۲۵۵۶۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

توزیع «بوپرنورفین» در داروخانه‌ ها منتفی شد

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از منتفی‌شدن توزیع «بوپرنورفین» در داروخانه‌های منتخب خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از منتفی‌شدن توزیع «بوپرنورفین» در داروخانه‌های منتخب خبر داد.

پرویز افشار در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه توزیع بوپرنورفین در داروخانه‌ها، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو بخشنامه‌ای را مبنی بر توزیع بوپرنورفین در داروخانه‌های منتخب ارسال کرده بودند که این مسئله در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح و طی آن مسئله توزیع این دارو در داروخانه‌های منتخب منتفی شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در تلاش هستیم تا بوپرنورفین در مراکز درمان اقامتی که رویکردشان «درمان پرهیزمدار» است و سم‌زدایی بدون دارو را انجام می‌دهند، توزیع شود؛ به این ترتیب مسئله ورود بوپرنورفین به داروخانه‌ها موضوعیت نخواهد داشت.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود:‌ تنها مراکز درمان اعتیاد که دارای مسئول فنی یا پزشک آموزش‌دیده هستند می‌توانند از این مواد در فرایند درمان خود استفاه کنند و به علت آنکه در حال حاضر مراکز اقامتی ترک اعتیاد فاقد این ویژگی‌ها هستند، در تلاشیم تا مکانیسمی طراحی کنیم که مراکز سرپایی ترک اعتیادی که دارای پزشک دوره‌دیده هستند، متعهد شوند به عنوان یک کار مشترک با مراکز اقامتی، سم‌زدایی با دارو را برای آنها انجام دهند و بعد از سم‌زدایی نیز بقیه دوره درمان بدون دارو در کمپ سپری شود.

چندی پیش عبادیان - مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر - با بیان اینکه متادون و بوپرنورفین دو داروی مناسبی ‏هستند که در درمان وابستگی به اوپیوئیدها و عدم مصرف مجدد آن به کار می‌روند، اظهار کرده بود: داوری متادون به مدت ۴۰ سال است ‏که در درمان وابستگی به اوپیوئیدهای مادران باردار مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در مقابل، داروی بوپرنورفین اخیرا به‌عنوان ‏داروی موثر در درمان اعتیاد در طی دوران بارداری مورد توجه قرار گرفته است.‏ بررسی‌هایی هم که توسط دکتر جونز و همکارانش در این زمینه انجام شده نشان می‌دهد که داروی یادشده ‏در مقایسه با متادون دارای چندین اثر مفید روی نوزادان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج