۲۵۵۴۵۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

با همسر لجبازم چگونه رفتار کنم؟

یک روان‌شناس گفت: نمی‌توانیم همسر لجبازمان را دور بیندازیم، بلکه با رعایت برخی نکات زندگی، رابطه‌مان به مراتب شیرین‌تر می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: یک روان‌شناس گفت: نمی‌توانیم همسر لجبازمان را دور بیندازیم، بلکه با رعایت برخی نکات زندگی، رابطه‌مان به مراتب شیرین‌تر می‌شود.

لیلا بابامرادی اظهار کرد: اول از همه باید یادمان باشد که در برابر لجبازی‌های همسرمان مقابله به‌مثل نکنیم، چراکه اگر روی دور لج و لجبازی بیفتیم روز به روز روابطمان بد و بدتر می‌شود و بازگشت به عقب غیرممکن خواهد شد.

این روان‌شناس ادامه داد: بهتر است وقتی همسرمان عصبی و بداخلاق است جواب حرف‌های تند و نیش‌دارش را ندهیم، بحث نکنیم و او را به آرامش دعوت کنیم. در واقع اگر همیشه خواسته‌هایمان را در آرامش با همسر لجبازمان در میان بگذاریم روابطمان لحظه به لحظه بهتر می‌شود و به تدریج به همه مطالبات‌مان در زندگی مشترک دست می‌یابیم. به عبارتی «زبان خوش، مار را از لانه بیرون می‌آورد».

وی افزود: در واقع کسی که لجبازی می‌کند معمولا خودش می‌داند که حق با او نیست، اما هیچ‌وقت نمی‌خواهد به این مسئله اعتراف کند، بنابراین بهتر است ما هم به بحث و جدل دامن نزنیم و سعی کنیم با دعوت کردن همسرمان به آرامش آبی روی آتش بریزیم.

بابامرادی تصریح کرد: اگر همیشه اشتباهات همسر لجبازمان را با احتیاط و مهربانی عنوان نکنیم او احساس می‌کند که مورد توهین قرار گرفته و در حال تحقیر شدن است، به همین خاطر ممکن است روی لجبازی‌اش پافشاری کند، ایراد خود را نپذیرد و رویه‌اش را تغییر ندهد. در واقع باید قبول کنیم که هیچ فرد لجباز و یک‌دنده‌ای یک شبه و بدون همراهی و پشتیبانی اطرافیانش اصلاح نمی‌شود و گاهی حتی ممکن است به‌خاطر نادیده گرفته شدن روز به روز گزنده‌تر رفتار کند.

این روان‌شناس با بیان این‌که افراد لجباز بیش از سایرین نیاز به توجه و حمایت دارند، خاطرنشان کرد: بهتر است اگر با فرد لجبازی ازدواج کرده‌ایم تا جایی که می‌توانیم همسرمان را عصبانی نکنیم و حداقل کارهایی که می‌دانیم او دوست ندارد را انجام ندهیم. همچنین به یاد داشته باشیم که محبت و مهربانی همیشه کارساز است و ریشه لجبازی را می‌خشکاند.

بابامرادی تاکید کرد: هیچوقت نباید از یاد ببریم که اولین و مهم‌ترین توصیه برای رفتار با همسر لجباز مدارا کردن است و گاهی همسرمان لجبازی می‌کند فقط برای این‌که احساس می‌کند ما خود را از او برتر می‌دانیم، بنابراین اگر چنین چیزی را احساس کردیم بهتر است در رفتار و لحن خود تجدیدنظر کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج