۲۵۵۴۴۷
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

روایت کریمی قدوسی از روز تصویب برجام

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان این که «مذاکره‌ بده بستانی برای اسلام ضرر دارد» گفت: در قرآن به این نوع مذاکره اجازه داده نشده و امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) در مذاکره اهل بده بستان نبودند.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با بیان این که «مذاکره‌ بده بستانی برای اسلام ضرر دارد» گفت: در قرآن به این نوع مذاکره اجازه داده نشده و امام حسین(ع) و امیرالمومنین(ع) در مذاکره اهل بده بستان نبودند.

جواد کریمی قدوسی در نشستی با موضوع «در مجلس چه گذشت؟ و خط نفوذ کجاست؟» با اشاره به نقش جوانان در ایستادگی در برابر جریان غربگرا، اظهار کرد: اتهام کاسب فتنه یک لحظه هم ما را دچار اندوه نمی‌کند؛ چراکه فریاد زدن برای حفظ عزت ملت ایران کاسب فتنه بودن نیست. یک جریان غربگرا می‌خواهد امور کشور را به دست بگیرد که باید در برابر این جریان ایستاد و این ایستادگی یعنی جهاد.

وی با بیان این‌ ادعا که «روز تصویب برجام در مجلس پیامکی از طرف مادر شهید احمدی روشن به بعضی از نمایندگان فرستاده شده بود» گفت: در این پیامک نوشته شده بود « این‌که در مجلس ما بردیم یا شکست خوردیم مهم نیست این با ارزش است که هنوز در مجلس مردان بزرگی وجود دارند که من به عنوان یک مادر ایرانی به آن‌ها افتخار می‌کنم و خیلی مهم نیست که تعداد شما خیلی کم است ولی خدا وعده نصرت و پیروزی داده است».

وی ادامه داد: امروز مردم سرشان را بالا می گیرند چراکه یک لحظه هم در برابر خطرات ناشی از مذاکرات و برجام غفلت نورزیدند. اگر ملت ایران مذاکرات را به چالش جدی نمی‌کشید الان فاجعه خیلی شدیدتر از این بود. برای این دو سال مذاکرات باید یک روایت فتح تدوین کرد؛ آن چه که در مذاکرات گذشت و الان به این‌جا رسیده است تنها ۲۰ درصد قضیه است و ۸۰ درصد ماجرا از این به بعد است. برای این‌که بفهمیم از این به بعد باید چگونه عمل کنیم باید برگردیم و در این دو سال یک رمزگشایی از مدیریت و هدایتگری‌های مقام معظم رهبری انجام دهیم و رفتار ایشان را باید ما بچه حزب‌اللهی‌ها خوب تجزیه و تحلیل کنیم. همچنین باید از رفتار و استراتژی‌های برخی دیگر از مسوولان هم رمزگشایی و آن‌ها را تحلیل کنیم و بشناسیم.

این عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس با بیان این‌که «رهبری در جریان مذاکرات تکلیف شرعی و قانونی خود را مو به مو انجام دادند»، خاطرنشان کرد: اگر رهبری نمی‌گذاشت مذاکرات ادامه پیدا کند مردم می‌گفتند چرا نگذاشتید دولت اختیارات قانونی خودش را انجام دهد. هدف برخی آقایان این بود که برجام فرصتی برای به چالش کشیدن نظام امامت و ولایت است و این را یکی از فرصت‌های طلایی برای انشقاق ملت می‌دانستند.

وی هم‌چنین مدعی شد: هرجا که ملت اجتماعاتی به نام «اجازه نمی‌دهیم» تشکیل می‌دادند و صداوسیما شروع به پخش جلسات کمیسیون ویژه برجام می‌کرد تا وقتی که می‌خواست این کارها اثر خودش را بگذارد و آن‌ها را قطع کردند. چند روز پیش هم به یکی از شهرهای استان فارس رفتم تا فهمیدند که سخنران من هستم و به قول خودشان دلواپسم سالن را از ما گرفتند. در جریان مذاکرات همه در کشور بسیج شده بودند که جلو اطلاع‌رسانی گرفته شود چون در بی‌اطلاعی آن مهندسی مذاکرات را می‌توانستند انجام بدهند.

وی افزود: کسانی که مذاکره می‌کردند گفتار درمانی را محور کار خود قرار داده بودند و محتوای گفتار درمانی کوچک نمایی چیزهای خیلی بزرگ و بزرگ‌نمایی چیزهای خیلی کوچک بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس معتقد است: قطعنامه جدید تهدید نظامی را قانونی کرده است. مذاکره کنندگان قطعنامه جدید را که یک خطر بزرگ است به عنوان یک دستاورد بزرگ معرفی می‌کنند.

وی تحریم‌ها را در برابر اراده ملت چیز کوچکی عنوان و با بیان این‌که «یک بار تیم مذاکره‌کننده نگفت در کدام صفحه از برجام حق غنی‌سازی را برای ملت ایران گرفته است و در این موضوع بزرگنمایی برای چیزی کردند که آن را به دست نیاورده بودند» مدعی شد: من از نزدیک شاهد مدیریت آقای لاریجانی در قضیه برجام بودم و او با تمام وجود مایه گذاشت تا رسید به چیزی که یک لکه ننگی در قانون گذاری جمهوری اسلامی شد.

وی با اشاره به گزارش کمیسیون ویژه برجام در مجلس برداشت‌های خود را این‌گونه مطرح کرد: کسانی بودند که نمی گذاشتند این گزارش در مجلس خوانده شود در حالی که این گزارش بدون هر گونه نگاه سیاسی نوشته شده بود. طبق گزارش کمسیون برجام نباید حتی یک بند از برجام در کشور اجرا شود؛ زیرا به جز ضرر چیز دیگری برای کشور ندارد. بعد از خواندن گزارش کمیسیون ویژه برجام آقای لاریجانی طرحی را که دو هفته قبل‌تر نوشته بود را در مجلس مطرح کرد و آن‌جا عده‌ای شروع به سروصدا کردند و در ادامه هم اجازه مطرح کردن پیشنهاد به نماینده‌ها داده نشد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن این طرح به تصویب رسید. برجام با هیچ یک از اصول مندرج در اسلام، قانون اساسی و آرمان های انقلاب مطابقت ندارد.نسل‌های بعدی انقلاب با این برجام چهره واقعی آمریکا را خواهند شناخت و خواهیم دید کسانی که مذاکره کردند دوباره خواهند گفت راهی که رفتیم اشتباه بوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • منطق زاده

      چرا اينقدر اعتماد بنفس بالاى داريد چرا فكر نمى كنيد شايد شما هم اشتباه كنيد چرا پيامك مادر شهيد احمدى روشن به دست كسى نرسيده فقط بدست شما ها رسيده تلفنهاى شما نمايندگان محترم يعنى نزديك ٣٠٠ نفر دست مادر شهيدبوده ويكى يكى برايتان پيامك زده !؟!؟!؟

    • بدون نام

      ما که دیگه بهت رای نمیدیم حالا هر چی میخوای بگو....

    • javad

      جناب ایشان طوری اظهارنظرمی کنندکه گویی غیرایشان همه مسئولان یاخائنند یاچیزی بارشان نیست.اگر این گونه بودکه مقام رهبری اصلارضایت به انجام این کارنمی دادندمگر مسئله کوچکی است که رهبری به سادگی ازآن بگذرد.

    • جمشید

      منم به عنوان یک مشهدی از این همه تلاش شما در مجلس شوکه شدم فکر میکنم خستگی مفرط دارید وبهتر است در دوره بعدی به فرد دیگری رای دهم

    • رضا

      عیب اینگونه افراد این است که می خواهند آدم مهمی
      باشند و هیچکس نمی خواهد فرد مفیدی باشد!!!!!

    • حسین علی اکبر

      به نام حق!
      با سلام!
      جناب نماینده سوالی دارم!
      ایا حسن بن علی با معاویه ی شیاد بده بستان نکرد!؟
      بده بستان نکردن زمانی امکان پذیر است که اولا در موضع "حق" باشیم و ثانیا برای اجرای آن، "قدرت" لازم را دارا باشیم! و به زعم من ایران در مواجهه با امریکا نه در ان موضع حق مدارانه قرار دارد و نه چنان قدرتی را دارا میباشد! و صد البته امریکا نیز شرایط ایران را دارد! پس نتیجه چیزی جز بده بستان در مسیر دیپلماسی نیست و این احتمالا بهترین روش برای داشتن جهانی کمتر خشن خواهد بود.

      به امید تعالی فهم و درک انسانها

    • بدون نام

      عجب رویی دارند چرا از مردم عذرخواهی نمی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج