۲۵۴۶۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

عبور ایران از چراغ قرمز فرانسه

رییس بخش گردشگری وزارت امور خارجه فرانسه از اعمال تغییراتی در نقشه ایران که پیش از این از سوی این کشور به عنوان نقاط ناامن و هشداردهنده برای سفر در آن مشخص شده بود، خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس بخش گردشگری وزارت امور خارجه فرانسه از اعمال تغییراتی در نقشه ایران که پیش از این از سوی این کشور به عنوان نقاط ناامن و هشداردهنده برای سفر در آن مشخص شده بود، خبر داد.

«میشل دوریو» که در رأس هیاتی گردشگری از جانب وزیر امور خارجه فرانسه به ایران سفر کرده است، درباره تغییر ذهنیت سیاسی مردم فرانسه نسبت به ایران پس از حذف پیام هشداردهنده این کشور برای سفر اتباعش به ایران و میزان مراجعه فرانسوی‌ها به این سایت پس از اعمال چنین تغییراتی، اظهار کرد: تصویری که ایران در فرانسه دارد، بسیار خوب است. جهانگردان فرانسوی عزم جدی برای سفر به ایران دارند و ملاحظات ما گویای آن است که تعداد گردشگران فرانسوی در ایران در حال افزایش است.

او گفت: نقشه‌ای که وزارت خارجه فرانسه از ایران در وب سایت خود قرار داده و مناطقی را در آن ناامن اعلام کرده بود، متحول شده و همچنان در حال تغییر و تحول است.

دوریو افزود: آنچه ما امروز مشاهده می‌کنیم، مراجعه جهانگردان فرانسوی به ایران است، برای همین ما در آرامش می‌توانیم در این کشور سرمایه‌گذاری کنیم.

وزارت خارجه فرانسه از سال ۲۰۰۶ پس از کاهش روابط اقتصادی دولت‌اش با ایران، نام ایران را در فهرست کشورهای ناامن قرار داد و به اتباع‌اش "پرهیز" از سفر غیرضروری به ایران را توصیه کرد.

سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران باعث شد هشدارهای قبلی دولت این کشور به اتباع خود برای پرهیز از سفر به ایران، اصلاح شود.

وزارت خارجه فرانسه که قبلا در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده بود سفر به ایران را توصیه نمی‌کرد، با اصلاح متن قبلی و واژه‌ی "déconseillé"، نوشته است: «گردشگری و فعالیت حرفه‌ای سفر در بخش‌هایی از ایران، از جمله اردبیل، شیراز، پرسپولیس، اصفهان، یزد، کاشان، همدان، تبریز، رشت، گرگان، تهران، کرج و مشهد و همچنین در جزایر گردشگری کیش و قشم و سایت باستان‌شناسی شوش در استان خوزستان ممکن است.»

این وزارتخانه با نمایش نقشه‌ای از ایران، نقاط ناامن را برای منع سفر اتباعش به آن مناطق با رنگ قرمز مشخص کرده و اخطار و هشدار داده است، این مناطق بیشتر استان‌های هم مرز با عراق، افغانستان و پاکستان است. همچنین به مسافران ایران پیشنهاد کرده برای دیدن "بم" می‌توانند از مسیر هوایی استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج