۲۵۴۸۰۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واکنش رسمی روحانی به نامه مهم ۴ وزیر

رئیس جمهور به نامه مشترک وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع درباره اوضاع اقتصادی با محوریت بورس پس از گذشت ۱۰ روز از انتشار این نامه واکنش رسمی نشان داد.

خبرگزاری مهر: رئیس جمهور به نامه مشترک وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع درباره اوضاع اقتصادی با محوریت بورس پس از گذشت ۱۰ روز از انتشار این نامه واکنش رسمی نشان داد.

حسن روحانی دیشب در برنامه زنده تلویزیونی رونمایی از تغییرات جدید در سیاست‌های اقتصادی دولت برای نیمه دوم امسال و در حالی که ۱۰ روز از انتشار نامه مشترک وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع درباره اوضاع اقتصادی با محوریت بورس می‌گذشت، به شیوه خود به این نامه پاسخ رسمی داد.

وی در این باره گفت: در برخی از بخش‌های اقتصاد، مردم با یک مشکلاتی مواجه هستند. بازار بورس جزو آنهایی است که مشکل دارد و چند تا وزیر کابینه هم اظهار نگرانی کرده بودند، البته چون برای رسانه‌ها و مردم تازگی داشت، برایشان عجیب و غریب بود اما برای من همان مشکلات را هم در دولت و هم در طول جلسه اقتصادی که در هفته داریم، شفاهی می‌گفتند، وزیر اقتصاد عضو آن جلسه است و این مباحث مطرح می‌شد.

رئیس جمهور تصریح کرد: بورس مشکلاتی دارد و باید مشکلات را حل و فصل کنیم، البته همه بورس دست دولت نیست، اصلاً کلاً در اختیار دولت نیست اما دولت می‌تواند به بورس کمک کند و این کمک را خواهد کرد.

وی اظهارداشت: آینده بورس، آینده خوبی خواهد بود، البته امسال فراز و نشیب زیاد و مشکلاتی داشته است ولی ما باید از این فضا عبور کنیم و باید برای شرایط امروز و ماه‌های آینده یک اقداماتی انجام دهیم، دو تا مشکل اساسی پیش رو بود و در این ماه‌ها زیاد گزارش می‌شد.

پیش از این، وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع در نامه‌ای مشترک به رئیس جمهور با انتقاد از برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها، هشدار دادند اگر تصمیم ضرب‌الاجل اقتصادی گرفته نشود، رکود تبدیل به بحران خواهد شد.

در نامه مشترک علی طیب نیا، محمدرضا نعمت زاده، علی ربیعی و حسین دهقان وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیس جمهور آمده است: «همانطور که مستحضرید از دی ماه ۱۳۹۲ تاکنون بازار سرمایه متاثر از تحولات و متغیرهای کلان بین المللی و داخلی از جمله کاهش بهای نفت و کالای اساسی از جمله فلزات و همچنین تحریم‌ها و برخی تصمیمات و سیاست‌های ناهماهنگ دستگاه‌ها در داخل کشور شاهد افتی کم سابقه گردیده است به نحوی که از دی ماه سال ۱۳۹۲ تاکنون ظرف مدت ۱۹ ماه ارزش بازار بر اساس شاخص قیمت ۴۲ درصد کاهش یافته و به لحاظ افت ارزش، بازار کاهشی معادل ۱۸۰ هزار میلیارد تومان را شاهد است. (ارزش بازار از ۵۱۱ هزار میلیارد تومان در دی ماه ۱۳۹۲ امروز به عدد ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است) و امروز در پی دستاورد بسیار ارزشمند و بزرگ هسته ای ملت ایران و در عین وجود پی آمدهای مثبت اقتصادی فراوان آن ابهاماتی نیز در بازار ایجاد شده که باید سریعا واکنش نشان داد.»

در این نامه می‌خوانیم: «براساس پیش بینی های بودجه ای شرکت‌ها که در بازار سرمایه موجود است و واقعیت‌های موجود در عملیات صنایع مختلف بورسی در برهه کنونی اگر به صورت ضرب الاجل و براساس قواعد حاکم در شرایط بحران اتخاذ تصمیم نگردد، بیم آن می رود که این رکود تبدیل به بحران و آنگاه بی اعتمادی شود که برای زدودن آثار آن شاید مدت‌ها وقت لازم لاشد.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج