۲۵۴۹۲۷
۳ نظر
۵۰۳۴
۳ نظر
۵۰۳۴
پ

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

حضور يك قهرمان ورزشي در عرصه هنر و به خصوص بازيگري آن هم در يك سريال پليسي و اكشن مي تواند اتفاق خوبي براي تلويزيون و مخاطبانش باشد.

بانی فیلم - زينب عليپور: حضور يك قهرمان ورزشي در عرصه هنر و به خصوص بازيگري آن هم در يك سريال پليسي و اكشن مي تواند اتفاق خوبي براي تلويزيون و مخاطبانش باشد. به اين دليل كه از آمادگي جسماني خوبي برخوردار است و مي تواند از پس صحنه هاي تعقيب و گريز به خوبي برآمده و همين امر به باور پذيري نقش براي مخاطبان كمك بسياري مي‌كند. هادي ساعي قهرمان تكواندو جهان يكي از اين نمونه هاست.

وي كه اين روزها سريال «آمين» را روي آنتن شبكه اول دارد، نخستين حضورش را در عرصه هنر با يك فيلم سينمايي تجربه كرده است، اما با سريال «آمين» به عنوان بازيگر به همگان معرفي شد. نكته جالب درباره ساعي اين است كه وي در كنار ورزش و بازيگري، در زمينه سياست هم فعاليت مي‌كند. از اين رو با وي درباره نقش سرگرد آريا و بازيگري و سريال «آمين» گفت و گو كرديم كه در ادامه مي خوانيد:

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

ابتدا درباره نقش هايي كه پيش از سريال «آمين» در دو فيلم بازي كرده ايد توضيح دهيد.

ـ پيش از اين سريال در يك فيلم سينمايي نقش يك تكاور فرمانده نيروي دريايي را بازي كرده ام. بعد از اين سريال هم به تازگي بازي در يك تله‌فيلم را به پايان رسانده ام كه درباره مواد مخدر است.

پس به نوعي مي توان گفت كه كارگردانان بر اساس توانايي تان از شما دعوت به همكاري كرده اند؟

ـ بله البته نقشي كه در فيلم سينمايي بازي كردم، كار سخت اما لذت بخشي بود و دوست داشتم. به هر حال چنين نقشهايي به آمادگي جسماني و توانايي خاصي نياز دارد. ضمن اينكه من همواره دوست داشتم كارهاي سخت را تجربه كنم.

اصلاً چطور شد كه به بازيگري علاقه مند شديد؟

ـ من خيلي به بازيگري علاقه نداشتم، اما چند پيشنهاد در اين زمينه داشتم كه باعث شد ناخواسته وارد اين عرصه شوم، اما در حال حاضر بازيگري برايم به قدري جدي شده كه دوست ندارم در هر كاري و هر نقشي را بازي كنم.

پيش از اينكه در اين عرصه فعاليت كنيد، در زمينه بازيگري آموزش هم ديده ايد؟

ـ كلاس بازيگري نرفتم، اما دوستان خيلي خوبي كه در اين عرصه دارم خيلي به من كمك كردند. به عنوان مثال آقايان داريوش فرهنگ و امين حيايي و اساتيدي كه توانستم از آنها خيلي چيزها ياد بگيريم. بخصوص كارگرداناني كه توانستند من را در اين مسير به خوبي هدايت كنند. در ضمن خودم هم فكر مي كنم آدم خيلي باهوشي هستم.

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

اعتماد به نفس بازيگري هم كه در وجودتان هست!

ـ بله (مي خندد). چون آدمهايي كه در سطح بالايي موفق مي شوند، يقيناً آدمهاي باهوشي هستند. به همين دليل وقتي عرصه ديگري را هم تجربه مي‌كنند، مي توانند در آن زمينه هم موفق باشند. فقط نياز به تمركز و تمرين دارد. بازيگري هم از اين دست كارهاست كه نياز به هوش و تمركز و تمرين دارد.

برگرديم به سريال «آمين»؛ معمولاً سريالهاي ايراني از زمان نگارش تا وقتي كه به مرحله اجرا مي رسند، تغييرات عمده اي پيدا مي‌كنند. در مورد اين سريال هم اين اتفاق افتاد و يا زماني كه شما فيلمنامه را خوانديد شخصيت سرگرد آريا به همين شكل بود؟

ـ من فيلمنامه را تا قسمت ۵ يا ۶ بود كه خواندم و تقريباً ماجراها و شخصيت آريا به همين شكل بود، اما طبيعي است كه در مرحله اجرا و تصویربرداري تغييراتي هم در آن به وجود بيايد. مهمتر اينكه چون كار پليسي بود، كارشناسان انتظامي برخي مسائل را دركار لحاظ مي كردند. بخصوص اينكه يك سري مسائل بود كه بايد در كار رعايت مي شد، اما تغيير عمده و چنداني نكرد. با توجه به اينكه دو كارگردان سازنده اين سريال بودند. زماني كه آقاي توفيقي به كار پيوست، سعي كرد كه روي ريتم آقاي هادي كار كند تا در راستاي هم پيش بروند و يك سري سكانس ها را به سبك كارگردان قبلي بگيرند تا تغيير زيادي در كار ايجاد نشود.

اتفاقاً يكي از نكاتي كه مي خواستم مطرح كنم، همين بود كه تا اينجاي كار حضور دو كارگردان احساس نمي شود و كارگرداني يك دستي دارد!

ـ بله. اين هم به هوش و ذكاوت آقاي توفيقي برمي گردد. پلانهايي كه در اين چند قسمت ديده ايد، پلانهايي است كه توسط هر دو كارگردان گرفته شده است، اما يكدست درآمده. به هر حال نشان از توانايي كارگردان دارد. البته آقاي هادي هم كارگردان توانايي است، اما طبيعتاً هر كارگردان سبك خودش را دارد. شايد اگر هر كدام از كارگردانان به تنهايي سريال را مي ساختند، سريال شكل ديگري مي گرفت، اما خوشبختانه كار تا اينجا خوب شده و مردم هم راضي بوده و پيگير هستند.

بازتاب سريال را تا امروز چطور ديديد؟ بخصوص كساني كه شما را به عنوان قهرمان مي شناختند، فكر مي كنيد به عنوان بازيگر هم پذيرفته اند؟

ـ با توجه به اينكه عده اي از دوستان خوبم نگران بودند كه هادي ساعي جايگاهي در جامعه دارد و ممكن است با حضور در بازيگري به جايگاه اصلي اش لطمه وارد شود، اما خوشبختانه اتفاق خوبي افتاد و برخورد خوبي از كار ديدم. بخصوص دوستان رزمي كار خودم خوشحالند در كاري بازي كرده ام كه به نوعي مي تواند تبليغي براي تكواندو هم باشد. بنابراين بازخورد بدي نديدم و همواره دوستان و مردم به من لطف داشتند.

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

بله در چند سكانس ديدم كه توانستيد از توانايي كه در تكواندو داريد استفاده كنيد.

ـ بله. در طول داستان باز هم در برخي سكانسها از تكواندو استفاده كردم.

به نظر شما چرا در كشور ما فيلم و سريالهايي با مضمون ورزشي كمتر ساخته مي‌شود؟

ـ اتفاقاً يكي از خلاء هايي كه در سينماي ما وجود دارد، ساخت فيلمهاي اكشن رزمي است. در صورتي كه مي تواند جايگاه خوبي هم برا تماشاگران داشته باشد و اين گونه فيلمها با استقبال روبرو خواهد شد، اما كار اكشن ساختن با توجه به شرايط موجود كار سختي است. به دليل اينكه نياز به تخصص دارد. يعني كارگردان، فيلمبردار، بازيگران و تمام عمواملي كه در ساخت يك كار حضور دارند بايد تخصص اين كار را داشته باشند. ضمناً نياز به امكانات خاصي هم دارد و بايد همه اين شرايط مهيا باشد تا بتوان يك كار خوب اكشن و رزمي ساخت.

بخصوص اينكه هر بازيگري هم نمي تواند در اين زمينه كار كند و نياز به آمادگي جسماني دارد، اما متأسفانه ما بازيگران زيادي را سراغ نداريم كه چنين ويژگي داشته باشند. فكر مي كنيد مشكل از كجاست؟

ـ شايد به اين دليل كه در ساير كشورها رقابت سخت تر است و به عنوان مثال در هاليوود بازيگران حرفه اي رقباي خوبي براي هم هستند. به همين دليل بازيگران حرفه اي همواره سعي مي‌كنند كه آمادگي خود را از هر نظر چه جسمي و چه روحي و رواني براي بازي در هر نقش و هر كاري حفظ كنند. چون در غير اين صورت به راحتي بازيگر ديگري جايگزين آنها مي شود. البته در كشور ما به نسبت ساير كشورها فيلمها و سريالهاي اكشن كمتر ساخته مي‌شود. شايد مهمترين دليلش همين باشد. يعني اگر فيلمهاي اكشن بيشتر ساخته شود، بازيگران ترغيب مي شوند به اينكه همواره از هر نظري آماده باشند.

شما از بازتاب خوب سريال و اينكه مردم كار را دنبال مي‌كنند، گفتيد. برخورد همكارانتان در شوراي شهر چگونه بود؟

ـ اتفاقاً همكاراني در شوراي شهر نيز ارتباط خوبي با كار برقرار كرده اند و نقشي كه من بازي كرده ام را هم دوست دارند. به همين دليل بايد در انتخاب نقش هميشه دقت كنم. اتفاقاً پيشنهاد بازي در يك كاري را داشتم كه كارگردان گفت كه اين نقش مال من است، اما وقتي فيلمنامه را خواندم، دوست نداشتم و به همين دليل بازي نكردم. با وجود اينكه تازه وارد اين حرفه شده ام، اما برايم فيلمنامه و نقش مهم است و قرار نيست كه در هر كاري بازي كنم. يك سري معيارها براي انتخاب نقش و كار دارم.

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

شنيدم همزمان با كار در شورا سر فيلمبرداري هم مي رفتيد. چطور توانستيد هماهنگ شويد؟

ـ بله. من از همان ابتدا و هنگام بستن قرارداد با هر سه پروژه اي كه كار كردم، گفتم كه اولويتم شوراي شهر است و در كنار اين كار بازيگر هستم. بنابراين دوستان هم پذيرفتند و هماهنگ شديم.

حالا كه طعم شهرت بازيگري را هم چشيده ايد، شهرت بازيگري برايتان شيرين تر است يا قهرماني؟

ـ من زياد دنبال شهرت نيستم. چه زماني كه قهرمان بودم و چه حالا كه بازيگري را هم تجربه كرده ام. دنبال اين چيزها نيستم. در ضمن من كه براي معروف شدن بازيگر نشدم. من پيش از اين كار هم طعم شهرت را چشيده بودم. شايد خيليها به دليل همين شهرت وارد بازيگري م شوند، اما من نيازي به اين شهرت ندارم. در عوض من بايد مراقب محبوبيتي كه به واسطه قهرماني كسب كرده ام باشم. بنابراين بايد تمام سعي ام را به كار بگيرم كه حضور در عرصه بازيگري به محبوبيتم لطمه اي وارد نكند.

خودتان بيننده سريال هستيد؟

- بله. اتفاقاً تكرار سريال را هم مي بينم تا به نقاط ضعف و قوت خودم پي ببرم.

از بازي خودتان به عنوان بيننده راضي هستيد؟

ـ بله راضي‌ام.

يعني هيچ انتقادي به بازي خودتان نداريد؟

ـ فكر مي كنم يكي از ضعف هاي كار صداگذاريهايي است كه بعد از كار انجام شده. يعني ديالوگهايي گفته شد كه بايد بعد از آن تغيير مي كرد. ايراد كوچكي كه به كار دارم، همين است. البته ديگران بايد بازي من را ببينند و نقاط ضعف و قوت من را گوشزد كنند.

هادی ساعی: ناخواسته وارد حرفه بازیگری شدم

با اين حساب من مي توانم از شما انتقاد كنم؟

ـ بله خوشحال مي شوم نقاط ضعفم را بدانم.

به عنوان يك مخاطب و بيننده سريال احساس مي كنم كه روي بيان تان بايد بيشتر كار كنيد، چون بيان بازيگر خيلي مهم است و در بازي به كمكش مي آيد. انتقاد من از بازي شما همين نكته است، چون فكر مي كنم چهره و فيزيك مناسبي براي بازيگري به خصوص كارهاي پليسي و اكشن را داريد.

- فكر مي كنم ايراد شما به جاهايي است كه صداگذاري شده است. چون حس را نتوانسته به مخاطب منتقل كند. در حين كار من سعي كردم ديالوگهايم را با حس درست بيان كنم، اما در صداگذاري اين مشكل پيش آمده است. اتفاقاً خودم هم به اين مسئله واقف هستم. جاهايي كه صداگذاري شده، روح و حس ندارد و اگر قدرت لب خواني داشته باشيد، متوجه مي شويد كه برخي كلمات و جمله ها تغيير كرده است. به همين دليل بعضي مواقع حس به بيننده منتقل نشده است.

به عنوان سؤال پاياني اين روزها در كنار حضور در شوراي شهر، مشغول بازي در فيلم و يا سريالي هم هستيد؟

ـ در حال حاضر چند پيشنهاد دارم كه مشغول مطالعه فيلمنامه ها هستم. بنابراين هنوز هيچ كدام از آنها قطعي نشده كه خبر كار را به شما بدهم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ليلا

      من تا تي وي را روشن كردم يهو هادي ساعي رو ديدم و ديگه ميخ شدم چون گفتم الان همش فن ميزنه و برام جالب بود ولي فقط يك بار زد تا حالا تو ايران زياد نداشتيم فكر خوبيه افرين ولي فن هاشو زياد تر كنين لطفا!!

    • علی

      من خیلی حرفه ای فیلم و سریال میبینم از نظر من واقعا هادی ساعی عزیز در این سریال عالی بازی کردن خسته نباشید میگم به ایشون و تمامی دست اندرکاران این مجموعه

    • سارا نیکزاد

      چه از خود راضی گفته :"كلاس بازيگري نرفتم،
      در ضمن خودم هم فكر مي كنم آدم خيلي باهوشي هستم."
      "اما كار اكشن ساختن با توجه به شرايط موجود كار سختي است. به دليل اينكه نياز به تخصص دارد. يعني كارگردان، فيلمبردار، بازيگران و تمام عمواملي !!!!!!!!!!كه در ساخت يك كار حضور دارند بايد تخصص اين كار را داشته باشند. "

      چرا حالا كارگردان، فيلمبردار، بازيگران و تمام عوامل؟؟!!!!!!!!!

      "من از همان ابتدا و هنگام بستن قرارداد با هر سه پروژه اي كه كار كردم، گفتم كه اولويتم شوراي شهر است و در كنار اين كار بازيگر هستم. "
      "زین پس در هر کاری بازی نمی کنم!!!!!!!"
      خبرنگار:اعتماد به نفس بازيگري هم كه در وجودتان هست!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج