۲۵۵۲۵۳
۱۰۵۷۵
۱۰۵۷۵
پ

الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور گفت: یک سری اصلاحات در قانون انتخابات لازم است که در حال بررسی بوده و الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به هر حال تصویب شد.

خبرگزاری میزان: معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور گفت: یک سری اصلاحات در قانون انتخابات لازم است که در حال بررسی بوده و الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به هر حال تصویب شد.

احد مقیمی صبح امروز در دومین روز همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل اظهار داشت: یک سری اصلاحات در قانون انتخابات لازم است که در حال بررسی بوده و الکترونیکی شدن انتخابات در کلانشهرها به هرحال تصویب شد و ترکیب هیئت اجرایی دو انتخابات در صورت تصویب در صحن مجلس اجرایی می‌شود.

وی افزود: در طی سا‌ل‌های بعد از انقلاب انتخابات زیادی برگزار کردیم و امسال هم به دنبال برگزاری شکوهمند انتخابات هستیم و تمام تلاش خود را صورت می‌دهیم که این انتخابات بی‌نظیر برگزار شود تا ما نیز در مقابل مردم و خداوند متعال روسفید از عملکرد خود دفاع کنیم.

مقیمی با بیان اینکه شرایط فعلی ما از نظر بین‌المللی متفاوت از سال‌های گذشته بوده و حضور مردم از لحاظ امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است، ابراز داشت: دولت هم به دنبال وفاق ملی و ایجاد همبستگی بیشتر بین آحاد مردم جامعه و کاهش فاصله‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور خاطرنشان کرد: سیستم حکومتی ما بر مبنای مردم سالاری دینی است که رهبری با رای غیرمستقیم، رئیس جمهور و نمایندگان نیز با رای مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و اگر مدعی شویم جزء کشورهایی هستیم که دموکراسی به طور کامل در آن اجرا می‌شود واقعیتی قابل دفاع است.

این مسئول تاکید کرد: حضور مردم و تکیه بر احکام اسلامی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشروعیت بخشیده و آن را از سایر حکومت‌های لائیک و حکومت‌هایی که ظاهر دینی دارند کاملا متمایز کرده است.

وی گفت: برای اینکه انتخابات شکوهمندی برگزار کنیم باید این انتخابات قانونمند، رقابتی و پرشور باشد و صندوق رای را حق و امانت مردم بدانیم که ما باید از آن حفاظت و حراست کرده ضمن اینکه حقوق انتخاب شوندگان را هم باید به عنوان مجریان رعایت کنیم.

* تاکنون در هیچ نقطه‌ای وضعیت فوق‌العاده مشاهده نشده است

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور با بیان اینکه باید رفتار مجریان و بازرسان وزارت کشور و ناظران شورای نگهبان به گونه‌ای باشد که در ذهن مردم شائبه طرفداری ایجاد نشود، متذکر شد: اگر مبنای قضاوت ما قانون باشد همه جا تصمیمات ما قابل دفاع خواهد بود.

مقیمی با بیان اینکه تاکنون در هیچ نقطه‌ای وضعیت فوق‌العاده مشاهده نشده است، توضیح داد: تامین امنیت انتخابات بر عهده وزارت کشور است که از طریق شورای امنیت کشور و شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی می‌شود؛ بنابراین مسئول امنیت در استان‌ها به عهده استاندار و در شهرستان‌ها به عهده فرمانداران است.

معاون سیاسی امنیتی وزارت کشور توصیه کرد، فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات منطقه و حوزه انتخابی خود را به خوبی شناخته و اشکالات و ایرادات انتخابات قبلی را بررسی و رفع کنند و برای هر ایراد و چالش طرح مورد نظر ارائه شود.

*دوست داریم در پایان انتخابات نه صندوق و نه حوزه ابطال شده داشته باشیم

این مسئول تاکید کرد: لازم است فرمانداران و بخشداران نسبت به مسائل حقوقی وقوف کامل داشته باشند و در صورت نیاز از مشاوران حقوقی بهره‌مند شوند تا مسئله حقوقی غیرقابل حلی باقی نماند.

وی بر آسیب شناسایی انتخابات قبلی، تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، جلوگیری از ایجاد جو التهاب، افترا، دروغ و غیبت و ارتقاء جو اخلاقی انتخابات تاکید و اضافه کرد: با خلاف‌ها برخورد منطقی صورت گیرد و اعضای ستاد انتخابات اجازه ندهند تخلفات تلمبار شده و به ابطال صندوق و حوزه بیانجامد.

مقیمی گفت: دوست داریم در پایان انتخابات نه صندوق و نه حوزه ابطال شده داشته باشیم و تمام تلاش‌های ما در همین زمینه است تا بتوانیم از عملکرد خود دفاع کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج