۲۵۵۱۸۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نصرالله: سوریه از مرحله خطر عبور کرده است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه سوریه از مرحله خطر عبور کرده است، تاکید کرد: تنها عاملی که باعث شد سوریه پیروز باشد پایداری مردم، ارتش و رهبری این کشور در مقابل جنگ جهانی علیه آنها بود.

خبرگزاری ایسنا: دبیرکل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه سوریه از مرحله خطر عبور کرده است، تاکید کرد: تنها عاملی که باعث شد سوریه پیروز باشد پایداری مردم، ارتش و رهبری این کشور در مقابل جنگ جهانی علیه آنها بود.

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان این سخنان را در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الاهواز بیان کرد و گفت: پنج سال جنگ جهانی که علیه سوریه به راه افتاده بود با پایداری این کشور در همه زمینه‌ها نتوانسته به مقاصد خود برسد. ملت سوریه در مقابل توطئه‌ای که برای آن‌ها چیده شده بود آگاهانه عمل کرد و نگذاشت کشور به دست گروه‌های تروریستی که از سوی جهان حمایت می‌شد، بیفتد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: سوریه نقش اساسی و بزرگی در محور مقاومت دارد و عاملی بزرگ در ناکام گذاشتن طرح‌های آمریکا است و به همین دلیل آنها با حمله به این کشور سعی در سرنگونی نظام سوریه داشتند. این حقیقت پنج سال حمله به سوریه است.

نصرالله ادامه داد: میلیاردها دلار تاکنون برای ویرانی سوریه هزینه شده و صدها تن سلاح بر سر ملت این کشور ریخته شده و هزاران شبه نظامی از سراسر جهان به این کشور اعزام شده و هدف از همه این‌ها سرنگونی دولت سوریه و سیطره استکبار بر آن بود. کشورهای جهان و رسانه‌های بین‌المللی و عربی علیه سوریه بسیج شدند و سعی در ایجاد تفرقه مذهبی در این کشور کردند که هیچ یک به نتیجه نرسید. ما اکنون از مرحله خطر در سوریه گذشته‌ایم و این در سایه تحولات داخلی، منطقه‌ای و جهانی است.

وی افزود: قضیه سوریه به زودی مسیر جدیدی را آغاز خواهد کرد و احتمال دارد که این مساله هرچه سریعتر به شکل سیاسی حل شود چرا که جهان نگرش جدیدی به مساله سوریه و واقعیت موجود در آن پیدا کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به تجاوز عربستان و ائتلاف تحت رهبری آن به یمن پرداخت و تاکید کرد که ایستادگی ملت یمن یقینا بر تجاوز آمریکایی-سعودی پیروز خواهد شد؛ چرا که مردم یمن در رسیدن به استقلال و مقابله با بازگشت بردگی در این کشور مصر هستند.

وی گفت: عربستان می‌خواهد انقلاب ملت یمن را برگرفته از جمهوری اسلامی ایران به همه القا کند اما این کذب، افترا و ظلمی بزرگ است. من همچنان اطمینان دارم که عربستان در یمن شکستی تاریخی و خوارکننده خواهد خورد و پیروزی فراخواهد رسید اما در زمان مشخص و به نحوی که خداوند مقرر کند.

نصرالله به انقلاب بحرین نیز پرداخت و گفت: ملت بحرین بهای هول و هراس سعودی‌ها را می‌پردازد. عربستان می‌ترسد که پیروزی ملت یمن باعث شود تا درخواست برای حقوق سیاسی و مشارکت ملی در سرنوشت کشور در عربستان بالا بگیرد و این چیزی نیست که حکام سعودی خواهان آن باشند. کارزاری که ملت بحرین وارد آن شدند تاریخی است و محدود به چیزی نیست، انقلاب بحرین برای ملت این کشور تلاش برای ماندن و حفظ هویت است.

سیدحسن نصرالله ادامه داد: عربستان همه کشورهای حوزه خلیج فارس را وابسته به خود می‌داند و ده‌ها سال است تلاش می‌کند این نگاه خود را نهادینه سازد. حکام عربستان نمی‌توانند تحمل کنند در همسایگی‌شان کشوری که در قدرت و حاکمیت ملی نمونه است، وجود داشته باشد.

وی اظهار داشت: نمی‌توان وضعیت منطقه را به صورت جداگانه رسیدگی کرد، باید همه در کنار یکدیگر باشیم و شایسته نیست که از مسئولیت‌های بزرگ خود شانه خالی کرده و به موضوعات جزئی داخلی سرگرم شویم. اگر ما در موضوعات کلی شکست بخوریم در جزئیات نیز شکست خواهیم خورد.

نصرالله تاکید کرد: اگر همه ما مسئولیت‌های خود را بپذیریم می‌توانیم مستکبران، زورگویان و غارتگران را شکست دهیم و از نو تصمیم گیری کرده و سرنوشت خود را به دست بگیریم و منطقه و کشور خود را بسازیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری برخوردار از امنیت، ثبات، عزم و حاکمیت مردمی و کشوری متمدن و قدرتمند است که جایگاه خود را در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی حفظ کرده است. انقلاب اسلامی نعمت بزرگی برای مردم ایران و کل مسلمانان بود اما مشکل اینست که برخی قدر این نعمت را نمی‌دانند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر جمهوری اسلامی ایران نبود، وضعیت کشورهای منطقه چگونه بود، گفت: ما از واقعیت‌هایی که می‌بینیم و نسل امروز ما با آن مواجه است سخن می‌گوییم و واقعیت این است که اکنون این نعمت بزرگ الهی وجود دارد و این نعمت وجود این نظام و رهبری شجاع و باتقواست که در جهان نظیری ندارد و این همان موضوعی است که ما باید بر آن تمرکز کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج