۲۵۵۱۶۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کمتر کسی است که اهل هنر باشد و با کالیگولای آلبر کامو غریبه باشد، این روزها آخرین روزهای اجرای کالیگولاست به روایت همایون غنی زاده در تالار وحدت، نمایشی که حدود دو ساعت و نیم زمان می برد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته





برترین ها - ایمان عبدلی:

تماشاخانه: کمتر کسی است که اهل هنر باشد و با کالیگولای آلبر کامو غریبه باشد، این روزها آخرین روزهای اجرای کالیگولاست به روایت همایون غنی زاده در تالار وحدت، نمایشی که حدود دو ساعت و نیم زمان می برد با هنرنمایی بازیگرانی نظیر: آتیلا پسیانی،صابر ابر، پانته آ پناهی ها. اگر حوصله دارید و انرژی کافی دارید به دیدن نمایش بروید وگرنه اجرای سنگین کار برایتان خسته کننده خواهد بود، خصوصا با تم فلسفی نمایشنامه شاید نتوانید کنار بیایید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

بهتر است قبل از دیدن اجرا متن کار را مطالعه کنید که در فهم دیالوگ ها دچار مشکل نشوید، به هر حال کالیگولا از آن دست کارهایی است که بعد از پایان شروع می شود.دیالوگی از نمایش:«میدونى من یه بار ماه رو داشتم. یه شب از پنجره ى اتاقم وارد شد و اومد تو رختخوابم و منو غرق در لبخند کرد»

اکران: اگر هوس یک عاشقانه ی جنگی کرده اید، دلتنگی های عاشقانه یک پیشنهاد مناسب است، محمدرضا فروتن و میترا حجار که پیشتر در آثاری چون متولد ماه مهرموفق شده اند زوج عاشقانه ی موفقی خلق کنند در این اثر که کاری از رضا اعظمیان است، ایفای نقش می کنند، البته اگر دنبال کاری با کیفیت بالایی هستید نمی شود خیلی به "دلتنگی های عاشقانه" دل بست.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

فیلم در روایت و پیرنگ دچار ضعف های اساسی است و حتی در استفاده از قدرت بازیگران توانمندی چون فروتن ضعیف است، شخصیت پردازی و شکل گیری اتفاقات هم لنگ می زند، به نوعی فیلم نزدیک به آثار تلویزیونی یا همان تله فیلم هاست. اما خب در مجموع با اغماض می شود در سالن سینما یکی دو ساعتی را با آن سرگرم شد.

کیوسک: شماره جدید "تجارت فردا" به روی پیشخوان آمده. در این شماره با پرونده ی ویژه ای در رابطه با نامه ی چهاروزیر دولت روحانی مواجه می شویم، با عبارت جالب توجه «گل به خودی»، از مطالب خواندنی این شماره بررسی روابط تهران و ریاض و بررسی نوسان این ارتباط نه چندان دوستانه است، در این شماره "تجارت فردا" پرونده ای هم در مورد تقلب در بازار و به بهانه ی آب معدنی دماوند تهیه شده است، از دیگر خواندنی های این شماره می توان به بررسی مشکلات خروج زنان از کشور و همچنین پرونده ای کوچک در رابطه با وام مسکن اشاره داشت. در مجموع برای کسانی که می خواهند با دیدی تخصصی تر با مسایل اقتصادی کشور آشنا شوند، تجارت فردا پیشنهاد مناسبی است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

تلویزیون: با شروع ایام محرم شبکه ی سه تصمیم به بازپخش سریالی متناسب با ایام مورد نظر کرده است. «شب دهم» که به جرات موفقترین سریال مناسبتی محرم در تاریخ تلویزیون است، امسال بازپخش می شود. مجموعه ای که دیدن چند باره اش از لذتش نمی کاهد، روایت درست یک عاشقانه در بستری عاشورایی بدون شعارزدگی و اغراق و پند و اندرز، با فیلمنامه ای دقیق و دیالوگ هایی که در عین آهنگین بودن توی ذوق نمی زنند و با بازی خوب حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان و دیگران در کنار موسیقی دلنشین و صدای گرم علیرضا قربانی که همه و همه در عین سرگرم کنندگی به شدت تاثیر گذار است و نفوذش از صدها ساعت برنامه ی مستند در تبلیغ مذهب موثر تر است.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

گالری: دیستوپیای توتستان در گالری هپتا در مدیای عکس. نمایشگاه تلنگری است در باب شتاب انسان امروزی ایرانی که تمام محیط زیست را در خدمت خودش می خواهد و بی رحمانه آینده را به حراج می گذارد، تلنگری در باب رها کردن زباله و زیست گاه های مفرحی که زیر پای برج ها دفن می شوند و فراموش می شوند. نگاهی انتقادی به مفهوم لذت و رفاه و از بین رفتن تدریجی گیاه و درخت زیر هجوم فضولات ساختمانی و گیاهانی که می سوزند و در حقیقت زندگی را با خود می برند و ما خواب زده در این روند دردناک گمان می کنیم رفاه را به دست گرفته ایم، عکس هایی که شاید تکانمان بدهد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

کتاب: «دختر کشیش» حدود هشتادسال پیش توسط جورج اورول نوشته شده و در میان آثار اورول جایگاه متفاوتی دارد از این لحاظ که نثر ساده تری دارد. روایت داستان در مورد دوروتی است که زیر نگاه متحجر و مذهبی پدرش تنفس برایش مشکل شده، دنیایی محصور در عقاید خشک و غیر قابل انعطاف که زندگی را برای دوروتی دشوار کرده است. اما یک فراموشی ناگهانی جهان دوروتی را دچار تحول می کند و باعث می شود او این بار نگاهی متفاوت به جهان اطرافش داشته باشد، نگاهی که این بار در آن کلیسا حالت قدسی ندارد. «دختر کشیش» البته در مورد فقر هم هست و به تفصیل به فقر و کارگران تحت فشار اقتصادی می پردازد.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته

آلبوم: ۱۲ حکایت از گلستان سعدی با صدای خسرو شکیبایی و موسیقی کارن همایونفر. گوش دادن به هر حکایت حدود دو تا سه دقیقه زمان می برد. این اثر حدود پنج ماه قبل از فوت شکیبایی ضبط شده است، شرکت آوا خورشید به مدیریت بابک چمن آرا این کار را در امتداد پروژه ی مشابهی که در سال ۹۱ منتشر شد، روانه ی بازار کرده است. همنشینی با سعدی و حکایات شیرینش اخلاق را دروجود آدمی زنده می کند، از دست ندهید.

پیشنهادات فرهنگی آخر هفته
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج