۲۵۵۳۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آمریکا: از افغانستان خارج نمی شویم

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز پنجشنبه ۱۵ اکتبر برنامه جدید حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ را اعلام کند. بر اساس این برنامه قرار است این نیروها در چهار پایگاه نظامی در کابل، بگرام، قندهار و جلال‌آباد مستقر باشند.

پایگاه خبری انتخاب: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز پنجشنبه ۱۵ اکتبر برنامه جدید حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان پس از سال ۲۰۱۶ را اعلام کند. بر اساس این برنامه قرار است این نیروها در چهار پایگاه نظامی در کابل، بگرام، قندهار و جلال‌آباد مستقر باشند.

در حال حاضر ۹۸۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند و بر اساس برنامه پیشین دولت آمریکا قرار بود این نیروها تا پایان سال ۲۰۱۶ از افغانستان خارج شوند.

قرار است ۵۵۰۰ نیروی ارتش آمریکا در افغانستان باقی بمانند. بر اساس تصمیم تازه دولت آمریکا قرار است روند خروج دیگر نظامیان این کشور از افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۶ نیز کندتر از برنامه پیش‌بینی شده باشد.

شب گذشته اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا گفت که با توجه به شرایط فعلی در افغانستان، برای آمریکا مهم است که تغییرات لازم را در برنامه حضور نظامی خود در این کشور بعد از سال ۲۰۱۶ اعمال کند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: "ما خارج نمی‌شویم. نمی‌توانیم خارج شویم. اگر چنین کنیم به همه‌ی دستاوردهایی که تا به حال داشته‌ایم، پشت پا زده‌ایم."

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در واکنش به این تصمیم دولت آمریکا در حساب توییتری خود نوشته است طالبان به جنگ خود تا خروج آخرین سرباز خارجی از افغانستان ادامه خواهند داد.

ماه گذشته روزنامه وال استریت ژورنال نوشت که برخی از مقام‌های نظامی آمریکا و متحدان این کشور از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نگرانند و در حال بررسی گزینه‌های ادامه حضور چندین هزار تن از این نیروها پس از سال ۲۰۱۶ را در دست بررسی دارند.

دولت افغانستان در نخستین تابستانی که مسئولیت تامین امنیت به دوش نیروهای افغان است، در حداقل چهار جبهه با طالبان در جنگ است.

در عین حال نیروهای گروه داعش در چندین ولایت افغانستان در حال جذب داوطلب هستند و نظر به اظهارات مقام‌های بلندپایه امنیتی، تهدیدی جدی را متوجه امنیت دولت افغانستان می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج