۲۵۵۲۰۹
۱۵ نظر
۵۰۱۰
۱۵ نظر
۵۰۱۰
پ

خرید و فروش خودرو یخ بست!

مهر ماه با حال و هوای نسبتا گرمش در حالی به واپسین روزهای خود نزدیک می شود که بازار خودرو در حال سپری کردن سردترین روزهای خود است.

اقتصاد نیوز: مهر ماه با حال و هوای نسبتا گرمش در حالی به واپسین روزهای خود نزدیک می شود که بازار خودرو در حال سپری کردن سردترین روزهای خود است.

درجه سرما در بازار خودرو آنقدر بالاست که خرید و فروش در آن یخ بسته و در نمایشگاه ها، پرنده پر نمی زند. قیمت ها همچنان بالا و جیب مشتریان کماکان خالی است و در این شرایط، کمتر کسی هوس خرید خودرو به سرش می زند، چه آنکه خیلی ها حتی در تامین نیازهای اولیه معیشت خود مانده‌اند«خودرو» اصلا جزو اولویت های خریدشان نیست.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، آنچه بازار خودرو را به چنین ورطه ای از رکود کشانده، آب رفتن قدرت خرید مشتریان و قیمت بالای خودروها است، هرچند نباید از اثر توافق هسته ای نیز چشم پوشی کرد. به باور کارشناسان، توافق جامع هسته ای در وین، ایرانی ها را به شدت نسبت به آینده بازار خودرو کشور امیدوار کرده، به نحوی که گمان می برند خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی به زودی روانه ایران خواهند شد. از آن سو البته یک امیدواری دیگر نیز در میان مشتریان ایرانی به وجود آمده، که طبق آن، خیلی ها گمان می کنند خودروسازان تا چندی دیگر قیمت محصولات خود را کاهش خواهند داد.

این در حالی است که کارشناسان تاکید می کنند نه خودرو قرار است آن چنان ارزان شود و نه محصولات خارجی به این زودی ها و با قیمت موردنظر مشتریان، روانه کشور خواهند شد.

هرچه هست، این روزها مشتریان یا نمی توانند و یا نمی خواهند راهی بازار خودرو شوند آنها که قدرت خرید ندارند، به انتظار روزهای خوب نشسته اند و خیلی ها نیز چون خرید خودرو را در مقطع زمانی فعلی ریسک می دانند، منتظرند تا ببینند در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در این شرایط، به نظر می رسد دولت بهتر است فکری به حال دسته اول مشتریان بکند، چه آنکه آنها اگر توان خرید پیدا کنند، به بازار باز خواهند گشت و در نتیجه سایه رکود کمی تا قسمتی کنار خواهد رفت.

در این شرایط البته به نظر می رسد، دولت در بسته سیاستی خود برای خروج از رکود، نگاهی ویژه به بازار خودرو دارد، چه آنکه در نامه ارسالی چهار وزیر کابینه به رییس جمهور (در مورد خطرات عمیق شدن رکود بازارها)، به طور مستقیم به بازار خودرو اشاره شده و وزرا نسبت به فروش نرفتن ۱۰۰ هزار خودرو داخلی هشدار داده بودند.

از طرفی، ازآنجاکه خودروسازی نقشی اساسی در رشد اقتصادی سال گذشته داشته، دولت نمی خواهد کاهش تولید در این صنعت به واسطه کمبود تقاضا، بیش از اینها شود و از همین رو قصد دارد با روش هایی مانند افزایش تسهیلات خرید، مشتریان را به بازار خودرو برگرداند.

از قیمت ها چه خبر؟

سری اما به بازار خودرو بزنیم و ببینیم این هفته چه افت و خیزی دامان خودروهای داخلی را گرفته است. آن طور که فعالان بازار می گویند، این هفته خودروهایی مانند پژوپارس با افزایش و تندر-۹۰ با کاهش قیمت مواجه شده اند. به گفته آنها، در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمتی برابر با ۳۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از افزایش قیمت ۳۰۰ هزار تومانی خودرو موردنظر حکایت می کند. با این حال، پژو ۲۰۶ صندوقدار در مدل V۸ تثبیت قیمت داشته و هم‌اکنون ۳۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

نمایشگاهداران خودرو پایتخت از بازار پژو ۴۰۵ نیز خبر می‌ دهند که این محصول هم اکنون ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می رسد و این موضوع از جهش ۷۰۰ هزار تومانی آن حکایت می کند.

همچنین پژو پارس نیز که به اصطلاح بازاری ها، زمینه اش کم است، این هفته حدود ۶۰۰ هزار تومان گران شده تا قیمت آن به ۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برسد.

آن طور که از بازار رانا خبر می رسد، این خودرو همچنان ۳۲ میلیون تومان به فروش می رود. از سوی دیگر اما دنا نیز که دیگر خبری از اختلاف فاحش میان قیمت کارخانه و بازار آن نیست، هم اکنون ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود.

در بین دیگر خودروهای داخلی اما تیبا بدون تغییر قیمتی خاص، هم اکنون ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرید و فروش می شود و برای خرید همچنین برای خرید مدل ۱۳۱ پراید نیز باید ۱۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کرد. به گفته فعالان بازار، این هفته پراید مدل ۱۱۱ نیز با قیمتی معادل ۲۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد و مدل ۱۳۲ نیز قیمتی برابر با ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داشت.

در مورد تندر-۹۰ نیز گفته می شود که مدل پارس تندر با کاهش قیمتی ۳۰۰ هزار تومانی طی این هفته مواجه شده است و با این حساب، این خودرو هم اکنون قیمتی برابر با ۳۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان دارد، آن هم در حالی که پیش ترها قیمت آن تا ۴۴ میلیون تومان نیز پیش رفته بود.

کاهش قیمت پارس تندر در شرایطی است که مدل های اتومات و E۲ تندر-۹۰ تغییر قیمت خاصی را در این هفته تجربه نکرده و مدل اتومات آن ۴۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارد و برای خرید مدل E۲ نیز باید ۳۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      عجیبه کسی نمیخره ولی باز گرون میشه خودروسازا پشتشون به کی گرمه!

    • ژکس

      من خودم منتظرم قیمت افت کنه پولمو میزارم بانک سودش هزینه ایاب ذهاب در میاد
      تا زمانی که جواب سوالمو بگیرم و اونم اینه که چرا خارج از ایران خودرو خیلی خیلی ارزون تر به فروش گذاشتن که خدارو شکر کسی نمیخره و داره برمیگرده

    • بدون نام

      خودشون سوار شن

    • بدون نام

      خودشون سوار شن

    • بدون نام

      یعنی از لحاظ کیفیت زیر صفر هستن. حیف پول که آدم بخواد بده به این ماشینا.

    • رضا

      تا وقتی خصوصی سازی نشه بازار خودرو تو همین وضع میمونه پول مردمم میره تو جیب این جماعت از خدا بی خبر

    • بدون نام

      من هم پولمو گذاشته بودم بانک الان که حساب میکنم میبینم با سودش میتونم راحت با اژانس این ور واونور برم حتی اضافه هم میمونه .هم پولمو واسه چند تیکه اهن پاره نمیدم هم اینکه هر وقت بخواهم پولم تو دستمه

    • بدون نام

      فکر میکنید خصوصی سازی کار رو درست میکنه؟ تازه میشه مثل وضعیت حمل و نقل ریلی ایران که هر ماه به یه بهونه ای قیمت بلیطا افزایش پیدا میکنه و کیفیت میاد پایین . چرا ؟ چون واسه پخص خصوصی که در واقع همون فک و فامیل دولتیا هستن نمیصرفه و خرج سفر اروپاشون درنمیاد

    • رضا

      تورو خدا نخرید تا وقتی سر عقل بیان و قیمت رو کم کنن و کیفییت رو بیشتر

    • اکبر از گلبهار

      تا وقتی خصوصی سازی نشه بازار خودرو تو همین وضع میمونه پول مردمم میره تو جیب این جماعت از خدا بی خبر

    • امیر

      گرانی در کار نیست. این اخبار رو بیخودی درج میکنن که مردم به تب و تاب بیافتند و شوک به بازار بدن. اما مردم دیگه گول این حرفا رو نمیخورن

    • ِDAvid

      خودرو شخصی چیزیه که هر پیاده ای دلش میخواد
      کار به کیفیت و بالا بودن قیمت ها ندارم

    • ابي

      وقتي يكي از مديران رده بالاي سايپا تو مصاحبه ميگه من بهيچ وجه پرايد سوار نميشم تازه با پ...... فراوان ميگه مگه قراره مثل شما ماشين بخرم بايد فاتحه خودرو را خوند يعني خودشونم توليدشونو قبول ندارن ولي با قيمت نجومي ميدن دست خلق ا...

    • ایرانی

      بیخود مردم رو گول نزنید!!

      خودتون رو تیکه تیکه هم بکنید خودرو نمی خریم!!

      از مردم عزیز کشورم به خاطر اتحادشون متشکرم

      ما ایارنی ها داریم به دنیا ثابت می کنیم چیزی از اروپایی ها کم نداریم

      مردمی که صدر اعظم آلمان رو مجبور به کاهش قیمت کردن مشابه همون مردم در ایران می تونن چند تا لات بی سروپا به نام خودروسازها رو به زانو که سهله نابود هم بکنن!

      مردم دیگر گول این حرف ها رو نمی خورن!

      تاریخ مصرف این دروغ ها دیگر تمام شده!!

      دیگر دوران چاپیدن مردم به سر رسیده!

      به زودی خودروسازها نابود خواهند شد

      خودروساز=نابودی
      خودروساز=نابودی

    • بدون نام

      مثل من پولمو گذاشتم بانک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج