۲۵۵۱۷۵
۵۰۷۳
۵۰۷۳
پ

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

کسانی که دل شان می خواهد خانه ای با فضای سنتی ایرانی داشته باشند حتما مشتری ترمه هستند.

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی
مجله منزل - زهره ترابی: به نظر مي‌رسد در تقويم‌ها يك روز را بايد به نام صفويه نامگذاري كرد؛ سلسله‌اي كه اگر نبود بخش مهمي از تاريخ فرهنگ و هنر ايران هم از دست مي‌رفت. نمونه بارزش بافت پارچه‌هاي ترمه است؛ پارچه‌هايي كه اگرچه گذشته‏اي كاملا ايراني و چند هزارساله دارند اما مدت‌ها بود كه فراموش شده بودند. دوره صفويه اما ترمه ايراني دوباره احيا شد و جاي خودش را در بازارهاي دنيا پيدا كرد. حالا و بعد از گذشت چند صد سال از آن روزگار اگرچه بازار ترمه رونق و رواج گذشته را ندارد اما هنوز سرپاست و به حيات خودش ادامه مي‌دهد. کسانی که دل شان می خواهد خانه ای با فضای سنتی ایرانی داشته باشند حتما مشتری ترمه هستند.

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

رانر

قیمت: ۱۵۰ هزار تا ۱ میلیون تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

رانرها به عنوان روميزي براي ميز ناهارخوري، ميز پذيرايي و عسلي‌هاي كنار مبل استفاده مي‌شوند. به خاطر همين هم معمولا سه تكه يا چهار تكه هستند. رانرها متنوع‌ترين محصولات ترمه در بازارند و شما بسته به سليقه و رنگ مورد نظرتان حق انتخاب‌ زيادي داريد.

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

روميزي مربع

قیمت: ۹۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

بعضي‌ها به عنوان بقچه، بعضي ها براي روي اپن و عده‏اي هم به عنوان روميزي براي ميزهاي گرد آن را مي‌خرند. اوج زيبايي طرح‌هاي ترمه را مي‌شود در همين كار ديد. سادگي و كم بودن سرمه‌دوزي و تزئينات اجازه مي‌دهد طرح‌هاي پارچه بيشتر از هميشه خودشان را نشان دهند.

پارچه ترمه

قیمت: ۲۵ تا ۳۷۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

اگر طرح‌هاي داخل بازار راضي‌تان نمي‌كند و دل‌تان مي‌خواهد خودتان دست به قيچي شويد، مي‌توانيد پارچه‌هاي ترمه را جداگانه از بازار بخريد. مثل بقيه پارچه‌ها، ترمه‌ها هم عرض‌هاي متفاوتي دارند كه موقع خريد بايد حواس‌تان به آن باشد.

سرويس كامل

قیمت: ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

بعضي از شركت‏ها هم هستند كه سرويس ۳۴ پارچه روتختي و روبالشي ترمه براي اتاق خواب دارند؛ سرويسي كه از رومبلي گرفته تا آينه و شمعدان و سطل زباله را شامل مي‌شود. درست مثل همين عكس كه در آن روميزي، روتختي، روبالشی، كوسن و پرده‌ها همه از جنس ترمه هستند.

سجاده و جانماز

قیمت: ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

سجاده ترمه جزء جدانشدني جهيزيه نوعروس‏هاست؛ البته به غير از نوعروس‏ها يكي از پركاربردترين و پرفروش‌ترين وسايلي كه با ترمه درست مي‌شود و در همه فروشگاه‌ها هم وجود دارد، سجاده و جانماز ترمه است. سجاده‌ها معمولا سه‌تكه هستند و اغلب سرمه‏دوزي دارند.

تابلو

قیمت: ۱۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

تابلوهاي ترمه طرح‌هاي متنوعي دارند. هر شركت بنا بر ذوق و سليقه طراحانش با استفاده از ترمه تابلوهايي را در رنگ‌هاي متنوع توليد مي‌كند. علاوه بر طرح‌هاي معمول خيلي وقت‌ها سوره‌هاي چهار قل، و ان‌يكاد و دعاهاي مذهبي به كار اضافه مي‌شود و كاركرد تابلو را تغيير مي‌دهد.

صندوقچه

قیمت: ۳۵ تا ۱۵۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

صندوقچه‌هاي ترمه كاربردها و ابعاد متفاوتي دارند. بسته به ابعاد صندوقچه مي‌توان از آن به عنوان جعبه جواهرات، دستمال كاغذي، كارد و چنگال يا لوازم آرايشی استفاده كرد. بعضي‌ها هم از اين صندوقچه‌ها به عنوان جعبه كادو استفاده مي‌كنند و هديه‌هاي‏شان را در آن مي‌گذارند. حتي بعضي از آجيل‌فروشي‏ها هم جعبه‌هاي آجيل كادويي‏شان از جنس ترمه است. گاهي اوقات اين صندوقچه‌ها را از تركيب چرم با ترمه مي‌سازند و در دكور خانه استفاده مي‌كنند.

كوسن و پشتي

قیمت: ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

اگر دكوراسيون خانه‌تان سنتي است و حال و هواي قديمي دارد، مي‌توانيد متناسب با رنگ مبل‌ها و وسايل اتاق از كوسن و پشتي‌هاي ترمه استفاده كنيد.

پوشيدني‌ها

قیمت: ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

ترمه‌ها خودشان را به وسايل شخصي و لباس‌هاي ما هم رسانده‌اند. اگر خوب در بازار بگرديد، حتما چشم‌تان به كفش‌هاي ترمه، انواع كيف‌، مانتو، روسري و حتي جليقه ترمه هم می افتد.

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

جلد كتاب

قیمت: ۴۰ تا ۳۰۰ هزار تومان

خانه ای اشرافی با فضای سنتی ایرانی

بيشتر براي كتاب‌هاي ارزشمند مثل قرآن و ديوان حافظ از جلد ترمه استفاده مي‌شود. مشتري‌هاي آن هم اكثرا تازه‌عروس‌هايي هستند كه مي‌خواهند به خانه بخت بروند. به همین دليل در كنار كتاب‏ها، جلد سند ازدواج و دفتر بله‌برون از جنس ترمه هم ديده مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج