیروزی ۲-۰ مقابل سوئیس به رکورد ۵۰ گل برای تیم ملی انگلیس دست یافت و جو هارت، گری کیهیل، الکس چمبرلین، هری کین، رحیم استرلینگ، فیل جاگیلکا، دنی ولبک، جک ویلشر، تئو ولکات و راس بارکلی از دیگر بازیکنان سه شیرها در این مسابقات بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج