۲۵۴۹
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

ممنوعيت فروش پوشاك زنانه توسط مردان

يك عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي پيشنهاد كرد براي تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در كشور، فروش هر گونه پوشاك زنانه از سوي مغازه داران و فروشندگان مرد ممنوع شود.

'سيدرمضان شجاعي' نماينده ساري اين موضوع را در ميزگرد ' حجاب و ماهواره' عنوان كرد كه با حضور او، حجت الاسلام والمسلمين 'حسن ملك محمدي' نماينده دامغان و 'بهروز جعفري' نماينده سميرم در محل خبرگزاري جمهوري اسلامي برگزار شد. اين نمايندگان، همگي عضو كميسيون فرهنگي مجلس هستند.

ممنوعيت فروش پوشاك زنانه توسط مردان

شجاعي گفت: در جامعه اسلامي علاوه بر زنان همه اقشار جامعه به عفاف پايبندند و اين موضوع بايد در همه شئون بخوبي تجلي يابد.
وي تصريح كرد: در اين زمينه، ممنوعيت فروش پوشاك زنانه توسط فروشندگان مرد و نظارت بر طراحان و توليد كنندگان مد و لباس براي جلوگيري از رواج پوشاك نامناسب، از راه هاي مهم براي تقويت و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است.

نماينده ساري در عين حال با بيان اينكه مباحث فرهنگي را با قدرت سلبي نمي توان اداره كرد، اظهارداشت: عفاف و حجاب از مسائل مهمي است كه در مورد آن نبايد دچار افراط و تفريط شد.

وي تصريح كرد: راه گسترش و تقويت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، تعامل و همگرايي همه نهادها و اجراي درست قوانين در اين زمينه است.

ملك محمدي نماينده دامغان نيز گفت كه متاسفانه مراجع ذيربط در كشور در مورد نحوه برخورد با عوامل مخل عفاف و حجاب در جامعه اتفاق نظر با يكديگر ندارند.

وي افزود: امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب و همه مراجع تقليد، عفاف و حجاب را از اصول مسلم اسلام و از احكام الهي برشمرده اند و بر قاطعيت در اجراي آن تاكيد دارند.

نماينده دامغان تصريح كرد: ما در عين حال كه بايد قانون مربوط به عفاف و حجاب را با قاطعيت و البته با تعامل با همه مراجع ذيربط اجرا كنيم، از امور مربوط به فرهنگ سازي در اين زمينه نيز نبايد غافل بمانيم.

وي گفت: جامعه ايران در حال حاضر آماج شبيخون فرهنگي دشمنان انقلاب اسلامي است و كساني كه مسئوليت مقابله با اين شبيخون را در عرصه هاي مختلف به عهده دارند بايستي در تعامل با يكديگر زمينه ظهور و بروز رفتارهاي ضد عفاف و حجاب را درجامعه از بين ببرند.
جعفري ديگر عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي نيز در ميزگرد ايرنا تصريح كرد: مساله اصلي در ارتباط با حجاب و عفاف، مساله اجرايي است زيرا در اين زمينه خلاء قانوني در كشور وجود ندارد.

وي افزود: مشكل ما در بحث حجاب و عفاف اين است كه نگاه مسوولان دستگاه هاي فرهنگي و مذهبي كشور در اين زمينه يكسان نيست و هماهنگي لازم در باره آن وجود ندارد.

نماينده مردم سميرم در اين زمينه از نشست هفته گذشته كميسيون فرهنگي مجلس با مسئولان دستگاههاي مرتبط با مساله عفاف و حجاب در كشور خبر داد و گفت: در اين نشست مسئولان دستگاه هايي نظير وزارت كشور، نيروي انتظامي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيما ديدگاههاي خود را در باره وضعيت عفاف و حجاب و چگونگي برخورد با متخلفان در اين زمينه توضيح دادند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس افزود: نمايندگان در اين نشست، سوالات و موضوعات گوناگوني را با مسئولان مربوطه مطرح كردند اما از پاسخهاي آنان چندان قانع نشدند.

جعفري به همين دليل احتمال داد شماري از نمايندگان بزودي نسبت به تهيه طرح تحقيق و تفحص در باره عملكرد دستگاههاي مرتبط با ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در كشور اقدام كنند.

وي تصريح كرد: ما معتقديم در موضوع عفاف و حجاب دولت به تنهايي مسوول نيست و برخي از دستگاه هاي مسوول خارج از آن نيز بايد به مسئوليت خود در اين زمينه بخوبي عمل كنند.

منبع : ايرنا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • من منم

      ديگه يهو براي خريد هم از زن و شوهرها شناسنامه بخوايد ديگه!!!!!!!!

    • بدون نام

      خب خدارو شکر دیگه هیچ مشکلی نداریم دست نماینده ها بی بلا!!!

    • یه بنده خدا

      واقعا غافلگیر شدم شنیدم

    • یه بنده خدا2

      be hich dardi nemikhoreh

    • mari

      اخه حق دارن.اخه یه وقتا خریدارو فر وشندهه با هم لباسو پرو میکنن!!!! من کاری با اسلام و جمهوری اسلامی اصلا ندارم ولی در کل ارزشهای اخلاقی تو جامعه هر روز هرزتر میشه.باید یه کاری کرد مگر نه دودش تو چشم خودمون و بچهای فردا میره وچیزی به اسم خانواده باقی نمیمونه.شما اینو دوست دارین؟؟؟

    • هلو

      ای ول دمتون گرم بالاخره فکر شما هم کار کرد امیدوارم عملی بشه

    • يك نفر

      اميدوارم فقط در حد حرف نباشه. اگه هر كسي هر كاري كه ميتونه بكنه وضعمون اين نمي شه. يكي مي ره سبزي بخره جلوي هرزگي زنه رو بگيره يكي تو تاكسي جلوي حرفاي چرت راننده رو بگيره يكي توي اتوبوس از ناموس مردم دفاع كنه كه درسته نخورنش و يه چيزيش به خونه برسه و يكي تو دانشگاه درس بخونه.............

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج