۲۵۴۷۹۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

آلن ایر: عاقبت خرد‌ جمعی حرفش را خواهد زد

با تصویب کلیات و جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس ایران، اجرای توافق هسته ای میان ایران و غرب یک گام بزرگ دیگر به واقعیت نزدیک تر شد تا اکنون همه در انتظار تصمیم شورای نگهبان قانون اساسی ایران در این باره شدند.

نامه نیوز: با تصویب کلیات و جزئیات برنامه جامع اقدام مشترک در مجلس ایران، اجرای توافق هسته ای میان ایران و غرب یک گام بزرگ دیگر به واقعیت نزدیک تر شد تا اکنون همه در انتظار تصمیم شورای نگهبان قانون اساسی ایران در این باره شدند.

قرار است شورای نگهبان قانون اساسی در یک جلسه فوری کار رسیدگی به طرح اجرای برجام را مورد بررسی قرار دهد، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه در این باره گفت: همانطور که من از قبل پیش‌بینی می‌کردم، فرجام برجام در مجلس مثبت است و در شورای نگهبان هم فکر می‌کنم به همین صورت خواهد بود.

به گفته عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، برجام از هفته آینده اجرایی خواهد شد؛ حسن روحانی رئیس جمهوری نیز شب گذشته در اظهاراتی در گفت وگوی مستقیم تلویزیونی تاکید کرد که ۲ ماه دیگر تحریم ها بر اساس طرح اجرای برجام برداشته خواهد شد.

تصویب طرح اجرای برجام در مجلس با واکنش فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مسول هماهنگی گروه ۱+۵ مواجه شد و موگرینی ضمن استقبال از تصویب برجام در مجلس گفت:خبر بسیار خوبی که امروز صبح درباره تصویب برجام در پارلمان ایران شنیدم را تبریک می‌گویم.

آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به تصویب طرح برجام در مجلس ایران، گفت: معتقدم توافق برجام برای همۀ طرفین، توافقی خوب بود - همان توافق "برد-برد" معروف - و دولت ما با امید انتظار دارد که همۀ طرفین آن را با دقت بطور کامل اجرا کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازهم باید انتظار مانع تراشی از سوی تندروها و مخالفان برجام در واشنگتن و یا تهران را داشته باشیم یا نه نیز با تکرار ادعاهای پیشین واشنگتن گفت: بقول معروف "حرف حق جواب ندارد" - هدف ما از مذاکرات جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای بود و اگر این توافق اجرا شود این هدف تحقق پیدا خواهد کرد. در مورد مزایا و معایب این توافق در آمریکا نیز منطق و موضع دولت اوباما در این مورد در قبال مخالفان پیروز شد.

آلن ایر افزود: در مورد بحث داخل ایران صلاح نیست اظهار نظر کنم و به این نکته بسنده می کنم که فرضم این است که آخر و عاقبت خرد جمعی حرفش را خواهد زد.

‫وی درباره تغییر رئیس جمهوری آمریکا و احتمال نقض برجام از سوی دولتمردان آمریکایی در دولت آینده این کشور نیز تاکید کرد: بنظرمن اگر در آن وقت توافق کماکان در حال اجرا شدن باشد, عقل سلیم حکم می کند که رییس جمهور آینده هر که باشد آن را مختل نخواهد کرد.

‫آلن ایر همچنین گفت: بحث ها در مجلس ایران درباره برجام را با دقت دنبال کردم - این کار بخشی از وظیقۀ شغلی ام است. نظرمن این است که درست مثل آمریکا, در ایران هم بحث خیلی داغ بود و احتمال دارد بعضی مخالفان واقعاً نگران اثرات سوء این توافق بودند و بعضی دیگر برای دلایل جناحی قصد کارشکنی دارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج